Ilyen volt az Xbox tavalyi éve számokban

  • Írta: fojesz
  • 2017. január 6.
  • Biznisz
Link másolása
Fontos év volt a tavalyi az Xbox márka tizenöt esztendős történetében, a Microsoft több fronton is komoly irányváltásról tett tanúbizonyságot. Következzen egy kis összefoglaló, és benne egy nagy adag szám!

A már meglévő hardverkínálat frissítése és a szolgáltatáspaletta bővítése mellett, a Microsoft két nagyon fontos területen változtatott: minden korábbinál látványosabban nyitott az Xbox márkával a PC felé, valamint úgy döntött, felszámolja a konzolbiznisz egyik alapkövének számító generációzást.

A cég 2017-es éve legalább ilyen érdekesnek ígérkezik, hiszen az év végére várjuk a Project Scorpio rajtját, de addig is következzen egy kis összefoglaló 2016 számairól:

  • Tavaly novemberben és decemberben 3,9 milliárd órás Xbox Live-aktivitást mért a Microsoft, ami rekordnak számít és 23 százalékkal nagyobb, mint amit 2015 hasonló időszakában hoztak össze a játékosok.
  • Négyszáz új játék jelent meg Xbox One-ra.
  • A Forza Horizon 3 az év legkeresettebb és legjobb értékeléseket bezsebelő versenyjátéka, a teljesítménye a Forza-sorozaton belül is rendkívüli. A Forza-közösség jelenleg 14 millió főt számlál Xbox One-on és PC-n.
  • A Gears of War 4-ben 23 millió meccset toltak le a játékosok a megjelenése óta.
  • Vissza az örökzöldekhez: 265 millió órát töltöttek az Xbox One-játékosok a kompatibilis Xbox 360-címekkel.
  • Tavaly novemberben 2,5 milliárd órát játszottak a játékosok valamilyen Windows 10-eszközön. Ez 127 százalékos növekedés éves szinten.
  • 2,4 millió kontrollert terveztek a rajongók az Xbox Design Labben.
16.
16.
kopic
#15: Jo One címek ?
Mint pl ?
Szokasos Forza: Meh...
Scalebound: Eleg gyengének igerkezik eddigiek alapjan.
Sea of Thieves: Ebben sem látok tul sok potenciált.
Halo Wars 2: Ez lesz csak jo, legalabbis szamomra

Szoval ez cseppet sem nevezhető acélos felhozatanak, mondom ezt ugy, hogy One-t szeretnek majd venni.
15.
15.
Don Mattrick dr Phil Spencer
Majd jön a scorpio és visszakerül az élmezőnybe a box, a mostani generációval sincs baj. A tömeg címek Cod, fifa, bf, Grand Theft Auto V ugyanúgy jól fogy Onera. A Live előfizetés is nőt. Tény, mint játék platform nagy visszalépés a 360hoz képest, de idén jönnek majd jó címek One-ra és ugye jövőre már jönnek a scorpiora is a játékok.
14.
14.
Hunszi
#6: Nem írják le, mert hatalmas a különbség s marketing szempontból nem mutat jól, hogy a konkurencia termékét 2-3x többen veszik.
13.
13.
delphijos
#8: Ja, így más, ennek valóban lenne értelme....
12.
12.
TeddySnow
#6: Azt már nagyon régen nem merik leírni.
11.
11.
Gykrizsi
#10: Azt már régen túl lépték, karácsony előtti számok 25-26 körülire tippelnek, persze lehetne több, de azért közel sem olyan vészesek.
10.
10.
kopic
#9: Ugye ezt most nem gondoltad komolyan te sem ?
9.
9.
PaprikaJancsi
#2: Simán meglesz a 23 millió.
8.
8.
McDuff
#5: Nem úgy értem, 1 terrásat, 2 terrásat? Az 500 gigásat? BF1 vagy Gears 4 bundle fogy jobban? Ezekre én konkrétan kiváncsi lennék...jobban érdekelnek mint ezek a fentiek.
7.
7.
kopic
Egyebkent emngemet pont nem érdekelnek ezek a faszsagok.

#3: +1
6.
6.
kopic
Lol
Mindent leirtak, de hogy mennyi ment el belole arrol semmi...
Ennyire xarul fogy ?
5.
5.
delphijos
#3: "És melyik kiadást veszik legtöbben?"

Nem tudom itt mire gondolsz pontosan, mert a régit ugyan lehet hogy lehet még kapni, de a gyártását befejezték, ez az összehasonlítás szerintem már felesleges. A többi mondjuk érdekes lenne. Inkább mint a fenti statisztika.
4.
4.
Trottenbauer
#2: Az Ms konzolos kommunikációja maximálisan kimeríti a parasztvakítás fogalmát.
Kihagyták, hogy pl. mennyien nézték "tviccsen" a One-os játékközvetítéseket. :)
3.
3.
McDuff
#2: Ezzel csak azt akartam kifejezni hogy én személyszerint arra lennék kiváncsi hogy a tavaly bevezett újdonságok mennyire váltak be. Tudjuk, hogy kelendőbb az új Slim de mennyivel? És melyik kiadást veszik legtöbben? A Play-anywhere szolgáltatást hányan vették igénybe és aki igénybe vette az inkább PC-n tolja vagy Xbox-n? És még sorolhatnám...
2.
2.
McDuff
"Dolgozóink a tavalyi évben 2,5 millió fánkot és 2 millió liter kávét fogyasztottak miközben azon gondolkodtak, hogyan húzhatnák ki az Xbox divíziót a szarból! Ez 5 %-os növekedést jelent a 2015-ös évhez képest."

Bírom ezeket a "körbenyaljuk magunkat" értékelőket, a fent olvashatóak fele tényleges pénzt alig termel. Ezzel a befektetőket meg a közvéleményt nyugtatgatják? Gondolom cégen belül is le se szarják, hogy 23 millió meccset toltak a Gears 4-gyel...ha 23 millió eladatott darabról szólna a fáma, na akkor gondolom már ott is seggüket vernék a földhöz.
1.
1.
ilovenancythompson
jó kis cikk, szeretem az ilyen rövid, velős, érdekes cikkeket. Nice.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...