Titokban készül már az új BioShock-játék?

  • Írta: szlav
  • 2018. április 14.
  • Pletyka
Link másolása
A Mafia III hányattatott sorsa kapcsán készített egy átfogó cikket a Hangar 13-ról a Kotaku. A 2K leányaként funkcionáló stúdiót azóta jó néhány fejlesztő maga mögött hagyta, néhányan azért, hogy egy új, titkos BioShock-projekten dolgozzanak.

Elég langyos fogadtatás érte a 2016-ban megjelent Mafia III-at. Annak ellenére, hogy a cím kezdetben jól fogyott, a játékot érő kritikák hamar világossá tették, hogy nincs minden rendben Lincoln Clay történetével. A Kotaku utánajárt, hogy mi lehetett az oka annak, hogy így sült el a közkedvelt széria harmadik része, valamint beszámoltak arról is, hogy mi lett a játékot fejlesztő Hangar 13 stúdió sorsa.

A tényfeltáró cikkben közreműködött egy magát meg nem nevező fejlesztő is, aki a Hangar 13-nál dolgozott ez idő tájt. A névtelen forrás beszélt a játék felemás fogadtatását követő belső problémákról, de megemlítette azt is, hogy a 2K futtat egy másik stúdiót is a Hangar 13 szomszédságában, ahova számos erőforrást átcsoportosítottak, köztük néhány fejlesztőt is a Mafia III csapatából.

Az említett stúdió projektje a "Parkside" kódnéven fut és állítólag hatalmas a titkolózás körülötte. Annak ellenére, hogy a szomszédos Hangar 13 dolgozóinak sem árulták el nyíltan, hogy voltaképpen min dolgoznak, a hír mégis kikerült - a pletyka szerint az új játék a BioShock univerzumában játszódik majd, és ismét az Unreal Engine motorja fut alatta. Részletes információk természetesen még nincsenek a Parkside-ot illetően, így azt sem lehet tudni, hogy közvetlenül kapcsolódik-e a széria korábbi részeihez, vagy esetleg az Infinite-hez hasonlóan egy új szálon veszi majd fel a történet fonalát.

Nem tűnik valószínűtlennek, hogy beigazolódjanak a hírek, hiszen a széria a 2013-as Infinite óta parkolópályán van.

21.
21.
kopic
Lehet bekéne szerezni a Collection kiadást.
20.
20.
kopic
#18: +1
Elizabeth halálakor én elsírtam magamat. Plusz ilyen magas minőségű sztorit soha egy videojátékban nem fogunk kapni, ez tuti. Filmekben is alig találni.
19.
19.
#18: Nekem az Infinite végén (alapjáték) adott magyarázat bőven elég volt arra, hogy összekössék a játékokat. Szerintem már jó volt az úgy ahogy volt, akkor is kerek egésznek éreztem. És bár biztos vagyok abban, hogy a Burial at Sea-n sokat kellett agyalniuk, nekem a korábbi, laza kapcsolat jobban tetszett. Jó volt a BaS, de én úgy éreztem, csak utólag, erőltetett módon fűzték fel őket egy lineáris, mindegyiket befolyásoló eseménysorozatra. A "constants and variables", vagy "there's always a man, always a lighthouse, always a city" sokkal sejtelmesebb volt, de a BaS mindent összekötő magyarázatával értelmét vesztette. Ráadásul az eredeti Bioshock-ra is mást fényt vet utólag a DLC.
18.
18.
McDuff
A párhuzamos dimenziók miatt több irányba is el tudnának indulni, viszont a Bioshock széria számomra a Burial at Sea DLC-vel ért véget és lett egy kerek egész, összefogva az 1. de még a (gyengébb,de azért egynek jó) 2. részt is! Néha hiányzik egy új rész, mert egy nagyon maradandó játéknak tartom mind a 3 részét, amin nem fog az idő se: nem oly rég értem a teljes széria végére, harmadjára már és még mindig ütnek akkorát, hogy csak kamillázom a helyét! De ugyanakkor félnék egy új résztől, úgy hogy én is azt mondom, hogy hagyják inkább.
17.
17.
Rakottkrumpli
#15: Nem is a felszín mögötti dolgokra gondoltam. Ezeket akkor tudod meg, ha elkezdesz figyelni a történetre és a karakterekre, de a játék világa attól még a rózsaszín ködöt tolja majdnem végig az arcodba, amíg játszol és ezen nem sokat változtatnak ezek a dolgok. Viszont az után már én is szívesebben visszatérnék, miután ez a város is az enyészetté válik! Szerintem az első résznek is pont az adta meg a hangulatát, hogy ott ez fordítva volt. A város maga volt nyomasztó és az előtte lévő rózsaszín ködöt ismerhette meg az ember a történetből és a kis rejtett dolgokból. Nekem az jobban adta. De attól még nem arra akarok utalni, hogy rossz játék lett volna az infinite, csak nem az általam megkedvelt részét adta vissza az első részeknek.
16.
16.
kopic
#15: A Burial at Sea dlc (főleg a 2.) nagyon ott volt a szeren.

