Az interjú meglehetősen hosszú, de érdemes elolvasni, mi a magunk részéről a legfontosabb részleteket emeljük ki.
Most akkor tényleg erősebb az Xbox One S?
Tegnap terjedt el az a hír, hogy valójában már az Xbox One S is erősebb lehet, mint a mezei Xbox One. A Gears of War 4 mögött álló The Coalition vezetője, Rod Fergusson árulta el ezt a részletet, ami azért volt meglepő, mert a Microsoft egyáltalán nem kommunikálta ezt eddig.
Nos, Spencer megerősíti a hírt az interjúban, azonban igyekszik helyére tenni a dolgot: igen, az Xbox One S teljesítménye valamivel jobb az Xbox One-énál, ez azonban inkább véletlen velejárója az új modell érkezésének. Mint mondta, egész egyszerűen arról van szó, hogy amikor chipet vadásztak az Xbox One S-be, a költségek és az ellátási lánc optimalizálása közben egy olyan típus mellett tették le a voksukat, ami eltérő teljesítményre képes.
"Ne vegyél Xbox One S-t, ha azt hiszed, jobban fognak rajta futni az Xbox One-játékok, mert ezt a konzolt nem erre terveztük. Arra hivatott, hogy pontosan ugyanúgy futtassa a játékokat, mint a korábbi modell" - magyarázta Spencer, és hozzátette, ezért sem kommunikálták ezt a részletet. Ez alapján valószínűsíthető egyébként, hogy a teljesítménynövekmény elhanyagolható.
Mi értelme Xbox One S-t vennem, ha úgyis jön a Scorpio?
Talán ez a legérdekesebb részlet: Spencer egyértelműen leszögezi, hogy csak akkor érdemes Scorpióra váltania valakinek, ha van otthon 4K-tévéje, de legalábbis tervezi, hogy beszerez egyet. "A Scorpio egy 4K-s konzol, ha nincs otthon 4K-s tévéd, semmi pluszt nem fogsz látni."
Nem meglepő, de a Scorpio Spencer szerint prémiumáron fog futni, és emiatt is kulcsszerephez jut majd az Xbox One S, ugyanis a kistesó jelenti majd a belépőkategóriát. Habár az Xbox One S először csak 2 TB-os merevlemezzel, 400 dolláros áron lesz kapható, nem sokkal később (valószínűleg az eredeti Xbox One-modellek búcsúztatásával párhuzamosan) jön majd egy 300, illetve 350 dolláros típus is - ezek 500 GB és 1 TB tárhelyet vonultatnak fel.
Lemaradok bármiről, ha nem vagyok 4K-kompatibilis?
Nem. Nem lesznek Scorpio-exkluzívok, válaszd bármelyik játékot, az futni fog a gyengébb modelleken is. Persze azt gondolhatnád, hogy a kompatibilitás biztosítása csak nyűg lesz a fejlesztőknek, Spencer hangsúlyozza, hogy a kiadók és fejlesztőcégek installált bázisban gondolkodnak, vagyis nekik sem érdekük lepattintani az eredeti Xbox One-ok tulajdonosait.
Ha minden igaz, attól sem kell tartanod, hogy a multiban hátrány ér majd a scorpiósokkal szemben: Spencer szerint az volt a céljuk, minden egyes Xbox One-játék azonos framerate mellett futhasson, csak immár 4K-ban.
Az Xbox One S bejelentéséről itt, a Project Scorpióéról pedig itt írtunk bővebben.
Update! Érdekesség, hogy Spencer korábban videóinterjút is adott Major Nelsonnak, ebben azt mondja, a fejlesztőknek nem muszáj 4K-ban gondolkodniuk, másra is használhatják a Scorpio erőforrásait. Nem kell magyarázni, hogy ez némileg ellentmond a fentieknek...
És mi még azt hittük, egyszer az életben sikerül egyértelműen kommunikálni a Microsoftnak.
Az egyik játszik, a másik tolja a hülyeséget, ez van. Sajnos a játékosok vannak kisebbségben.
Én eddig sem dőltem be annak a dumának, hogy a Ps4 "gyenge" meg hasonlók...Itt vannak mérnökök, de pl a Ps4 erejével semmi baj. (lásd UC4)
:D
Kéne nekem is egy kristálygömb , tudjak végre jósolni.
Nem felvágásképp, de én pl szívesen játszanék inkább a gamer monitoromon, ami 144 Hz-es is és igen, csak 1080p-s, de bőven elég 23"-re.
Egy régi plazmán is tolom a Wii U-val, Mario Kart 8 gyönyörű 1080p-ben 60 FPS-el.
