Hajszálvékony, félszázalékos bevételnövekedést könyvelt el a Sony, a cég tavaly decemberben zárult harmadik üzleti negyedévében - ezzel párhuzamosan ugyanakkor a japán gyártó kifejezetten egészséges, 33,5 százalékkal tudta profitját gyarapítani, a megelőző év harmadik negyedévéhez képest. A vállalat frissen közzétett negyedéves jelentésében ennek megfelelően 21,4 milliárd dollárnak megfelelő japán jenes bevételről, és 994,4 millió dollárnak megfelelő profitról számolt be.
A 2015 utolsó negyedévében a vállalat nyereségorientált stratégiája szinte minden szegmensben működni látszott, részlegei növekvő üzemi profitot tudtak felmutatni az egy évvel korábbiakhoz képest - leszámítva a többek között komponensgyártással foglalkozó Devices részleget. Utóbbi gyengébb teljesítményének javítására a cég már tavaly októberben bejelentette, a szekció új struktúra alatt, három részre bontva működik majd tovább idén áprilistól.
Csökkenő eladások, növekvő nyereség
A cég mobilkommunikációs részlege az eladott darabszám tekintetében számottevő, 36 százalékot meghaladó csökkenést jelentett (a gyártó 7,6 millió készüléket értékesített), valamint bevételei is 3,2 milliárd dollárra zsugorodtak (14 százalék fölötti visszaesés). Ez a stratégiai döntés következménye, a cég a profitra fókuszált, ennek megfelelően drasztikusan lefaragta a költségeket, így képes volt üzemi nyereségét növelni - több mint az egy évvel ezelőtt érték duplájára, így közel 200 millió dollár üzemi eredményt hozott.
A gyártó szerint ez az átszabott, értéknövelt eszközöket előtérbe helyező termékmixnek, illetve a marketing, kutatás-fejlesztési és egyéb kiadások visszanyesésének köszönhető. A Sony ezt a stratégiát követve további konszolidálódásra számít az eladott darabszámot illetően, ugyanakkor az újabb költségcsökkentések és a korábban tervezettnél várhatóan magasabb készülékárak további nyereséget hozhatnak a cégnek.
Ha kíváncsi vagy, milyen eredményeket ért el a konzolokat, játékokat és hálózati szolgáltatásokat magában foglaló szegmens, olvasd el a teljes cikket a HWSW-n!
Bárcsak ilyen egyszerű lenne az élet.
Megértem a kritikát a "mai" játékokkal kapcsolatban de a keserűség és a kiégettség nagyon sok elmét elborít, ezért a kritikájuk de még csak a véleményük sem releváns.
Hiába hordasz sötét szemüveget, és mondod azt hogy sötét van miközben süt a nap,attól még nem lesz igazad. De persze mindenki higgyje el neked hogy a nap az nem is létezik mert a fásultság hályogot borított a szemedre és ha te vak vagy a többi is vakkuljon meg, ők se lássák a napot ne élvezzék a melegét.
Hát én élvezni fogom, mint most pl a Witness-el kapcsolatban.Ti beszéltek hogy milyen igénytelen a játékostársadalom?Sírtok és hisztiztek mint egy sznob elkényeztetett kiskölök.Itt töltitek az időtök nagyrészét és nagyokat "gondolkodtok"arról hogy milyen kurva tökéletesek és igényesek vagytok,mindenki más meg milyen hülye és igénytelen, ahelyett hogy játszanátok.
Kibróbálta valaki a Witness-t közületek by the way?...
Igen van sok szemét,egyszerűsödött sokminden sajnos nemcsak játékok terén, sokminden meg túl bonyolult lett.Viszont régen sosem lett volna alkalmam kipróbálni egy Heavy Rain-t például ami szanaszét tört,megérintett és mélyen elgondolkodtatott vagy egy Journey-t egy Last of Us-t vagy amivel most játszok az Everybody's Gone to the Rapture.Ezek barátaim nem igénytelen játékok ahogy egy Dosztojevszkij könyv sem az.Persze ha FF Tactical-ra gondoltok vagy valami összetett jrpg-re (,ohh, Ni No Kuni az sem olyan régi játék mégis kurva igényes)Persze ha csak a játékmechanikát nézzük akkor lehet kiabálni hogy de....balabla
Nyitott szemmel kéne játni régen sehol sem csináltak olyan komoly játékokat történet terén mint manapság.Ahelyett hogy kipróbálnátok új dolgokat, keseregtek hogy felnőtettek, észre sem véve hogy kinyalták a seggünket a sok IGÉNYES játékkal (amit ki tudtunk válogatni a igénytelenek közül)Persze könnyebb a depressziót ráerőszakolni a másikra az igényesség és komplexitás álarcába burkolva.
MA IS VANNAK IGÉNYES JÁTÉKOK
és Hell yeah!!! de jókat fogok még játszani!
Ja és az hogy egy konzolos cikknél 90%-ban a pc-ések osztják az észt az mindent elmond....SALT.
