Már az E3 alatt kiderült, hogy valójában az Xbox One S is erősebb az eredeti Xbox One-modellnél, még ha nem is sokkal: ahogy azt a Digital Foundry interjújából megtudtuk, a 4K- és a HDR-támogatás biztosítása miatt a GPU órajele 853 MHz-ről 914 MHz-re, az ESRAM sávszélessége pedig 204 GB/s-ról 219 GB/s-ra nőtt.
És bár a Microsoft és Phil Spencer szerint a teljesítménykülönbség nem olyan nagy, hogy ezért megérje az Xbox One S-re váltani, a különbség mégiscsak különbség: még szerencse, hogy az Xbox One S boltokba kerülése apropóján a Digital Foundry jól megmérte, mire képes az új modell!
Az eredmények vegyesek, de ez nem meglepő, már elméleti síkon is elég jól körülhatárolhatók azok az esetek, ahol számít az Xbox One S teljesítménytöbblete. Egyfelől alapvető feltétel, hogy csak azoknál a játékoknál látszódhat bármilyen különbség:
- amelyik dinamikus felbontásskálázást használ,
- ahol nem limitálják a framerate-et,
- vagy ha mégis, akkor az adott cím alapjáraton képtelen tartani a megszabott határt.
Másrészt józan paraszti ésszel kikövetkeztethető, hogy csak azok a címek profitálnak majd az extra kakaóból, amelyeknél a GPU és az ESRAM sávszélessége jelenti a szűk keresztmetszetet a teljesítményben.
Ezek után következzen néhány példa, amit a Digital Foundry megmért:
- A Project CARS-t alapvetően 60 fps-re lőtték be Xbox One-on is, az esős monacói pályán azonban ezt nem tudja elérni a játék az eredeti modellen. Xbox One S-sel, ugyanazt a replayt vizslatva átlagosan 7 százalékos, helyenként 5 fps a teljesítménykülönbség. Ha a külső nézetet használva játsszuk vissza futamot, átlag 11 százalékra nő a differencia - 9 fps-es csúccsal.
- A Hitman esetében 6,1 százalékos a különbség az átvezetők alatt, és 8,1 százalékos a gameplay során - természetesen az Xbox One S javára. Érdekesség azonban, hogy itt mutatkozik meg, mennyire helyzetfüggő az új modell előnye: a párizsi pálya a sok NPC miatt erősen CPU-limites, itt hamar el is olvad.
- A Resident Evil 5-nél, a játék elejéről kiragadott tesztjelenetek átlagosan alig 2,5 százalékos pluszt hoztak.
- A Rise of the Tomb Raider 30 fps-re van belőve, a Geothermal Valley régióban az Xbox One S tükörsimán tudta hozni ezt az értéket, és kevesebb a képtörés is - a korábbi Xbox One-modell itt meg-megbicsaklott.
- A Batman: Arkham Knight esetében egyik típus sem tudta tartani a 30 fps-t folyamatosan, az Xbox One S esetében azonban egyenletesebb a teljesítmény.
- A Fallout 4-nél semmilyen különbséget nem mértek.
- Bár a visszafelé kompatibilitásnál kevésbé jelent problémát a GPU teljesítménye, ez esetben is mértek javulást a srácok.
http://www.metacritic.com/browse/games/release-date/coming-soon/xboxone/date
Csak beteszem a lemezt és már telepítek is : pipa!
Első napi 10-20-40 gigás patch : pipa!
Bugos játékok : pipa !
Nem kell gépet fejleszteni, csupán háromszor vehetem meg ugyanazt a konzolt : pipa!
Én meg 3-5 évente cserélek ezt-azt a gépemben, eladva a régit minimális ráfizetésért és mindig minden megy maxon / ultrán, hd-ban, framerate problémák nélkül : pipa!
:DDD
Ez tenyleg igaz ? Remelem, hogy nem !:(
Az egyelőre, amire te gondolsz.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.