De ez a mostani gen. A PS4 Neo kb arra lenne jó, hogy nagyjából minden 60 FPS-el mehessen (persze akkor is lesz fejlesztő aki inkább plusz effekteket tolna be, és fixálná 30-as értéken a képkockaszámot!)
A Scorpio többet is tudna, de 4K-hoz az kevés lenne, vagyis nem feltétlen mert mehetne ez az 4K-ban, ha medium, low grafikai megoldásokat és textúrákat alkalmaznának hozzá. Csodálatos lenne...
Leszarom, hogy hogyan terjednek a 4K TV-k, a 4K előnye akkor jön ki, ha bizonyos távolságon belül nézed a lehetőség szerint marha nagy TV-det. Egy normális TV-nél (monitornál pláne) bőven elég lenne szerintem sokaknak az 1080p. Csak akkor legyen már olyan, hogy vajsima, 60 FPS, fasza, fullos grafikával, nem elmosott élekkel, textúrákkal stb.
Ezek az Xboxnál is totál hülyék. Leraknak jövőre végre egy tűrhető vasat erre ilyen hülyeségeket nyilatkoznak...
Persze az is egy lehetőség, hogy a fejlesztő határozza meg mennyivel mehet és mikor, de könyörgöm, miért nem lehet az Xbox fejesek részéről egy olyan elvárás, hogy lehessen minden játékban állítani, hogy 1080p 60 FPS max grafika, vagy magasabb felbontás, kevesebb képkocka, vagy valami.
Nem fogok 150+ ezerért egy olyan konzolt venni, amelynél nem én döntöm el, hogy milyen felbontáson is szeretném játszani, milyen FPS érték mellett (értem én, hogy ez eddig nem is volt elváreás egy konzol részéről, de ők bonyolították meg a félgen váltással, és ezzel 4K marketing szarral.)
Amúgy a PS4 Neo valszeg olcsóbb lesz, mint majd a Scorpio, bízom benne, hogy a Neo az inkább az 1080 60 FPS-re megy rá (a VR mellett), azt tudná is nagyjából, annyi bőven elég lenne.
A 4K önmagában semmit nem ér, mert attól, hogy valami magas felbontású, még lehet ocsmány cucc. Inkább legyen részletes, magas FPS-el.
Most nincs gamer PC-m, azt sem tudom mit vegyek, ha vegyek valamit a friss Wii U mellé. RX 480 tetszik, a GTX 1070 még inkább, és PC-n legalább én határozhatom meg, mi hogy fusson. Viszont sportjátékok főleg konzolon vannak, és ott csalók sincsenek..., de cserébe drágák a játékok - ha az akciókat nem számítjuk...)
Komolyan adja az isten, hogy a Nintendo NX jó vas legyen, aztán kétszer megveszem a Zeldát rá, meg a többi fasza exet és multicímeket, csak legyen már vége annak, amit a Microsoft elbaszott kommunikáció terén művel.
Mert ez már paródia.
A felbontás növelése optimalizáció nélkül a könnyebbik út és sajnos ezt járja a többség.
AZ RX 480 elvileg 5.8 TFlops lesz és csak $200.
Még szerencse, hogy nem tapsikoltam, a bejelentés után.
#63: Csak azért hangosak, mert a nagy tudatlanságukban pont olyan párhuzamot állítanak az XO és a Scorpio közé mint amit te is tettél.
#66: Ha én vagyok a fanboy, akkor te minek tartod magad? Én nem beszéltem arról, hogy ezt ki veszi majd, vagy arról, hogy ez milyen hatással lesz a konzol színtérre, vagy, hogy ki milyen játékkal jött. Én csak annyit mondtam, hogy a jelenlegi grafikai részletesség mellett, a framerate megváltoztatása nélkül a 6 tflops elengednő a 4K-hoz. És ez egy tény. Le is vezettem, hogy miért. Én ennek a Phil Spencer-nek a nyilatkozatát nem vettem készpénznek, én azon technikai adatokra alapoztam ezt amik a Microsoft konferencián elhangzottak.
Sztm a Scorpio sokszor csak 1080p biztosítja majd 60 fps mellett, nem vagyok benne biztos a fejlesztőknek megéri majd külön erőt fektetni bármibe. Ha bírja viszi 4k-ba, ha olyan a játék VR-be, vagy rátolják a 60fps-t 1080p, de sztm nem lesz nagy siker a luxus konzol, és a kutya nem fog pluszban fejleszteni rá.
Mellesleg itt mar most attol hangos mindenki, hogy ugysem fognak nativ 4K-ban futni a jatekok. Hangosabbak, mint a mostani gen elott voltak! Azt viszont ne magyarazd be, hogy ha papiron minden klappol, akkor gyakorlatban is fog!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.