A Ubisoft is megtartotta a befektetőknek a március 31-gyel záródott pénzügyi évéről szóló beszámolóját, amiből kiderült, hogy a tavalyi után ismét rekordeladásokat produkált a kiadó. A digitálisan és dobozos formában értékesített termékek és szolgáltatások összesen 2,02 milliárd eurót termeltek, ami 17 százalékos növekedés a tavalyi év eredményéhez képest. Ebből a nettó profit 100 millió euró.
A játékok közül a Rainbow Six: Siege az eddigi életciklusa során több mint egymilliárd eurót termelt, ami annak is köszönhető, hogy a játékosbázis folyamatosan növekszik, jelenleg 45 millióan játszanak a játékkal. Az Assassin's Creed: Odyssey franchise-rekordot ért el, legalábbis ami a játékosok visszatérő költéseit illeti (DLC-k, szezonbérletek, egyéb előfizetések), bár itt nem ismertek a pontos számadatok.
A játékosok játék utáni vásárlási kedve egyébként ismét növekedett, a tavalyihoz képest 28 százalékkal magasabb volt ez a szám, ráadásul a mostani pénzügyi évben 32 százalékot vár a kiadó. A digitális vásárlások egyébként is fontos részét teszik ki a bevételeknek, a Ubisoft jelentése szerint 69 százalékát adta a bevételnek az online értékesítés.
A cég vezérigazgatója, Yves Guillemot ezzel kapcsolatban úgy nyilatkozott, hogy a játékipar komoly átalakulás előtt áll, szerinte ugyanis elkezdődött egy olyan folyamat, ahol a platformok és régiók közötti akadályok eltűnnek, így a következő 10 év során akár 5 milliárd játékossal is számolhat az ipar. Ez pedig komoly hatással lesz a konzolos, a PC, a mobilos és a cloud gaming iparágakra is.
Szintén a Ubisoft pénzügyi beszámolójából tudtuk meg, hogy mennyire jól fogyott a Uplayen a The Division 2, hogy az új Ghost Reconon kívül három másik AAA-cím érkezik a kiadótól az idei üzleti évben, és hogy csúszik a Skull & Bones.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.