Durván elborultta valik Columbia is Lasd: amikor a Songbird elrabolja Elizabethet és te atlepsz a jovobe, Comstock házában jól bemutatja hogy milyen lett valószínűleg a város is.
15.
15.
Na igen, én is ezt akartam mondani. Kívül lehet boldog és vidám helynek tűnik, de belülről legalább ugyanolyan romlott. És ez, hogy nem minden az, vagy olyan rózsás amilyennek látszik, elég központi téma a sorozatban. A We Happy Few is ezt a témát választotta amúgy, és nem is kellett messzire menni inspirációért, elég a Bioshock 2 little sister-t terelgetős részére gondolni. Na de kezdek elkalandozni.

Rapture-t már a bukása után jártuk csak be (ha a Burial at Sea DLC-t nem nézzük most), Columbia hanyatlásának viszont épp csak a legelejét láttuk, feltehetőleg utána az a hely is ugyanolyan elborulttá válik.
14.
14.
kopic
#13: Azért az kemény túlzás hogy Columbia mennyire meseszép város. Lehet kinezetre az, de legbelül elég sötét az egész rendszer, ami teljesen romlott. Rasszizmus, fanatizmus (Comstock iránt), elnyomás, kizsákmányolás jól megfigyelhető.
13.
13.
Rakottkrumpli
Gondolom új világot fog kapni. Remélem inkább a rapture féle beteg, sötét hangulatot fogják alapul venni és nem a Columbiaféle vidám, napközistábort, mert hiába volt jó története a játéknak, utáltam a dizájnját...
9.
9.
Slik
nagyon jo sorozat, kar is lenne befejezni, mert rengeteg lehetoseg van meg benne
8.
8.
Nekem mindegy, milyen csapatnál landol a projekt, de Ken Levine-nek mindenképp ott kell lennie.
7.
7.
zsocc-nrg
A Bioshock-széria szerintem a valaha készült egyik legjobb játéksorozat. Remélem a csapat is ennek megfelelően, az előző részek zsenialitását figyelembe véve fog hozzányúlni
6.
6.
kastorhun
#5: 4 évük volt rá, és szinte minden szempontból kukába való az egész, ekkora bughalmazt még a régi City Interactive is megirigyelne, azt pedig meg se említem hogy még csak játékot se tudnak tervezni.
De ez egy Bioshock, ami eléggé komoly név, ez olyan mintha Alan Taylor az utolsó Terminator után kapna egy Star Warst!
4 év alatt ilyen játéknak nem szabad elkészülnie, ott a Witcher 3, amit szintén 4 évig csináltak, és szó szerint mindenbe jobb mint a mafia.
5.
5.
AfterLife
#4: Már megint a túlzott előítéletesség... Honnan tudod, hogy az új Bioshock esetében, mit fognak összehozni? Még azt sem sejtheted, mi lesz a feladatuk, mert ugye egy másik csapathoz lettek átszervezve. Az, hogy volt egy nem túl népszerű játékuk egy teljesen más franchise-ban, az még nem zárja ki, hogy ne fejlődhetnének tovább, vagy tanulhattak volna a hibáikból. Az meg a másik, hogy ez egy csapat, akik között ugyanúgy lehetnek tapasztalatlanok, mint ahogy tapasztaltabbak és kreatívabbak is - magyarul nem is ismered őket, csak egy nevet látsz a sok ember előtt. Durva lenne, ha téged is egyetlen rosszul sikeredett cselekedet miatt hagynának örökre faképnél és nem adnának szemernyi esélyt se, hogy visszatérj.
4.
4.
kastorhun
Ha tényleg a Hangar 13 dolgozik rajta akkor nem érdekel.
3.
3.
kopic
Hagyják inkább békén a sorozatot. Eredeti csapat nélkül nem közelítenek még az Infinite szintjét (minden idők egyik legjobb játéka).
2.
2.
Matt8888
Na végre valami remény (féleség).
1.
1.
Darksiders84
Így hirtelen nem is tudom hogyan lehetne folytatni milyen világban játszódna de azért elég erős egyedi jó sorozat volt akkoriban hogy valamilyen irányba tovább gurítsák a dolgokat reméljük jól kivitelezve. A maffia 3 nagy csalódás volt de szerintem mindenkinek.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...