Ha van játék, ami egyértelműen megmutatja az Xbox One X valódi erejét, akkor az a Forza Motorsport 7. Brian Ekberg, a Turn 10 közösségi menedzsere is azzal kezdte az előadását, hogy büszkén felsorolta, hogy HDR- és 4K-támogatással érkezik majd a játék, és amíg Xbox One S-en csak az előbbit élvezhetjük, a PC-sek és az Xbox One X-esen játszó rajongók az utóbbit is megkapják. Az új két vagy hárombetűs rövidítések azonban csak otthonról ülve, a YouTube-videókat nézve tűnnek egyszerű parasztvakításnak. Kölnben megtapasztalhattuk, hogy mind a 4K, mind a 60fps, mind a HDR rengeteget ad hozzá a látványhoz, ami a Forza Motorsport 7 esetében nemcsak hogy kimagasló, de köröket ver a versenytársakra. De mielőtt részletesen belemennénk, mennyire is néz ki jól a játék és milyen versenyeket és helyszíneket próbáltunk ki, nézzük meg, tartalmilag milyen újdonságokat ígér a hetedik felvonás!
Ekberg elmondása szerint a mai napig naponta több mint ötmillió aktív játékosa van a sorozatnak. Ennek tükrében nem meglepő, hogy a készítők szívesen hallgatják meg a rajongók visszajelzéseit. Érdekes módon az egyik rendszeres visszatérő kérés, a személyesebb hangvétel hiánya volt, így a Forza Motorsport 7-ben már saját Drivavatar-pilótánk lesz. Pont ugyanolyan elven működnek majd ezek az avatárok, mint Xbox Live-on. Több mint 300 teljesen eltérő overál és sisakfestés között válogathatunk, eldönthetjük, hogy női vagy férfi pilótát akarunk. A bemutató során a hőskor bőrből készült sisakjai mellett a mai modern fejvédők is elérhetőek, míg a versenyruha esetében a legelborultabb variációkat is megtaláljuk, kezdve a hagyományostól a lazább, hétköznapi viseletig vagy az ízléstelen színű szmokingokig. A virtuális versenyzők személyesebbé tétele elsősorban a versenyek előtt és után, illetve a multiplayer mód lobbijában lesz majd tetten érhető. Itt tudunk majd villogni nehezen megszerzett, különleges sisakjainkkal a többiek előtt.
Merthogy ezeket külön fel kell oldanunk, ahhoz viszont versenyeket, illetve a Forza Driver's Cupnak nevezett játékmód különböző versenysorozatait kell megnyernünk. A Turn 10 közösségi menedzsere itt kihangsúlyozta, hogy a változatosság jegyében egy azonos kupán belül simán lenyomhatunk majd egy NASCAR-, Formula 1-, esetleg IndyCar-versenyt vagy éppen egy Ken Block-féle őrületet. A jutalmunk persze nem marad el, a már említett kozmetikai kiegészítések mellett ugyanis tapasztalati pontot, kreditet és akár új, nehezen megvásárolható, drága járgányokat is nyerhetünk. A Ken Block-féle verseny után például egy Ford Focus RS RX lesz a jutalmunk. A versenyeken ezúttal is bevethetünk különböző kártyákat, amelyekkel még több bónuszpontot gyűjthetünk, amiből aztán még több kreditet tudunk kisajtolni, így a teljesen megújult és navigálás szempontjából sokkal áttekinthetőbb menüben az autógyűjteményt megkeresve pillanatok alatt vásárolhatjuk meg a különböző kategóriákra bontott benzinzabálókat. Fontos újdonság még, hogy játék közben bármikor szabadon állíthatóak lesznek a különböző segítségek, ezért ha úgy érezzük, túlvállaltuk magunkat, könnyíthetünk a saját dolgunkon.
Az online színtér sem lesz elhanyagolva, mert a sima versenykategóriák és az osztott képernyős versenyzés mellett kapunk majd multiplayer módot, ahol a lobbiban nemcsak közösségi életet élhetünk új Drivavatarjainkkal, de amíg várakozunk, nyugodt szívvel tuningolhatjuk, csinosítgathatjuk választott autónkat. Lesz piactér, ahol teljesen szabadon kereskedhetünk, illetve kapunk majd napi, heti, továbbá havi kihívásokat, ligákat is, amelyek pont ugyanazon az elven működnek és inspirálnak majd újabb és újabb autóversenyzésre, mint a Forza Horizon esetében. Viszont itt a képességeinkhez lesznek ezek igazítva, ezzel is megteremtve annak a lehetőségét, hogy kicsit több sikerélményünk legyen.
