Közzétette első, a VR- és AR-headsetek piacára vonatkozó elemzését az IDC. Noha a terület eladásai növekednek, a piac egyelőre nagyon kicsi: a kutatócég összesen 2,28 millió eladott eszközről számolt be 2017 első negyedévében. Ennek nagyjából felét tették ki az öt legnagyobb gyártótól származó termékek, a maradékért pedig az "egyéb" kategória felelt, amelyben egyebek mellett kis kínai gyártók tömegei is ott vannak. Az elemzőcég mindenesetre optimista, a teljes évre jelentős növekedést jósol a piacon, elsősorban az év második felében érkező új eszközöknek hála. Ilyenek lesznek várhatóan a Windows Holographic platformra építő modellek a Lenovo vagy épp az Acer égisze alatt, illetve a Google fejlesztői konferenciáján megszellőztetett, önálló androidos VR-szemüvegek is. A Lenovo egyébként ezen a területen is dolgozik saját készülékén, de a HTC Vive logójával is számíthatunk hasonló modellre.
Az összes eladásnak csupán egészen kicsi részét, kevesebb mint 2 százalékát tették ki AR-eszközök - a szegmens ugyanakkor egészen tempósan növekszik, az elemzők szerint 77,4 százalékkal több ilyen készülék talált gazdára 2017 első negyedében, mint 2016 hasonló időszakában. Ezek azonban még mindig jobbára fejlesztői eszközök, a végfelhasználók az AR-alkalmazásokkal egyelőre jellemzően az okostelefonok kijelzőjén találkoznak. A VR-headsetek terén elsősorban a jellemzően olcsóbb, saját kijelző nélküli, okostelefonnal használható modellek voltak népszerűek, mint a Samsung Gear VR vagy a Google Daydream View, ezek hozták az eladások mintegy kétharmadát.
Ha érdekelnek a további részletek, olvasd el a teljes cikket a HWSW-n!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.