A Sony konferenciájának nyitányaként mutatkozott be a korábban sokat pletykált új God of War, ami a korábbi szóbeszédekkel szemben nem mutatott be új főszereplőt, ellenben azt világossá tette, hogy Kratos maga mögött hagyta az ókori mitológiát, és most már a skandináv mendemondák legendás teremtményeit küldi át a túlvilágra.
A bemutatott demóból az is kiderült, hogy Kratos elég sokat öregedett, látszólag új életet kezdett és már nem csak dühöngő félistenként aprít, hanem apaként is igyekszik helytállni. Ez az új helyzet azt is magával hozta, hogy bár a történet folytonossága nem szakad meg, ez az új rész teljesen a nulláról lett újraépítve, aminek nem csak az apa-fiú vonal behozása az egyetlen hozadéka, hanem a teljesen újragondolt játékmeneté is.
Ha már az apa-fiú kapcsolatnál tartunk, akkor fontos azt is megjegyezni, hogy az ígéretek szerint ez alkotja majd a lelkét a sztorimesélésnek, így nem meglepő módon Kratos fia szerves része lesz a cselekménynek. Barlog elárulta, hogy a Charlie néven emlegetett fiúval (nem ez lesz a végső neve) való interakció külön gombot kap majd a DualShock kontrolleren. Amikor például a demóban Kratos ráparancsol fiára, hogy használja az íjat, akkor az a dedikált gomb megnyomásával történik, de a feladványok és egyéb jelenetekben is szükségünk lesz majd egymás segítségére. Charlie azért is fontos majd a történetben, mert annak megértésében is szerep jut neki, hiszen ő az egyetlen, aki érti a helyi nyelvet. Kratos mindössze egy idegen egy számára idegen világban, így amikor a trollok ősi északi nyelven beszélnek, akkor a fiú érti, miről van szó, ez pedig segít majd elmélyíteni a kapcsolatot kettejük között, ami kezdetben mindkét fél számára nehezen indul. Kratos nehezen birkózik meg az apaszereppel, fia pedig az állandó megfelelési kényszer miatt érzi magát kellemetlenül. Útjuk során viszont állandóan változik majd kapcsolatuk dinamikája, így a sztori során igazi érzelmi hullámvasutazásban lesz részünk.
Barlog éppen ezért kihangsúlyozta, nem egy új Kratost kapunk, hanem ugyanazt a régi, meggyötört, bosszúra szomjas harcost, akit megismertünk, csak ezúttal már jóval idősebb. Éppen ezért teljesen máshogy látja már a világot és máshogy is viszonyul ahhoz. Ezért az egyik legnagyobb kihívás számára pont az az új helyzetben, hogy apaként már másért is felelősséget kell vállalnia, türelmesnek kell lennie a fiával szemben, miközben élettapasztalatát átadva tanítja őt. És miután sose volt előtte követendő példa, egyedül kell megbirkóznia ezzel a feladattal. Ez jól látszott a bemutatott demó utolsó jelenetében is, ahol eléggé egyértelmű volt, hogy nem állt még készen arra, hogy igazi apaként viselkedjen, ami nem is csoda, hiszen úgy nevelkedett, hogy a legkegyetlenebb katonai kiképzés alatt edződött, és ott bizony nem volt helye a finomkodásnak.
Kapunk majd valamiféle RPG-vonalat, némi fejlődési lehetőséggel, de Barlog nem akart még belemenni a részletekbe, így nem tudni, hogyan zajlik majd ez. Azt viszont elmondta, hogy a demóban látható méretes fejszének története van, így majd kiderül, mi a kapcsolat közte és Kratos között. Természetesen más fegyvereink is lesznek, teljesen újak, amelyek használata a DualShock 4 nyújtotta új lehetőségek miatt egészen új szintre emeli majd az akciót.
A számozás nélküli új God of War egyelőre nem rendelkezik megjelenési dátummal. Az viszont biztos, hogy kizárólag PlayStation 4-re fog megjelenni.
Biztos van akiknek bejön, én nem mindom hogy hülyék, de amit én szerettem a szériában azt kiirtották belőle.
Birtam a pörgős játékmenetet, a variálhato kombokat, az epikusságát, ami ugy jo volt.
Szóval számomra nincs uj gow.
meg van az új kedvencem! ;)
De ez már közel sem mondható el a GeoW4-ról, az egy erőltetett és fölösleges valami lesz.
UI: azért hoztam fel, mert mindkét játékot tökéletesen lezárták, viszont előbbinél érzi az ember, hogy korrektül folytatják.
Mármint ő ölte meg őket.
Valószínűleg rájöttek a fejlesztők, hogy ideje karaktert írni Kratosnak egy 1 dimenziós archetípus helyett.
"hogy nem állt még készen arra, hogy igazi apaként viselkedjen, ami nem is csoda, hiszen úgy nevelkedett, hogy a legkegyetlenebb katonai kiképzés alatt edződött, és ott bizony nem volt helye a finomkodásnak."
Kratos-nak volt családja, azon belül egy lánya, szóval volt már apa, csak megölték a szeretteit.
Nehéz lesz majd átállni az új koncepcióra, a GoW tényleg nem az érzelmekről volt híres. Viszont ez valóban újragondolása egy franchise-nak, ellentétben sok olyan címmel, akiknek van pofájuk rebootnak nevezni magukat. Kíváncsian várom.
Attól, hogy a játékmenet/harcmodor változik az előző részekhez képest nem lesz egy játék reboot.
Nem kapunk egy Új, ifjú Kratost, teljesen más történettel, így ez nem reboot.
Kratos öreg... valószínűleg meg lesz magyarázva, hogy hogyan került ésazkra - tehát megtartják az előző részek történéseit - így csak ismételni tudom magamat:
EZ NEM REBOOT! :)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.