Project Phoenix - csak három évet fog késni

  • Írta: fojesz
  • 2015. december 13.
  • Csúszás
Link másolása
A Project Phoenix az egyik leghírhedtebb Kickstarter-projekt: a játékot idén kellett volna kiadni, de gyakorlatilag még mindig nincs programozója, úgyhogy leghamarabb 2018-ban fogják megkapni a támogatói.

A Project Phoenix egy független fejlesztésű JRPG-RTS hibrid lenne, amin olyan arcok dolgoznak, mint Hiroaki Yura (Valkyria Chronicles, Diablo III), Yoko Enoki és Kiyoshi Arai (Final Fantasy XII). "Az első japán Kickstarter-projekt" valóban ígéretesnek tűnt, 2013-ban össze is jött rá úgy 1 millió dollár a rajongóktól, azonban az utóbbi időben már csak a botrányairól lehetett hallani.

A projekttel ugyanis nagyon elcsúsztak a készítők, annyira, hogy bár idén kellett volna kiadniuk, még mindig nincs programozója a csapatnak. Vagyis van, méghozzá David Clark, aki az Ori and the Blind Foresten is dolgozott, csakhogy ő eddig nem tudott foglalkozni a játékkal, mert egy sor más feladata volt.

A Creative Intelligence Arts továbbra is rá vár, egy mostani bejelentésük szerint úgy két hónap múlva kezdheti meg a munkát. Képzelhetitek: ha a programozó két hónap múlva esik neki a játék fejlesztésének, nem most fogja befejezni azt, a fejlesztők most úgy becsülik, hogy 2018 elejére végezhetnek a címmel, majd fél év tesztelés után adhatják ki. A srácok egyébként további programozókat is keresnek, hogy felgyorsítsák a dolgokat.

A legjobb, hogy nem tudják visszatéríteni a támogatók pénzét sem, mert akkor nem tudnák finanszírozni a munkálatokat - ördögi kör. A Project Phoenix Windowsra, Linuxra, Macre, PS4-re, Vitára, iOS-re és Androidra készül.

8.
8.
jardo
#6: Te valamit nagyon benéztél és félreértettél. Itt nem a késés a gond, hanem az, hogy előre pénzt kérnek tőled mint vásárlótól valamire, ami még nem is létezik, és semmi sem garantálja, hogy valaha is létezni fog.
7.
7.
#4: Ismerősök társasjátékokba fektetnek, iszonyatos a rablás, saját tapasztalataik alapján ~20% tartja be az ígéreteit, de az szinte mindig valamelyik nagy gyártó aki így megy biztosra, hogy eladja az új set-jét.
Fél-1 éves késések, néha boltokban hamarabb lehet kapni, mint ahogy a kickstarteres backer-ek megkapják (volt 4 hónapos eltérés is!), Kickstarter exkluzív kiegészítő fél évvel később kapható volt boltokban is, silány minőségű öntvények, stb.
Ugyanez igaz a digitális tartalmakra is, elég megnézni a Steam Greenlight mivé silányult, pedig ott legtöbbször működő produktumot adnak el, nem concept art-okat...
6.
6.
Raam989
Anno a mass effect is eveket kesett es lam mi lett belole. Kar temetni egy jatekot azert, mert sokat kesik. En tovabbra is bizom benne, hogy osszejon majd a jatek, mert mar maga az rpg-rts mufaj is erdekesen hangzik.
4.
4.
jardo
A maga előnyei mellett megvannak a hátrányai is természetesen a közösségi finanszírozásnak. Csak erről általában nem nagyon beszél senki, miközben mindenhonnan az folyik, hogy micsoda eszköz pl. a Kickstarter (vagy bármi hasonló), mert így fel lehet venni a harcot a nagy kiadók üzletpolitikájával, meg a bejáratott sablon AAA címek helyett kreatív ötleteket is meg lehet valósítani. De az abszolút kedvencem, amikor azt mondja valaki, hogy így legalább tudja, mire ad pénzt. Francokat, fogalma sincs. Mert aztán az adott játék vagy elkészül, vagy nem, vagy olyan lesz, amit ígértek, vagy nem. Ellenben, ha besétálsz a boltba vagy felmész Steamre/Xbox Live-ra/PSN-re és megveszed az új CoD Random Warfaret vagy AC-t vagy akármit, akkor tudod pontosan, hogy mire szórtad el a pénzed.

Akármennyire is ígéretes egy ilyen projekt, vagy akár egy early access vagy game preview játék (pl. Next Car Game, vagy Wreckfest, vagy milyen néven fut most), én elvből nem adok érte pénzt. Ha végleges megjelenés után szart veszek, azért csak magamat hibáztathatom. Itt viszont tőlem függetlenül áll fenn a lehetősége ad abszurdum annak is, hogy a végén semmit nem kapok.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...