Nemrég gondolkodtam el rajta, mennyivel lenne élvezetesebb, folyamatosan a SPACE, A, vagy X gombokat nyomkodni, egy-egy ugrásnál. Hát semennyivel, mert egy rész után lehetne cserélni a billt, kontrollert. Teljesen fölösleges, és ez nekik már igénytelenség.
Ha az ember belemerül, akkor nagyon rá lehet érezni az assassinkodásra. Ehhez viszont pont, hogy nem arra kell figyelni, hogy leesünk e egy kiszögelésről, vagy nem. Elvileg ez már benne van az assassinok vérében :) Nagyobb kihívás lenne az, ha minden fanyalgó megpróbálná inkább teljes 100%-os szinkronizálásra megcsinálni a küldetéseket, mert úgy bizony már igen is szükség van, tapasztalatra.
Persze, mindenki a legkönnyebb utat választja és persze hogy nem élvezetes nekik. Meg lehet úgy is csinálni, teljesíteni lehet a játékot, hogy a causual gamerek is élvezkedjenek, de aki nem úgy játszik egy AC-vel mint ahogy én mondom, vagy ahogyan kellene, az olyan mintha egy Hitman részt nyomna végig, kódokkal, terminator módban. Persze, hogy nem élvezi, és sem kihívás, sem pedig maradandó élmény :D
HUNRova:
Gondolom a játékok árának (is) sok köze van az ottani politikához. Ez sajnálatos. :(
Ez amit leírtál az UC4-ről, az ilyen akciójelenetek szinte mindegyik részben jelen vannak. Azt mondod régi címekkel zúzod inkább, akkor meg miért zavarnak az ilyen unrealisztikus akciójelenetek? Ez csak egy játék, méghozzá nem is szimulátor. Nekem tetszenek az ilyen látványos jelenetek, ám teljesen egyetértünk abban, ha az akcióvonalat erőltetik inkább, és háttérbe szorítják a kalandelemeket, akkor lehet az UC már nem is lesz az az UC. Akkor már nem egy Indiana Jones féle játékot kapunk, hanem valami Jackie Chan - Jason Statham kombósat, ami fene tudja hogyan fog elsülni! A videóért külön köszönet, mindig remekül szórakozok ezeken az indiai "akciójeleneteken"! :)
Tudod itt lehet látni az árnyoldalaimat is és bár sokszor vagyok ítélkező és vannak gonosz kommentjeim amikor másokat lenézek, ilyenkor nő a sötétség bennem,,de pont az ilyen megerősítő szavak húzznak ki a fényre,és érzem azt az Élettől hogy már megint kaptam egy esélyt.Egy esélyt arra hogy a fényben maradjak,esélyt arra hogy szeressek és én is fényben ragyogtathassam az embereket,ahogyan azt Te is teszed, tetted most velem.Valaki nem elítél minket hanem hülyeségeink ellenére felemel.
Ez most szóljon neked Barátom:
https://www.youtube.com/watch?v=yRtc0b7JUtU
Kívánom neked hogy az igazi, mindent legyőző önmagát adó szeretetet válaszd,válasszuk mindketten,mindannyian.
Én a győztes oldalán akarok állni most és a végén is.
Azért nem privátba küldöm ezt az eléggé személyes levelet mert valahol mindnyájunkról szól.Hálás vagyok az itteni emberekért,azokért is akikkel marakodunk:I LOVE YOU BITCHEZZ ALL! Csörike boldogítson benneteket! xD
Amikor már akkor fikáznak egy játékot, amikor még meg sem jelent, akkor mit mondjunk? Mindenki csak a fejlesztőkben képes meglátni a "hibákat", saját magunkban az már luxus lenne.
Sokszor beleesek én is abba a csapdába hogy túldimenzionálom a játékokat,és ilyenkor beszükölök,és már nem is élvezem az egészet.Viszont amikor mértéket tartok, és megvan a maga ideje akkor oké, de ott már baj van ha a fontosabb(és sokszor örömtelibb)dolgokat elhagyom aztért mert rászűkűltem arra hogy a világ összes játékát ki kell játszanom és csak ez lebbeg a szemem előtt.Na ilyenkor szoktam havi szüneteket tartani! :D
Szerintem fontos hogy picit kikapcsolj,tarts szünetet játékok terén, és ha később visszatérsz,átértékelődik minden és rájössz hogy ez csak egy hobbi,és nem a legeslegfontosabb dolog az életetben.Akkor fogod majd újra értékelni a különleges játékokat, mert azok bizony ma is vannak.Tök mindegy XO vagy Ps4 (vagy rosszabb esetben pc...xD) a lényeg a hogy egy jót játszottunk!
Már nem az PS4 platformon.
PS3 platformon nem változott semmi.
Sokan mondják ,hogy kevés exclusiv cím jön.Lehet.
De azt ne felejtsétek el ,hogy mai világba egy játék összerakása sokkal idő igényesebb mint akkor.Nem a programozásba keresendő a hiba hanem a óriási elvárások ,igények.
Főleg ,hogy már lassan FotoRealisztikus látványt várnak páran.
