A Blizzardot 1991. február 8-án alapították Kaliforniában, három frissen végzett egyetemista, Michael Morhaime, Allen Adham és Frank Pearce akkor még Silicon & Synapse néven hozta létre a fejlesztőstúdiót. Kezdetben főleg portokkal foglalkoztak, de még a siliconos időkben előrukkoltak több saját játékkal is, köztük a The Lost Vikingsszel és a Rock n' Roll Racinggel.
A Blizzard Entertainment nevet 1994-ben vették fel, azt is csak azután, miután kiderült, hogy az első ötletük, a Chaos Studios elnevezés már használatban van. Ekkor vásárolta fel őket a Davidson & Associates nevű szoftverkiadó (inflációval számolva körülbelül 11 dollárért), azóta pedig többször is gazdát cserélt a cég: a következő fontosabb állomás a Vivendi Games volt 1998-ban, majd az Activision Blizzard, 2008-ban.
A blizzardos időszak elején született meg a Warcraft első része (akkortájt egyébként egy Superman-játékkal is előrukkolt a csapat), míg a Diablóra 1996-ig, a StarCraftra pedig 1998-ig kellett várni. A fejlesztők azóta gyakorlatilag ebből a három címből éltek, folytatást folytatás követett, 2004-ben pedig egy MMORPG-vel is előrukkoltak - a World of Warcraftot valószínűleg senkinek sem kell bemutatni.
A Blizzard óriási rajongótáborral és számos sikerjátékkal büszkélkedhet. Gyakran emlegetjük őket, mint a csapat, "amelyik nem tud hibázni", vagy "amit nem tudott bedarálni az Activision", és külön méltattuk őket, amiért a cél érdekében sokéves fejlesztéseket sem féltek beáldozni: elég megemlíteni a Warcraft Adventures, a StarCraft: Ghost vagy a Titan MMO nevét.
És bár a Blizzardra sokan úgy tekintenek, mint a hagyományos PC-s csapatok bástyájára, az utóbbi években azért rengeteget változott a cég megközelítése. Hosszú idő után a Diablo III volt az első projektjük, amely konzolokra is megjelent, a Hearthstone-nal és a Heroes of the Stormmal pedig egyszerre ugortak bele a free-to-play modellbe, és hódítottak meg egy-egy számukra vadonatúj, egyébként pedig épp nagyon divatos zsánert is.
Az idei év is sűrűnek ígérkezik a fejlesztőcég számára: a következő játékuk az Overwatch lesz, amely a StarCraft óta az első új IP a Blizzard repertoárjában, ráadásul egyszerre készül PC-re és konzolokra is, miközben ismét egy új műfajban próbálják ki magukat a srácok. Ősszel újra kiegészül a World of Warcraft, május 26-án pedig az első mozijukat is megkapják, akkor érkezik ugyanis a Warcraft-film.
A kötelező kommentvadász kérdés: melyik a kedvenc Blizzard-játékod?
Egyébként nekem is a Diablo 1 volt a favorit, a 2-be beleuntam egy idő után, de lehet csak az én ízlésem változott meg addigra...
Taktika: Van 3 erős cimünk (WoW, Starcraft, Diablo) Sa, és húzzuk ki minnél tovább a szavidőt. És ők csinálják jól.
Bar szerintem érzik a bajt, mert elmozdultak fps és moba irányba. Pont abba, ahova a játékosok nagyrésze távozott.
A suliban nagyon sokat játszottam vele.
amúgy Warcraft 2-3, ezekkel játszottam legtöbbet!
A warcraft mas fantasyval ellentetben meg egyenesen taszit a kepi vilagaval...
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.