Az első gameplay trailer megvolt? Akkor most emeljük a tétet! Néhány szerencsés kiválasztott szakmabeli beszámolójára alapozva szépen összefoglaltuk, hogy mit érdemes tudni a Cyberpunk 2077-ről. Lényegében egy belső nézetes RPG-ről van szó, ám az átvezetőkben külső nézetre vált a játék. Egy V nevű karaktert irányítunk Night Cityben, aki férfi és nő is lehet. A karakteralkotásnál felvehető statok közé tartozik az erő, a testalkat, az intelligencia, a reflexek, a tech és a cool.
Ezek a tulajdonságok az asztali szerepjátékból származnak, úgyhogy a fejlesztők hűek maradtak az alapanyaghoz. A város utcáin autóval is közlekedhetünk - ez esetben kétféle kameranézet közül választhatunk. Belső nézetben a HUD elrendezése is megváltozik, vezetés közben a szélvédőre kerülnek az infók.
A CD Projekt RED "érett közönségnek" szánja a játékot. Az NPC-kkel való beszélgetésnél többféle válaszlehetőség lehetséges, mint a The Witcher 3-ban. A nyitott világban egyre több helyre juthatunk el, ha tiszteletet vívunk ki magunknak az utca törvényei szerint. Egy menő kabát például 5 százalékkal növeli az esélyt arra, hogy egy zárt területre bemerészkedhetünk. Reputációnkat a küldetések teljesítésével is növelhetjük. A demó felhasználói felülete rendkívül minimalista volt, mindössze egy kis iránytű és egy questlog tűnt fel a képernyőn.
Ha viszont harcba keveredünk, több infó is leolvasható lesz róla, így például az ellenség neve, életerőcsíkja és tapasztalati szintje. Ha kérdőjelet találunk felettük, akkor inkább álljunk odébb, mert magasabb szintűek nálunk. Az elszenvedett sebzés számmal kifejezett értéke szintén feltűnik a csaták során. Lesz egy olyan képességünk, amivel bekapcsolható a bullet time mód, azaz az időlassítás.
A gyógyításunkhoz inhalátort használunk. A gunplay egyébként élvezetes, de nem olyan gyors, mint a DOOM-ban vagy a Borderlandsben, de gyorsabb a Fallout 4-ben tapasztaltaknál. A játékban előrehaladva olyan implantátumunk is lesz, amivel pengeszerű végtagokat növeszthetünk, és egy másik képességgel még a falakon is futhatunk. Lesznek bossharcok is, az egyik gazfickó durva exoskeletonban feszít. A csaták közben autók alá csúszhatunk és fedezékbe vonulhatunk a lövések elől.
A fejlesztők ezen kívül nem győzték hangsúlyozni, hogy a döntéseink következményekkel járnak - nemcsak az adott pillanatra, hanem az egész világra nézve. Egy-egy akadályt többféleképpen is leküzdhetünk. Például amikor V zárt ajtóba botlik, de a hackerszintje alacsony, még mindig latba vetheti mérnöki tudását, amivel felnyithat egy panelt és kiiktathatja az elektromosságot.
A Cyberpunk 2077-ben közelebbről is megvizsgálhatjuk a tárgyakat és dokumentumokat, így többet is megtudhatunk a lore-ról.
Amúgy, az egyik képsorban még látható is volt az FPS nézet, amikor kiveszi valakinek a szemét, ha jól vettem ki.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.