A Crakcdown 3 ékes példája annak, hogy a Microsoft mennyire képtelen bármit is kezdeni az Xbox-részleg jelenlegi helyzetével. Három évvel ezelőtt hatalmas csinnadratta közepette jelentették be az E3-on, hogy a kevésbé kedvelt második rész után folytatást kap a sorozat. Aztán teltek az évek és még mindig csak annyit tudtunk, hogy a multiplayer módnál a felhőalapú rásegítés jóvoltából olyan teljesítménytöbbletet tudnak garantálni, amivel hihetetlenül látványosan rombolhatjuk földig a játéknak otthont adó virtuális világot. Idén aztán végre mozgolódás jelei mutatkoztak, így az E3-on az is kiderült, hogy novemberben, az Xbox One X egyik exkluzív címeként megjelenik a harmadik felvonás, hogy aztán a Gamescom múlt heti rajtjára kiderüljön, a premier csúszik és csak 2018 tavaszán számíthatunk megjelenésre.
A csúszás, illetve az E3-on bemutatott demót ért sok kritika ellenére a redmondiak mégis kihozták magukkal a Gamescomra a kipróbálható változatot, kezdeti meglepettségünk azonban hamar elillant, így minimális sorban állást követően megnéztük, miért is fanyalognak olyan sokan a játék kapcsán.
Az alapfelállás ezúttal sem változott, vagyis most is egy hatalmas cyberpunk metropolisz, New Providence védelméért felesküdött bűnöldözési hivatal, az Ügynökség nevű szervezet szupererővel felvértezett egyik ügynökét alakítjuk. Feladatunk nem más, mint a helyi rosszfiúk, bandavezérek és klánok felszámolása, a rend fenntartása. Ebben a játék ugyanúgy teljesen szabad kezet ad, mint az elődök, viszont a harmadik rész mintha inkább az első rész egyfajta remake-je lenne, nem pedig a sorozat egyértelmű továbbgondolása. A kipróbálható változat sajnos csak a kampány egy nagyon aprócska szeletébe engedett betekintést, abban pedig a már említett várospusztítás lehetősége nem szerepelt, már csak azért sem, mert az egyelőre csak az online mód sajátja lesz.
A Crackdown 3 ezúttal is teljesen nyitott világot és over-the-top mókázást ígér. Szabadon korzózhatunk az épületek tetején, ha úgy tartja kedvünk, autóba huppanhatunk és kocsikázhatunk, akció közben bármit az ellenfélhez hajíthatunk, szupererőnket is arra használjuk, amire csak kedvünk tartja, ha pedig mindezt meguntuk, akkor akár a városban is rendet tehetünk. A Terranova nevű konglomeráció zsoldosai, helyi kiskirályai gondoskodni fognak róla, hogy ne unatkozzunk. A 10 perces demó nyilván nem tud teljesen részletes betekintést nyújtani a lehetőségekbe, így ezúttal azt kaptam feladatul, hogy a környéket tisztítsam meg a rosszfiúktól, viszont a kezem nem volt megkötve, a kivitelezés módja teljesen rám volt bízva.
Fontos még megjegyezni, hogy most is lesznek a játékban úgynevezett képességgömbök, amelyeket a felhőkarcolókat megmászva tudunk összegyűjteni. Segítségükkel magasabbra tudunk ugrani, messzebbre tudjuk elhajítani a járgányokat vagy éppen nagyobb erővel tudunk egyszerre több ellenfelet kiütni, arról nem is beszélve, hogy a tűzerőnket is fokozhatjuk vele. Minél többet gyűjtünk, annál erősebbek leszünk, így egy idő után már egy iskolabusz megemelése és elhajítása sem fog gondot okozni, ahogy az ellenfél térkép másik felére átütése sem.
Ami viszont nagyon fontos, hogy az erőnk erősödésére a Terranova emberei is reagálnak, így ahogy megtisztítunk egy területet, vagy elpusztítjuk a konglomerátum egy titkos rejtekhelyét, arra városszerte ők is válaszlépéseket fognak eszközölni. Ez lesz a Gangs Bite Back-rendszer, amiből most maximum annyit lehetett érzékelni, hogy egy megtámadott negyedbe biztosan érkezett erősítés, így már annak megtisztítása sem volt egyszerű feladat.
A játék látványvilágát meglehetősen sok kritika érte, pedig szerintem a cel-shaded technológia nem csak hogy jól áll neki, de baromi jól is néz ki. Megmászva egy jó magas épületet és végigpásztázva a várost fantasztikus, neonfényárban úszó látkép fogad minket, ráadásul a Crackdown 3 valóban tükörsimán fut 4K-ban, 60fps mellett. Hogy milyen gépet futott, csak tippelni tudjuk (nem biztos, hogy Xbox One X-en), de az biztos, hogy a játék tempójára egy rossz szavunk sem lehet. Az animációkra már igen, azok valóban elnagyoltak, a közelharc során pedig egyenesen nevetségesek, de a jövő tavaszi premierig bőven lehet azon még javítani. A játék motorja ráadásul zökkenésmentesen kezeli a nagyobb, robbanásokkal tarkított összecsapásokat.
Az irányítás elsőre kicsit szokatlan volt, leginkább azért, mert egy gombra akár több mindent is pakoltak a készítők, de ez gyorsan tanulhatónak bizonyult. Amivel kevésbé tudtam megbarátkozni, az a célzás volt, mert az nem mindig azt akarta, amit én. A legnagyobb probléma vele, hogy a kiszemelt ellenfél helyett hajlamos volt a mellette található tárgyra rálockolni, amit csak úgy tudtam feloldani, ha elengedtem a célzás gombot. Apróság, szintén megszokható és javítható hibáról van szó, és a tűzharcok élvezetéből, pergős menetéből ez semmit sem vont le.
A Crackdown 3 ugyanazt ígéri, mint az elődök: sok-sok felfedezést, szabadon bejárható, elképesztő méretű világot, ütős fegyvereket és káoszt, sok káoszt. Szerencsére mindezt multiplayer módban és négyfős kooperatív módban is kipróbálhatjuk majd, és a látottak alapján mi már nagyon várjuk, hogy jövő tavasszal jól megnézzük magunknak a teljes változatot, mert amihez eddig szerencsénk volt, az valóban nem tökéletes, de eddig baromi szórakoztatóra sikerült.
A Crackdown 3 valamikor 2018 tavaszán jelenik meg PC-re és Xbox One-okra.
Amit az Avalance 2010-ben IGEN 2010 BEN tudott realisztikus grafikával, azt NEM TUDJA A microsoft 2017 / 18-ban.. RÖHELY !!! SZÁNALOM !!!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.