Nagyon rosszul fogyott a Pillars of Eternity II

  • Írta: zoenn
  • 2018. november 8.
  • Biznisz
Link másolása
Aggasztó hírek érkeztek az Obsidian alkotása felől, szeptember végéig ugyanis csak alig 110 ezer kópia ment el a Pillars of Eternity II: Deadfire-ből világszerte, ami nagyon gyér teljesítményt még egy CRPG esetében is.

Nagyon úgy tűnik, hogy a Pillars of Eternity II: Deadfire eladásai jóval a várakozáson alul teljesítenek. A legfrissebb jelentések szerint májustól szeptember végéig alig 110 ezer példányt adtak el a régivonalas szerepjátékból.

Noha a CRPG-k piaca viszonylag kevés vásárlót szólít meg, ez a szám még így is roppant alacsonynak tűnik. Bajban lehet az Obsidian, ami megmagyarázhatja a stúdió felvásárlásáról szóló októberi pletykákat. Az új tulaj a Microsoft lehet.

A támogatók is átverve érezhetik magukat. Dylan Holmes kereken 1000 dollárt fektetett be Fig-kampány során a Pillars of Eternity II: Deadfire-be, az eladások után azonban csak 192,6 dollárt kapott. (A Fig a crowdfunding mellett klasszikus befektetésre is lehetőséget nyújt.) Ahhoz, hogy profitot kapjanak a befektetők, minimum 580 ezer kópiát kéne eladnia rövid időn belül az Obisdiannak 50 dolláros játékáron számolva.

Ez sokak szerint lehetetlen elvárás, így átverve érzik magukat: szerintük a műfaj célcsoportja kicsi, az Obisidian elvárásai pedig teljesíthetetlenek.

Mindenesetre a játék harmadik DLC-je decemberben várható. Sajnos a beígért konzolos változatok dátumáról még mindig hallgat a stúdió.

20.
20.
hahakocka
Furcsa hogy nem sikeres hisz a kickstarteres 1. rész és a 2. rész is 4 millió dollárt hozott gyűjtésekkel! Az utána jövő megjelenés utáni bevételi rész csak + nyereség nem?
19.
19.
Juha
#18: Ezzel én is így vagyok, régen imádtam a lassabb, építgetős, "még ezt megcsinálom és alszok" játékokat, no meg az igazi crpg-ket (BG, IWD, Fallout 1-2, Arcanum -ez tényleg ütős volt, annak ellenére, hogy iszonyat bugos volt - NWN, Vampire stb.).
Mára viszont sajnos nincs időm ilyesmire, a darálós, nem beleélős játékokat max. kis ideig élvezem, de szerencsére van középút is: a Witcher-féle crpg (ok, a sztoriközpontú játékok inkább, pl. Dragon Age 1, Mass Effect 1 stb) ahol beleélheted magad a szerepbe, mégsem kell órákig gondolkozni egy-egy szintlépésnél, így heti 5-6 óra játékkal sem érzed azt, hogy egy helyben topogsz. Az összetettebb játékok is érdekelnének, általában egy nagyobb akciónál veszek is egyet-egyet, hogy majd jó lesz egy hosszabb szabadságra, de akkor általában be sem kapcsolom a gépet. Az a baj, hogy a nyugdíj még qva messze van :-)
17.
17.
BrockSamson
Sajnalom oket, az elso jatek jo kis szorakozas volt. Szerintem tul sok hasonlo jatek jelent meg aranylag rovid ido alatt, es az aranylag szuk rajongobazis penztarcaja sem feneketlen.
14.
14.
Chrysh
#4: kimoderált üzenet
13.
13.
#4: Az, hogy nem vagy gamer és nem érdekelnek a játékok az csak egy dolog. Attól még más szeretheti. Mondjuk a cikk alapján ezt éppen nem szerették annyira sokan, de attól még fosnak nem nevezném. Csak éppen nem a fején találták el a szeget vele.
12.
12.
Az volt a baj, hogy az első rész annyira másolta a BG-t, hogy annak kvázi a hibáit is lemásolta és tele volt olyan megoldásokkal, amiken messziről látszott, hogy ma már nem lesz jó. Én emiatt már a második részt nem is vettem meg, de le sem töltöttem, ki sem próbáltam.

És hát ez nagy blama, mert ezeket, mint PoE, Wasteland 2 a halálba hypeolták a médiában, mégis gyenge mind a kettő, mi több, a Wasteland 2 konkrétan full szar, ami csak a csövön kifér. A PoE meg egy nagy rizsa volt, füle, farka lógott.

Amiről meg nem beszélt a média, a Divinity Original Sin meg akkorát tarolt, mint a güzü, a második része meg egyenesen repült be minden idők legjobbjai közé a kategóriában. Hát ez van.
10.
10.
Heldengeist
#8: Plusz a streamerek sem erre ugranak rá. Egy ilyen játékról nem lehet 'bolondbiztos' videót csinálni. Pláne, hogy ennek a játéknak a közönsége játssza a játékot, nem pedig nézi.
9.
9.
Ooorky
#3: Nekem hatalmas csalódás volt az első rész és a Tyranny is, dögunalmasak voltak a játék közepétől.
Úgyhogy a 2. rész már nem érdekelt, helyette inkább a Kingmaker-re ruháztam be.
8.
8.
Stranger
Az AAA kiadók egyébként is elnyomnak mindenkit, egy ilyen ahhoz sem jut el akit érdekelne. Napi 10 hír egy mainstream fosról, erről pedig 0. Social media is telefosva a legújabb AAA játékról, botokkal, fizetett kommentelőkkel megfűszerezve.
7.
7.
Ez jol mutatja, hogy a nyugisabb, gondolkodast igenylo jatekok nem mennek, helyette a sok instant penzkolto hulladek a meno, a lenyeg hogy legyen zebra csillogo pink skin.
6.
6.
tyber16
#4: Akkor húzzál vissza codozni vagy fifázni ha annyira rohangálni akarsz.
4.
4.
Batman
Már nem azért ,de ki játszana ilyen foshsal ezzel a rohanó világba? Én még ingyen se húznám le.
3.
3.
DarkLord
Pedig, amúgy jobb lett, mint az első rész. Ezért is érdekes, hogy most miért nem voltak annyian kíváncsiak rá. Talán azért, mert mikor megjelent az első, akkor nem igen volt hasonló színvonalú ilyen játék a piacon és bevonzotta a régi iskolás játékosokat, akik még a BG-n nevelkedtek meg az IWD-n. És elkapott mindenkit a retro feeling. Talán mot ez a 2. rész túl hamar jött, ha lehet ilyent írni az első rész sikere után és azt hitték megugorják a számokat. Ez most eddig úgy néz ki a kasszáknál nem mutatkozik meg, pedig, mint írtam nekem jobban tetszik, mint az első része.
1.
1.
támadómókus
A támogatók semmiképp sem érezhetik átverve magukat, mert kaptak egy jó játékot. A befektetők érezhetik úgy hogy nem igazán hozta a játék a szintet, de azt meg senki sem garantálhatja nekik hogy a pénzük száz százalékosan megtérül. Ezért hívják befektetésnek. Az vagy megértül vagy nem.

Az elvárások meg olyanok amilyenek. Az első részből ennyi idő alatt félmillió fogyott (a Wikipédia szerint), szóval annyira nem volt hihetetlen nagy elvárás...

Aki átverve érzi magát az szimplán hülye. Ne fektessen be pénzt ha hiányzik neki, ha esetleg elbukja.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...