A BioWare ügyvezető igazgatója, Casey Hudson egy meglepően őszinte blogbejegyzésben beszélt a Mass Effect: Andromedában elkövetett hibáikról, amikből tanult az EA tulajdonában lévő csapat.
Hudson karrierje nagy részét a BioWare-nél töltötte nagy szerepjátékok készítésével. Korábban az eredeti Mass Effect-trilógián is dolgozott, majd a Microsofthoz igazolt a HoloLens miatt. A szakember tavaly nyáron tért vissza a csapathoz. Mint írja, amikor újra a stúdióhoz került, akkor jelent meg az Andromeda, a játékosok pedig épp egy olyan DLC-t követeltek, amely a sztori körül felvetett kérdéseket magyarázza meg. Sajnos a bővítményeket elkaszálták, de az eset meghatározó lett a cég történetében.
Hudson szerint új élményekkel és innovációval kell elkápráztatniuk a játékosokat, de továbbra is a világra, a karakterekre és a narratív elemekre kell fókuszálniuk. Már ebben a szellemben készül az Anthem is, melynek célja az, hogy ezt az új világot barátainkkal közösen fedezhessünk fel, folyamatos kalandokba keveredve. A játék nem hasonlít semmilyen korábbi címhez, de ha jól csinálják, a BioWare kiküszöbölheti a hírnevén esett csorbát.
Bár az eredeti tervek szerint az Anthem még idén napvilágot látott volna, talán pont a fentebb vázolt koncepcióváltás miatt csak jövőre jelenik meg PC-re, Xbox One-ra és PS4-re.
De azért változzon valamit a játékmenetében, és a területek még mindig egy picit üresnek tűnnek.
Persze az alapján, hogy nagyon messze van minőségben a Karpyshyn művektől, azért feltételeztem, hogy nem ültek a sztori felett éveket. Viszont ez még nem változtat azon a tényen, hogy a játékot DLC-kkel még lehetett volna menteni. Sőt, ha a játék nagy része 1,5 év alatt készült el, az arra enged következtetni, hogy pár hónap haladék hatalmas különbséget eredményezett volna.
Ez is bőven nagy dolog, de ennél többet tulajdonítani neki egészen egyszerűen nem lehet.
A bukás fő oka az Anthem volt, folyamatosan csoportosították át az embereket, tudatva mindenkivel, hogy a legjobbakat állítják át. A projekt végére a munkaerő 60%-a azon dolgozott, a maradéknak kellett összetákolnia a játékot abban a tudatban, hogy ők a gyengébbek, ráadásul pl. a motor arcmimikát se tudott kezelni, mindent kézzel kellett meganimálni, ami meg is látszott rajta.
#16: Andromédába én csak azt vártam mikor derül ki végre, hogy a reapereket szépen kinyírtak mindenkit a tejútrendszerben.
Azt hogy valami grafikailag mennyire mérföldkő nem számít sokat, pl: A Crysis 3 (bár nem volt 1 nagy játék) a mai napig se mondható csúnyának, és még a codok a mai napig nem érték el azt a szintet.
Én a sztori DLC-k lelövéséig megbocsájtottam a játéknak az animációs gondokat és az egyes karakterek klisé voltán is túl tudtam lendülni. Még, ha egy trilógia nehezen is jött volna ki az Andromeda alap szituációjából, azért a sztorit kerekre lezáró tartalommal bőven lehetett volna akár pozitív példa is a játék sorsa.
A stúdió viszont úgy döntött, hogy inkább kidobják az ablakon a fanok pénzével együtt.
Évekig egy No man sky szerű játékon dolgoztak...
Azok után pedig, ahogy az Andromedával elbántak, nagyon nagyon remélem, hogy egy jelzésértékű bukta lesz az Anthem.
A Naughty Dognál az Unchartedhez nem sok innováció kellett. (legalábbis a folytatásokhoz)
Nem rendeled elő, ha megjelenik utána eldöntöd, hogy kell-e. Ha véletlenül jó játék lesz, az jobban fájna mint ha nem?
#5 nem feltétlenül, igen multi orientált dolgokat le kell nyelni mert több benne a pénz. De ezen kívül lehet benne egy nagyon jó történet. Mondjuk én örülnék annak ha a történet része lenne high end-nek legalább elsőre. És nem végig rohansz rajta 10 óra alatt utána, meg valami high end ami nem is az, de ráfogjuk.
Szar jellegtelen és lélektelen tucattermék lesz innen-onnan összelopkodva, szarrá hypolva. Aki többet vár, az pofára fog esni... ennyi... büff!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.