Összesen 87,7 milliárd dollárra taksálja a free-to-play játékok piacát a Nielsen tulajdonában lévő SuperData kutatócég a 2018-ról szóló jelentésében. Az ingyenes játékok, régóta tudjuk, hogy csak az illúzióját keltik az ingyenességek, jól felépített mechanizmusokkal, például időkorlátokkal próbálják rávenni a felhasználókat a fizetésre és a gyorsabb haladásra. Valójában free-to-play (F2P) vagy freemium játékok a fizetős játékok bevételének többszörösét is kitermelhetik, amelyet most az elemzőcég adatokkal is szemléltet. A F2P játéktípus a 109,8 milliárd dolláros digitális játékok piacából egy elég jelentős összeget, 80 százalékot harap ki, amellyel több kört is mér a prémium kategóriára.
A teljes piacon belül a bevétel több mint felét, 61,3 milliárd dollárt a mobilos játékok jelentenek, amelyek hagyományosan az ingyenes játékok legkedveltebb platformjai. Bevétel szerint a következő kategóriát a free-to-play PC játékok jelentik (17 milliárd dollár) és a harmadik helyen tűnnek fel a prémium konzolos játékok (10,7 milliárd dollár). Bár a F2P konzolos játékok bevétel szerint az összesítés alján szerepelnek, de valójában a feltüntetett 2 milliárd dolláros összeg 458 százalékos növekedést jelent az azelőtti évhez képest a Fortnite-nak köszönhetően.
Kíváncsi vagy a régiónkénti bontásra és a legjövedelmezőbb játékokra? Olvasd el a teljes cikket a HWSW-n!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.