A Microsoftnál bemutatkozott Dying Light 2-t olyan új irányokba viszi el a Techland, amire korábban még nem volt példa a csapatnál. Hiába van sandbox játékkal dolgunk, a narratívának kulcsszerep jut, a játékosok döntései állandóan alakítják a körülöttük lévő világot. Mindezt megfejelték még egy réteg szabadsággal.
A sztori 15 évvel később játszódik az első rész történései után. Egy modern "sötét kor" köszöntött a világra, az emberiség java része megsemmisült a fertőzöttekkel vívott csatában. A néhány túlélő frakciókba verődött, elkeseredetten azért küzdenek egymással, hogy a város megmaradt területeit a magukénak tudják.
Hogy hogyan lépsz kapcsolatba ezekkel a frakciókkal, csak rajtad áll. Ha úgy döntesz, viszonyulhatsz az egyik csoporthoz ellenségesen is, vagy segítheted őket. Mindennek hosszú távú fizikai hatásai lesznek a világra. A túl sok vérontás után ne lepődj meg, hogy még siralmasabbá, romosabbá válik az adott kerület.
És persze úton-útfélen ott vannak a zombihordák, amikkel folyamatosan összetűzésbe kerülsz, vagy csak egyszerűen lefuthatod őket. Éjjelente a durvább példányok is előbújnak - pont, mint az első részben. A vezető designer, Tymon Smektala szerint a Dying Light 2 a választási lehetőségekről szól, nem egy üres nyitott világú cím lesz, ahol küldetéseket teljesítünk, craftolunk és ennyi. Komoly erkölcsi és etikai kérdések vetődnek fel majd benned. Ez egybevág a Microsoft konferenciáján feltűnt Chris Avellone nyilatkozatával. A veterán úriember narratív rendezőként dolgozik a szerteágazó sztorin.
Az már szinte mellékes is, hogy a bejárható terület négyszer nagyobb az első rész városánál. A parkour itt is nagy szerepet játszik a területek leküzdésében és az életben maradásban.
A Dying Light 2 jövőre érkezik PC-re, Xbox One-ra és PS4-re.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.