Lemondott a Starbreeze elnöke, bajban a stúdió

  • Írta: szlav
  • 2018. december 3.
  • Biznisz
Link másolása
Ha azt mondanánk, hogy az Overkill's The Walking Dead nem felelt meg az elvárásoknak, akkor nagyon enyhén fejeznénk ki magunkat. Az anyagi bukás a csőd szélére juttatta a svéd videojáték-fejlesztő céget.

Úgy tűnik, egyik The Walking Dead-játék fejlesztése sem végződhet happy enddel. Az Overkill Software próbálkozása ambiciózus volt, hiszen a Payday kooperatív mechanikáit vegyítette volna a népszerű IP-vel. A washingtoni zombihajsza azonban eléggé félresikerült, fogalmazzunk úgy, hogy a játék nem vált instant klasszikussá. A középszerű minőséget és a rengeteg defektet pedig az eladások is tükrözik, azok ugyanis jócskán alulmúlták az anyavállalat, a Starbreeze elvárásait.

Mindez pedig komoly következményekkel jár a fejlesztőkre nézve. A csapat először is úgy döntött, hogy radikális átszervezésekre lesz szükségük, melynek első lépéseként az eddigi CEO, Bo Andersson Klint hagyta ott a pozícióját. Klint 2013 óta vezette a vállalatot, így ő felügyelt akkor is, amikor a stúdió hatalmas sikereket ért el a Payday 2-vel.

Az Overkill's The Walking Dead gyenge teljesítménye azonban a csőd szélére juttatta a svéd stúdiót, így a leépítések mellett a játék árából is hamar le kellett faragniuk. Az átszervezések időszakában a vezetést Mikael Nermark vette át, aki ebben az ingatag időszakban ideiglenesen átvette a CEO szerepét. Nem ez az első eset erre, hiszen 2011 és 2013 között szintén ő ült ebben a székben. 

Ami pedig a céget illeti, a Starbreeze a stockholmi kerületi bíráságnál jár Canossát. A fizetésképtelenné vált stúdió benyújtotta a kérelmét abba a svéd programba, amely az ilyen esetekben a vállalatok felépülését, anyagi talpra állását segíti.

12.
12.
shatterhand
#11: Millio komment ,hogy nem mernek ujitani az akkor van amikor semmi mast nem csinalnak mar 10-15eve,de nem egy olyan kis csapattol ami ket reszt csinalt es arrol ismeri mindenki.
A teny attol meg teny: mindket csapat amint ujitott egybol megbukott.
A studioknal meg igenis mindig ulnek kretenek. Nem hinnem higy az elet barmely teruleten lenne olyan csapat, ahol 100℅-ig zsenik ulnek. Amugy akik itt zsenik voltak mar leleptek es osszedobtak mas 4es co-opot pcre.
11.
11.
delphijos
#10: "1-2sikeres jatek utan mikor meg mindig a folytatást varjak akkor ne ujitsanak mert kockazatos"

Ja, és kb. 1 millió komment meg ilyenkor van, hogy "nem mernek újítani, csak ugyanazt nyomatják". Egy Payday 3 is lehet kockázatos. Ha "ugyanolyan" mint a kettő akkor azért, ha változtatnak akkor azért. Állati könnyű mindíg okosnak lenni, de azért naivitás azt képzelni hogy a stúdióknál állandóan full kretének ülnek akiknek fogalmuk sincs semmiről, de bezzeg Te tudod a tutit. Sokszor egy játék sikeressége szerencse is. Ráadásul azért a fejlesztés idő, ami jó ötlet a kezdéskor, lehet hogy már nem akkora durranás mire kész van. Azért nem olyan egyszerű ez. De amúgy nyugodtan mehetsz stúdió CEO-nak, és mutasd meg a népnek hogy kell ezt csinálni...
10.
10.
shatterhand
#2: 1-2sikeres jatek utan mikor meg mindig a folytatást varjak akkor ne ujitsanak mert kockazatos es konnyen bukhatnak. Ennyi.
Amig vmi jól megy igenis biztonsagi jatekot kell jatszaniul es tobb penzt osszeszedni a kesobbiekhez amibol tudnak ujitani. Semmi ordongosseg nincs benne. Sleeping dogs sikeres lett, kapasbol valtottak, nem jott be bebuktak. Okos otlet volt? Nem. Hazardiroztak. Ezek ugyanezt csináltak. Payday3at var az ember akkor hiaba ad ki mast mar eleve kevesebb embert erdekel. Raertek volna váltani,ujitani.
9.
9.
pszihoapu
#4: mar bocs, de ez hulyeseg. ez egy sima kopipesztje volt a L4D-eknek. nezd meg a dying light-ot, az bezzeg qrva jol teljesitett, zombis tema ide vagy oda-padig az elv hasonlo- egyszeruen ok mertek ujitani, teletomtek tartalommal es szoloban is teljesen vegigjatszhatova elvezhetove tettek a jatekukat.
a masodik resz szerintem ugyanugy tarolni fog.
a "biztonsagi jatekra" hajto cegek meg, akik csak magukat ismetlik, lathatoan dolnek be, mert mar bottal sem piszkalja a gamer ugyanazt a szart amit otvenedszerre akarnak a torkan jopenzert lenyomni. (telltale, starbreez)
8.
8.
hadzsime
#7: +1
Az biztos. A Walking Dead cím már nem vonzza, hanem taszítja a játékosokat, ráadásul minden, amit képvisel már klisésnek számít.
7.
7.
kirschakos
#6: Talán, de az biztos, hogy a Walking Dead láz rég lecsengett már. Szerintem egy darabig senkinek nem kéne piszkálnia.
6.
6.
hadzsime
#4: Szerintem még van potenciál a zombis játékokban, csak senki nem mer újítani a formulán, ezért minden játék ugyanazokat az elemeket tartalmazza, amitől már sugárban hánynak a játékosok.
5.
5.
Slater1992
Remélem ezzel nem kerül bajba a system sock 3
4.
4.
Sid3481
Lassan 2019 lesz és még mindig a zombi a téma, szerintem már rohadt unalmas! Nem hiszem el, hogy nem lehetne már továbblépni és más játékokat készíteni!
2.
2.
delphijos
Azért én mindíg ezt mondom hogy nem lehet csodálkozni hogy a legtöbb stúdió / fejlesztő biztonsági játékra játszik. Egy nem EA szintű cég 1 hibába is belebukhat. Aki rögtön "megérdemlik"-et kiabál, az gondolom még sose hibázott. És a legtöbb ember aki erre ráfáz, nem is felelős közvetlenül.....
1.
1.
shatterhand
Meg is erdemlik. Ugyanugy jartak mint a united front games.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...