A Days Gone-t a SIE Bend Studios csapata készíti Oregonban, közel ötödik esztendeje. A játék első ötletei még az Uncharted: Golden Abyss fejlesztése után merültek fel, az évek során pedig annyira ambiciózus projektté érett a Days Gone, hogy 2016 után megduplázódott a stúdió mérete, így több mint 100-an dolgoznak már a játékon.
A játék története hét évvel azután veszi fel a fonalat, hogy az Egyesült Államok területén végigsöpört egy halálos vírus. A kialakult helyzet kezelését egy NERO (National Emergency Response Organization) nevű szervezet kapta meg, aki 12 ellenőrzőpontból álló karanténzónát húzott fel, nem sok sikerrel. Főhősünk Deacon, akinek lesz egy társa vagy barátja, Boozer. A játék a túlélésről fog szólni, nem pedig a gyógymód megtalálásáról, arra ugyanis már nemigen van esély, és minden érdekelt szervezet le is tett róla.
A játékban hozott döntéseink befolyásolják a cselekményt, így amikor elcsenjük Boozer cuccait, nem meglepő módon feldúlt lesz a történtek után, és ez bizony a kapcsolatunkra is kihatással lesz majd. A Days Gone egy hatalmas vidéken fog játszódni, mi pedig nagyobb táborokban tudunk majd megpihenni és kapcsolatokat kiépíteni. Ahhoz, hogy a főbb helyszínek között majd gyorsutazni tudjunk, ki kell pucolnunk a vidékeket.
Fegyvereink és cuccaink a környezet, például az eső hatására elhasználódnak, így fontos szerepe lesz a kraftolásnak és a fejlesztéseknek. Hatalmas városokat barangolhatunk majd be, de fegyvereinket csak a menedékházakban és kihalt fegyverboltokban tudjuk majd utántölteni. Választékban egyébként nem lesz hiány, hiszen az arzenált részét képezik majd puskák, géppisztolyok, mesterlövészpuskák, Molotov-koktélok, gránátok, napalm és pisztolyok is. Persze lehetőségünk lesz a lopakodásra is, sőt szükségünk is lesz rá. A távolból, egy távcső segítségével mérhetjük majd fel a terepet, hogy aztán lopakodva vagy csapdákat felhúzva tegyünk rendet. A hatalmas nyílt világban természetesen nemcsak a zombik lesznek az ellenfelek, így érdemes mindenhez óvatosan közeledni, mert simán lehet, hogy egy másik banda csapdájába futunk bele. Deacon egyébként egy végrehajtó motorosklub, a Mongrels tagja.
Motorunk természetesen fejleszthető lesz, többek között kozmetikai kiegészítőkkel, festésekkel. Növelhetjük a benzintank méretét és tartósságát, de akár az abroncsokat is cserélhetjük, attól függ, milyen időjárással nézünk szembe. Melléktevékenységként vadászhatunk is, de a fő történetvonalat kitöltik majd flashback-epizódok is, ahol Deacon és felesége, Sarah múltjáról tudhatunk meg többet.
Ha Deacon bajba kerül, akkor fordulhatunk majd a "túlélő látomásához", ami tulajdonképpen kihangsúlyozza azokat a főbb tárgyakat, amelyek segítségünkre lehetnek. Idővel aztán ellenfelek kiemelésére is használhatjuk ezt a képességet. Deacon egyéb tulajdonságai is fejleszthetőek lesznek, mint például a stamina vagy az életerő. Az Assassin's Creedből ismerős tornyokat (itt éppen rádióállomásokat) is megmászhatunk, bár ezek szerepe egyelőre nem ismert.
Az ígéretek szerint nem lesznek fetch-küldetések és time trial-kihívások, vagyis minden a történetet szolgálja. Az E3-as, 2016-ban bemutatott demóban 500 zombit láthattunk egyszerre a képernyőn, erre a későbbiekben is számíthatunk majd. A hordáknak egyébként aludniuk, enniük és inniuk is kell, ami nyilván a gyengéik is lehetnek.
A Days Gone valamikor jövőre jelenik meg, kizárólag PlayStation 4-re.
Hat nem az a tipusu jatek, ami a goty kategoria, ilyenbol mar lattunk tobbet, attol fuggetlenul varos, mert szeretem a nyitott vilagu mokazast, es a tps lovoldozest is, de nem hiszem hogy 8 max 8.5 pontnal tobbet fog kapni, az majd a Last of us lesz.
Plusz pont, hogy nem lesz teleszórva egyforma side opsokkal, és minden küldi a sztorit szolgálja majd. Nem szeretek sokáig időzni egy játékban, mint pl MGSV.
Szóval az eddigiek alapján minden esély megvan rá, hogy egy jó játékot kapjunk. Aztán majd meglátjuk!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.