Lepörgött a Stadia Connect, a Google közvetítéssorozatának első felvonása, amely során újabb részleteket ismerhettünk meg az óriásvállalat játékstreaming szolgáltatásával kapcsolatban. A korábbi szivárgások zöme igaznak bizonyult, így valóban fény derült az árazásra, valamint a megjelenéskor játszható címek felhozatalára, de ez csupán a jéghegy csúcsa volt. Vegyük sorba tehát a látottakat!
A Google alelnöke, Phil Harrison a Stadia gyors ismertetésével kezdte a bemutatót. Egy olyan szolgáltatás ez, ami könnyen elérhetővé teszi a jó minőségű játékélményt szinte bárki számára. Nincs szükségünk másra, csak egy irányítóra, valamint egy képernyőre. Előbbi lehet a Stadia saját kontrollere, egér és billentyűzet, vagy a rengeteg támogatott kontroller egyike. A játékokat ezután játszhatjuk TV-n, asztali gépen, laptopon, tableten, illetve Google Pixel telefonon - később más mobileszközökre is ellátogat majd a szolgáltatás.
Más hardveres követelmény tehát nincs, hiszen a játékokat a Google adatközpontjai közvetítik az otthonunkba, így nem kell szöszölnünk sem letöltésekkel, sem patchekkel, sem pedig a telepítéssel. Internetkapcsolatra azonban szükségünk lesz, ám a követelmények itt sem eget rengetők: 10 megabites letöltési és 1 megabites feltöltési sebességgel már el is kezdhetjük a játékot, igaz, itt még csupán 720p-s minőségben, de a 4K-s, HDR-es, 60 fps-sel futó és 5.1-es surround hangzással érkező jelért szükségünk lesz a minimum 35 megabites kapcsolatra - ami valljuk be, szintén nem egy nagy kérés.
A Google több száz fejlesztővel és kiadóval kollaborált, hogy minél szélesebb lehessen a Stadia kínálata már a megjelenéskor. Ennek kapcsán láthattuk a Larian Studios (Divinity: Original Sin) háza táján készülő Baldur's Gate III előzetesét is. A belga stúdió alapítója, Swen Vicke lelkesen mesélt az ambiciózus projektről, s örömét fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy a Stadiának hála mindenki a legjobb grafikai beállítások mellett élvezheti majd a szerepjátékot.
A Baldur's Gate III bejelentését további előzetesek követték - címeké, amelyek már az első körben biztosan a Stadia katalógusába tartoznak majd. Olyan játékokat láthattunk, mint a Destiny 2, a Ghost Recon: Breakpoint vagy a The Division 2, de bemutatkozott két új cím is. A Gylt egy lopakodós játéknak ígérkezik, ahol egy fiatal lányként bujkálunk majd az iskolát megszálló démonok elől. A Get Packed ezzel szemben egy négyfős kooperatív cirkusz lesz, ahol a költöztetés és csomagszállítás őrületét élhetjük át a barátainkkal. Az előadást egyébként egy újabb összeállítás zárta, ahol az említettek mellett még több tucat játékot villantottak meg.
Végül pedig megérkeztünk az árazáshoz és az elérhető csomagokhoz. A Stadia Pro előfizetés 10 dolláros havidíjjal érkezik - ezzel érhetjük majd el a Stadia saját online könyvtárát, amely játékait a fent említett 4K felbontásban, 60 fps-es gyorsasággal játszhatjuk. Ezen felül lesz egy úgynevezett Stadia Base tagság is. Ez az ingyenes szint arra szolgál majd, hogy a Stadia saját online boltjában hagyományos módon megvásárolt játékokat játszhassuk, legfeljebb 1080p-s felbontás mellett. Ha tehát itt csengetjük ki egy program teljes árát, akkor azt a Stadia rendszerén keresztül magunkkal vihetjük majd bárhova. A Stadia Base valószínűleg csak 2020-ra várható.
Bemutatkozott a Stadia Founder's Edition is, amely az early adoptereket célozza majd, a 130 dolláros csomag vásárlói próbálhatják majd ki először a szolgáltatást. A csomagban kapunk egy Chromecast Ultrát, egy limitált kiadású Night Blue Stadia kontrollert, a Destiny 2-t, valamint három hónap Stadia Pro "Buddy Pass" előfizetést, amit egy barátunkkal vagy családtagunkkal meg is oszthatunk.
Számunkra azonban szomorú hír, hogy a 2019 novemberében induló szolgáltatás kezdetben Magyarországon nem lesz elérhető. Reméljük, hogy túl sokat nem kell várnunk majd a kipróbálására, hiszen a Google 2020-ban számos további országba is eljuttatja majd a Stadia rendszerét.
A teljes előadást itt tekinthetitek meg:
Az olyan 3 ezer havonta. Egy évre 40k kB.
Három évente kompromisszumokkal ráköltök ennyit egy vga-ra is. Ha jó lesz a kínálat, lehet hagyom a gépépítést a francba.
Közben meg beteszi azt a képet, ahol meg egyértelműen megabitről van szó. Egy ECDL alapfokot kérlek végezz el, köszi.
Hint:
- 35 MB/s (megabájt per másodper) = 280 Mbps (megabit per másodperc)
- 35 Mbps (megabájt per másodper) = 4.375 MB/s
- MB/s = a Byte naggyal írandó a rövidítésben
Azt gondolom, hogy anyagilag nem fog megbukni, viszont rengeteg casual / koca gamert, aki eddig nem vett se konzolt, se gépet be fog tudni rántani. Aminek van egy olyan veszélyes oldala is, hogy ha megy a szekér akkor rájuk fognak optimalizálni a kiadók és még butább, primitívebb és együgyübb programok fognak születni...
Nem véletlen, hogy az idióta EA is lenyilatkozik olyanokat, hogy nincs jövője a single játékoknak, kizárólag a szolgáltatás szerű multira hajlandóak koncentrálni...
Hát ezt köszönhetjük majd a stadiának... Csak remélni tudom, hogy megmarad pár lelkes kiadó / fejlesztő, akinek elég lesz, ha 4 milliót elad egy Nioh-ból :)))
Ez egy újabb Google projekt kisérlet nem igazi termék.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.