Izgalmasnak ígérkezett az idei BlizzCon a Diablo-fanok számára. A harmadik epizód aligha kapott lényegesebb vérfrissítést a Necromancer-update óta, az irvine-i játékóriás pedig már korábban megszellőztette a tényt, miszerint több Diablo-projekten is dolgoznak egyszerre. Az i-re pedig az tette fel a pontot, hogy a nyitóceremóniát követően egyből a Diablo: What's Next panellel folytatták az idei BlizzCont, ezt a pozíciót pedig a hagyomány szerint a legnagyobb bejelentések kapják.
Mindezek után talán érthető, hogy felemás fogadtatásban részesült a Diablo: Immortal, amely a szériát iOS- és Android-készülékekre költözteti. Félreértés ne essék, egy rendkívül impozáns, a kategóriájában magasan kiemelkedő címnek ígérkezik az Immortal, a helyszínre ellátogató hardcore rajongók azonban nyilvánvalóan inkább egy tradicionális folytatásra számítottak. Lássuk, hogy mit is tudtunk meg a mobilos projektről!
A Blizzard csapata a kínai NetEase-zel fogott össze, hogy kisképernyőkre is elhozzák a démondaráló akció-RPG franchise-t. Az Immortal története a Diablo II és III közt eltelt időintervallumban veszi fel a fonalat. A második rész végén Tyrael széthasította a romlottá vált World Stone-t, melynek szilánkjai a halandók világára hullottak. Ahol ezek földet értek, ott sötétség lepte el a Sanctuary vidékét - ideje tehát, hogy ellátogassunk ezekre a helyekre és rendet tegyünk.
A kezdetben nyolc nyitott zónával operáló játék olyan helyszíneket vonultat fel, mint a barbárok otthonául szolgáló Frozen Tundra, vagy a csontvázakkal és hatalmas pókokkal ellepett Tomb of Fahir. Ellátogathatunk majd Zoltun Kulle elfeledett könyvtárába is, a legizgalmasabb környezetet azonban talán a Bliefen nyújtja majd, ahol vad folyókon száguldó tutajok hátán küzdhetünk meg rosszakaróinkkal. Lerántották a leplet az otthonunkként szolgáló fővárosról is, amely nem más, mint a legendás Westmarch. A nyolc kinti helyszín mellé egyébként érkezik négy dungeon is, amelyek négyfős csapatoknak jelentenek majd megfelelő kihívást.
És ha már csapatokról van szó, mi és battle.netes barátaink hat különféle class közül választhatunk a megjelenéskor (akik teljes csapatát többször is láthattuk együtt harcolni - lehetséges lenne tehát a hatfős kooperáció?). A Barbarian, a Demon Hunter, a Monk és a Wizard senkinek sem fog meglepetést okozni, de érdekes döntés, hogy a Diablo III egyik launch-karaktere, a Witchdoctor nem szerepel a névsoron, míg a később DLC-ként megjelent Crusader és Necromancer már a kezdetektől választható lesz.
A classok pedig a legikonikusabb képességeiket is magukkal hozták, de tartogatnak néhány újdonságot is a tarsolyukban. Mindezeket pedig az egészen intuitívnak tűnő virtuális joystickek segítségével lövöldözhetjük el, amely a távolsági karakterek esetében különösen érdekes, ugyanis a top-down shootereknél megszokott dual-stick irányításhoz hasonló megoldással akár mozgás közben is elsüthetjük a varázslatainkat.
Elhangzott néhány fontosabb infómorzsa a bemutatót követő Q&A során is, ahol többek közt megtudhattuk, hogy a csapat egyelőre nem tervezi a Hardcore mód implementálását. Érthető választás ez egy mobilos cím esetében, hiszen egy váratlan disconnect, vagy egyéb megszakadás következtében önhibánkon kívül könnyen végleg elveszíthetnénk szeretett karakterünket. Megtudtuk továbbá azt is, hogy nem készül majd PC-s, vagy konzolos változat, így az Immortal kizárólag iOS-es és androidos kütyükre érkezik majd valamikor 2019 során.
Ha azonban ez így van, akkor mire számíthat a jövőben a már meglévő játékostábor? Őszintén szólva, nem sok mindenre. A Diablo III-ról lényegében nem esett szó, kivéve persze a Switchre megjelent Eternal Collectiont, amely a teljes Diablo-élményt a Nintendo konzoljára költözteti. Szomorú tény tehát, hogy a D3 az életciklusa vége felé közeleg. Mi azért örömmel fogadtunk volna még egy-két új classt, például az Assassin, vagy a Druid személyében. A lassan már nyílt titokként kezelt Netflix-sorozatról sem esett szó, így ha valóban igazak a pletykák, a premier még akkor is messze van.