A zárt ajtós előadáson elhangzott, hogy a fejlesztés során a Forza Horizon 3 és a Forza Motorsport 6: Apex tapasztalatait felhasználva dolgozott a Turn 10 a hetedik felvonáson, így már azt is figyelembe vették, hogy az nem csak Xboxra fog megjelenni. Ahhoz, hogy PC-n és így Xboxon is a lehető legjobb és legrészletesebb látványt produkálják, rengeteg, főleg a bevilágítást, a fizikát érintő új technológiát alkalmaztak. Például a PC-s változat miatt a belső nézeten is finomítottak, hogy még hitelesebb élményben legyen része a játékosoknak.
Miután mind a PC-s, mind az Xbox One-os változatot kipróbáltuk, elmondhatjuk, ez tökéletesen sikerült. A hetedik rész egyik nagy dobása, hogy most már teljesen dinamikus napszakváltást és időjárást kapunk, amit persze a konkurensek már tudnak, de nem ilyen formában. Suzukában vagy a Nürburgringen elemi erővel csap le a verseny közepén a vihar, hogy aztán óriási vízátfolyásokon lavírozva próbáljunk meg körbeérni. A fizika azonnal felmondja a szolgálatot, egy nagyobb gázfröccsöt azonnali kicsúszással büntet a játék, miközben a vezetési élmény még kontrollerrel játszva is remek. A legkisebb tócsa hatása is remekül érezhető a kontrolleren keresztül, ahogy az utolsó kör vége felé felszáradó aszfalt hatásait is azonnal kommunikálja járgányunk, hogy aztán egy elképesztő naplementés befutóval zárjuk első versenyünket. A Nissan GT-R még ilyen körülmények között is egy kezesbárány, ahogy a Dubajban található és állítólag a világ legélvezetesebb útján, a Jebel Hafeeten száguldozó 2018 Porsche 911 GT2 RS is. Az egészet pedig a Mugello-i helyszín és az ottani kamionverseny koronázza meg, ahol egy 2015 Mercedes-Benz Tankpool24 versenykamion volánja mögött kell a behemótok között ügyesen előzgetnünk, ami belső nézetben egészen maradandó élmény volt számunkra.
Pedig a fizika érezhetően a Forza Motorsport 6 vonalát követi, vagyis ha kikapcsoljuk a különböző segédleteket, akkor általában túlkormányozottak lesznek az autók, ami leginkább a kanyargósabb szakaszokon okozhat gondot. Ezért is láthattunk több olyan játékmenet felvételt, amelyen a játékosok alaposan megküzdöttek a 2018 Porsche 911 GT2 RS terelgetésével.
A látottak alapján azonban nem panaszkodhatunk. A Forza Motorsport 7 pont ott folytatja, ahol a hatodik rész befejezte. Egyrészt kapunk sok-sok finomhangolást, majdnem dupla annyi autót, rengeteg helyszínt és alternatív útvonalat, dinamikus időjárást és sok-sok versenykategóriát. Így ha ősszel választanod kell, akkor nem kell messzire menned, mert a sorozat új felvonása tökéletes lesz.
A Forza Motorsport 7 október 3-án debütál Windows 10-en és Xbox One-on.
Nyílvàn nem ezen àll vagy bukik minden , de azért mutatja, h az emberek leszarjàk az olyan nyafogókat, akik szerint "ciki most xboxosnak lenni". Magyaràn nem olyan vészes a helyzet, mint ahogy a jutuberek felvàzoljàk.
"Meglepő információk szivárogtak ki a meglepetésektől mentes Gamescomos Microsoft előadást követően az Xbox One X-ről: e szerint alig pár nap alatt a redmondi vállalat masinája már előrendelések tekintetében is megverte a legnagyobb konkurenciáját, a PlayStation 4 Prót az amerikai Amazon webáruházában az idei évben."
#2: szerencsétlen nyomorult. :D
Meg én is a sima ONE S ügyében érdeklődnék mennyire lesz "butitva" jutubon' nem igazán találni semmi hasznosat.
Élsimítás javult?
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.