Ahogy arról délelőtt megemlékeztünk, a Star Wars: Battlefront II egészen kiábrándító premiert tudhat maga mögött az Egyesült Királyságban, amiben nyilván vastagon benne van a játék pay-to-win modelljét érintő negatív visszhang is. Ezt a kiadó is megérezte, az Electronic Arts ugyanis azok után, hogy úgy döntött, egy ideig jegeli a mikrotranzakció lehetőségét, kiküldött egy megnyugtatónak nehezen nevezhető pénzügyi beszámolót, ami szerint az így kieső bevételek ellenére sincs ok az aggodalomra, az előirányzott számokat így is produkálni fogják.
Ez persze nemigen hatotta meg a piacot, így a Battlefront II premierjének napján 2,5 százalékot zuhantak az EA-részvények értékei, ami az egész novembert nézve már közel 7 százalékos esést jelent, amit azért egy olyan méretű kiadó, mint az Electronic Arts is simán megérez, hiába emelkedett jár 42 százalékos plusz az EA papírjának értéke 2016-hoz képest.
Nemrég egyébként a Lucasfilm is nyilatkozott az üggyel kapcsolatban. A The Washington Postban megjelent közlemény szerint a cég sajtószóvívője elmondta, a Star Warsszal kapcsolatban mindig a rajongók lesznek az elsők, teljesen mindegy, hogy a Battlefrontról vagy más Star Wars-élményről van szó. Így ők maximálisan kiállnak amellett, hogy a mikrotranzakcióknak nincs helye a játékban, így támogatják azt a döntést is, hogy az Electronic Arts kivette őket a játékból.
Az EA nem döntött sehogy. Engedtek a Disney nyomásának, mert a botrány így a filmjük előtt nagyon rossz marketing az egész franchisera nézve.
A hisztike viszont már fárasztó. Aki még mindig a fúj, p2w, mikrotranzakciónál jár, az tökéletes alanya bármely tömegmanipulációnak, mert feltétel nélkül elhisz bármit, és eszébe sem jut kicsit utánanézni. Üdv a chemtrail-hívők világában.:)
Ettől még az EA egy pénzéhes banda (húha, egy vállalat, ami szereti a profitot), aki bepróbálkozott most sok mindennel (de ez semmi az Activision/Blizzard féle szabadalomhoz képest pl.), ami azonban nem is úgy lett végül, másrészt.
Aki azonban játszik a BF2-vel, az pontosan tudja, hogy mennyire egyszerű kilockolni cuccokat, plusz, hogy valójában mekkora előnyt is adnak, és nem érti a cirkuszt, mert a nagy dráma okainak nyoma sincs a játékban, a mechanika nem is enged szintnél táposabb kártyákat használni, szinte minden a játékban töltött időtől függ.
Ezt így szégyen leközölni.
Ez mi ez? Ez mondat?
"Ne aggódjatok. Ha a Cyberpunk 2077-re gondoltok, ne gondoljatok kevesebbre, mint a The Witcher 3 - hatalmas egyjátékos kampány, nyílt világ, történetvezérelt RPG. Semmi rejtett csapda, azt kapod, amiért fizetsz - semmi szarság, csak őszinte játék, mint ahogy a Wild Hunttal volt. Meghagyjuk a kapzsiságot másoknak."
Ott a pont !
Aztán jött a II. rész, és megígértek fűt, fát, vadvirágot.
De azt nem, hogy nem fogják a gatyáját is lehúzni a játékosról!
Ideje felnőni. Már nem garázs programozók írják a játékokat, mint 1990-ben, hanem csilliárdos befektetők(!!!) teszik be a pénzüket(!!!), hogy az adott idő alatt a legtöbbet fialjon(!!!).
Ergo a játékipar sem más, mint az Apple, a Sony vagy a Mercedes. Ott terméket adnak, és lehúznak, mitn a szart, itt szolgáltatást, és lehúznak mint a szart. Ennyi a történet.
Az ilyen hazugságoktól, mint "a játékosok a legfontosabbak számunkra" meg a hajamat dobom el. Baszódjon meg a PR-os és rohadjon le a keze.
Akinek nem inge nem veszi magára!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.