Igazad van, én várom a mobilos Diablót (igaz, én is jobban örültem volna a D4-nek, trollkodás on:vagy/és D3 battle royalnak. :D). Személy szerint az SC2 legutóbbi kiegészítője óta semmi nekem való játék / kiegészítő nem jött. Túléltem.
Sajnálom, de számomra ez a Blizz-generáció folyamatos nyafogása annyira visszatetsző, de annyira, hogy kinyílik a zsebemben a bicska...
Aki nagy monitoron Diablozna, még fizetne is érte, a vérfanok, azok rohadjanak meg. Nem nekik kell játékot csinálni, hanem az iq gyök kettő tokióban meg hong-kongban ülő 140 centis ferdeszemű idiótának, aki a metroba tudja nyomkodni 2 percig a diablo, majd szarik rá azt letörli, mert a tamagtochi jobban bejön neki.
Ha te azon problémázol, hogy azok az emberek, akik pont az a community volt, amin a mostani blizzard milliárdos cég lett, azok az emberek kérnének egy értelmes AAA játékot (nem fps meg hasonló szarok, mert nílust lehetne vele rakni), ami egy olyan Lore, amely ritkán jön, te ezt nehezteled, meg lenézed elég nagy baj.
Ne pedálózzál a 100 milliós közöségeddel, az a 100 milliós birka azt se tudja, mi az a diablo, csak nyomkodjon valamit a szaros telojan. Az aki kérne egy értelmes játékot, fanja az adott dolognak, te szerinted egy marha. De biztos neked van igazad bammeg.
"Kérdés. Ha a régi játékok még sem voltak olyan jók, akkor a kiadók miért ezeket remasterelik?"
Shakespeare kb. 500 éve írta meg a Rómeó és Júliát, s mégis minden évben készül belőle több feldolgozás, ahelyett, hogy a fiatal rendező munkáit mutatnák be...
Biztosan van erre egy pszichológia elmélet, hogy miért. :)
Egyébként ez pont nem lesz minőségi cím, több hasonló kínai/koreai játék van, olyannyira hogy átskinnelt résznek tűnik az új Diablo.
Kérdés. Ha a régi játékok még sem voltak olyan jók, akkor a kiadók miért ezeket remasterelik? Starcraft, Warcraft 3 vagy mástól az Age of Empires 2, Heroes 3, C&C. Ezek rendre 15-20 éves játékok, amiknek ennyi év után csak egy kis ráncfelvarrás kell és még mindig aktívak maradnak.
Pl. a Need for Speed sorozat a 2005-ös Most Wanted-nél érte el a csúcsát és a legtöbben ezeket is emlegetik fel (U2, MW). A 8 éves Hot Pursuit is van olyan régi, hogy nosztalgiával ódákat zengjünk róla, mégsem teszi senki. Mert szar.
A mai játékok nagy részét pár év után ellehet felejteni, de így is lettek kitalálva... (A mikrotranzakció/DLC lehet megváltoztatja majd a helyzetet.)
A "bezzeg régebben miden jó volt bagázs" pont abból a frusztrációból dislike-ol, hogy már megint nem kapnak rendes játékot, jó lenne már valamilyen rendes előrelépést látni.
Az, hogy mobil játék lesz... alapból kuka, elég megnézni egy hasonló RPG felhasználó felületét, max körökre osztott működik jól, egyébként egy butított fos lesz.
A valóság meg az, hogy az összes Blizzard termék átgondolt, letisztult, vérpofi munka, legfeljebb nem az én ízlésemnek való... én túl szoktam élni, nem hisztizek, mint egy hetvenes megkeseredett öregasszony...
Mellesleg, én mindig szerettem volna egy mobilos Diablot, s, hogy még trollkodjak is: remélem lesz benne battleroyal multi is.
(tényleg! baromi jó lenne! :D)
https://www.youtube.com/watch?v=RtSmAwpVHsA&t=1s
Leszarom.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=36&v=2-SLvqXyrI4
https://www.youtube.com/watch?time_continue=251&v=41XpjeCRrsk
https://www.youtube.com/watch?time_continue=901&v=ab27jufxj6U
Véleményem szerint a blizzard leszerepelt elég sok embernél, ennek nem a mobilos diablo az oka, inkább csak az utóbbi évek csúcspontja...
és a slusszpoén: https://www.youtube.com/watch?v=5VpqjztwpPU&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3HXONqwi9nh6g23nK2Zp19Osk8chEiWft-r8scFmUPj_mFzBflJZDcegU
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.