A üzleti modell is átalakult.Szűkösebb határ idők.Ezért van manapság a sok késés.Meg ezért jelenik meg sok bugos játék mert nincs idő rendes tesztelésre.A kiadó pénzt akar.Az aranylemezt már préselik mikor a fejlesztők még nagy hibákat javítanak.
UC4, Far Cry Primal, Xcom2, Deus Ex, Quantum Break, Ratchet & Clank, Battleborn, Mirror's Edge Catalyst, No Man's Sky, Doom, Dishonored 2, FFXV, Horizon Zero Dawn, Gran Turismo Sport, Mafia III, Unravel, ME Andromeda, The Last Guardian, Dark Souls 3, Gears of War 4, Bound, Escape from Tarkov, stb, stb, stb, stb, stb, stb...
Komolyan 2-3 valamirevaló címet látsz?
Na most ha végig veszem a játékokat, akkor egyértelműen látszik hogy a sík hülye és korlátozott vásárlói réteg mit fog vásárolni. Vagyis a kiadók és a fejlesztők NEM fognak túlságosan nagy energiát invesztálni arra hogy újdonságokat, új Ipket vagy ötleteket erőltessenek, hisz még mindig el tudják adni a COD -ot, eltudják adni az AC -t tonna számra. Ezt a tendenciát tökéletesen tükrözik a gépek is, hisz teljesítményben már a megjelenésükkor le voltak maradva a jelenlegi technikai állás szerint ( ezt úgy írom hogy a grafikai teljesítmény kevésbé érdekel ).
A remasteredek hegyén ott áll olyan cég mint a Capcom, aki a PS2 korszakban csak minőségi címekkel kecsegtetett, most meg nem tudnak összehozni egy épkézláb játékot, és eladják a GC korszak Resident Eviljeit (amit ugyebár szintén nem maguknak köszönhetnek, mert Mikami zsenialitásából tudnak mai napig profitot húzni).
Ahogy észre vettem, nagyon kevés kis cég tud normális játékkal előrukkolni mert valószínűleg olyan horribilis a fejlesztési költség hogy masszív anyagi háttér vagy Kickstarter nélkül kb. labdába sem tudnak rúgni. Ezért maradt egy terület, ahol van a sok " AAA " cím amit jelenleg a nagy kiadók bitorolnak. Ezért van hogy pl. egy Ubisoft orrba szájba hazudik hogy eltudja adni a termékét, egy Activicion 60 részre bontja a játékát hogy még több lét tudjon kipréselni a játékaiból, egy Sony meg csak simán eladja azt amit már mindenki habosra játszott aki akart remasteredként. Összességében az összes fejlesztő közül eddig szerintem csak a CD project volt aki igazán odatette magát, a többieknek volt korrekt próbálkozásuk (Bloodborne, Sunset overdrive, Forza horizon, Wolfenstein, Shadow of mordor stb. - ők összeraktak egy korrekt és játszható játékot ami szerintem alapfeltétel lenne ennyi év után) de a többi cím és folytatás súrolja a vicc kategória alját.
Olyan gamer mint én, aki végig játszotta magát az Atari Jaguar óta egészen idáig, annak ez a This is for the Players meg a többi kamu egy hatalmas vicc. A játékok egyre ötlettelenebbek és unalmasak. Újdonságnak semmi nyoma. Korszakalkotónak semmi nyoma. Mindenki abból él amit anno olyan emberek találtak ki akiknek tényleg volt ötletük ( Gears of war, halo, resident evil, MGS stb.) Hogy ezek után jogos e hogy ennyi ember ment be és vett PS4et meg Xboxot ? Abszolút nem. Nekem kb. 2-3 játék lesz ebben az évben amit meg fogok venni, de már azokat is akkor ha valaki elpasszolja 10 rongy körül. Egyszerűen nem fognak akkora újdonságot nyújtani számomra hogy első nap menjek és megvegyem őket.
Minden pc-s csóri kis pöcsös aki veri itt a nyálát közben ki sem próbálta(vagy azért mert nem tudja...)osztja az észt.
Olyan jókat mulatok rajtuk Yanez nehogy komolyan vedd már őket.
Haters gonna hate.
Tiszteletben kell tartani az életvitelüket azt kész,ha ez a heppjük hogy ilyen oldalakra játnak fel köpködnek és tépik a szájukat akkor ez a heppjük.Inkább itt éljék ki a feszkót,valaho mégl meg is értem,én legalább jókat röhögök.
(én sem vagyok különb, csak tudom hogy.....I LOVE YOU GK LIKE THIS :) )
Most próbáltam PS4-en a Divison-t és meglepően élvezetes és bug-mentes.
Valakinek van kedve csatlakozni a mókához, a Dark Sector-ban eléggé egyedül érzem magam... :P
A cikkhez hozzászólva gratulálok minden PS4-es tulajnak, remélem ők is olyan jól töltik az időt vele ahogyan én.Ps3-on sosem volt ennyi barátom, külön öröm hogy az online szegmense a ps3-oméhoz képest ég és föld!
THIS IS FOR THE PLAYERS
KeXx felvettelek, és látom csapattad a Witness-el.Milyen a game?Nagyon sok jót hallani róla.
irigy
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.