E3 2019: Stadia - megvan az ár és az első játékok

  • Írta: szlav
  • 2019. június 6.
  • Bejelentés
Link másolása
Lezajlott az első Stadia Connect, ahol újabb részleteket tudhattunk meg a Google felhőalapű videojáték-streaming rendszeréről. Megtudtuk az előfizetés árát, bemutatkoztak az első játékok, és még egy-két meglepetéssel is volt dolgunk.

Lepörgött a Stadia Connect, a Google közvetítéssorozatának első felvonása, amely során újabb részleteket ismerhettünk meg az óriásvállalat játékstreaming szolgáltatásával kapcsolatban. A korábbi szivárgások zöme igaznak bizonyult, így valóban fény derült az árazásra, valamint a megjelenéskor játszható címek felhozatalára, de ez csupán a jéghegy csúcsa volt. Vegyük sorba tehát a látottakat!

A Google alelnöke, Phil Harrison a Stadia gyors ismertetésével kezdte a bemutatót. Egy olyan szolgáltatás ez, ami könnyen elérhetővé teszi a jó minőségű játékélményt szinte bárki számára. Nincs szükségünk másra, csak egy irányítóra, valamint egy képernyőre. Előbbi lehet a Stadia saját kontrollere, egér és billentyűzet, vagy a rengeteg támogatott kontroller egyike. A játékokat ezután játszhatjuk TV-n, asztali gépen, laptopon, tableten, illetve Google Pixel telefonon - később más mobileszközökre is ellátogat majd a szolgáltatás.

Más hardveres követelmény tehát nincs, hiszen a játékokat a Google adatközpontjai közvetítik az otthonunkba, így nem kell szöszölnünk sem letöltésekkel, sem patchekkel, sem pedig a telepítéssel. Internetkapcsolatra azonban szükségünk lesz, ám a követelmények itt sem eget rengetők: 10 megabites letöltési és 1 megabites feltöltési sebességgel már el is kezdhetjük a játékot, igaz, itt még csupán 720p-s minőségben, de a 4K-s, HDR-es, 60 fps-sel futó és 5.1-es surround hangzással érkező jelért szükségünk lesz a minimum 35 megabites kapcsolatra - ami valljuk be, szintén nem egy nagy kérés.

A Google több száz fejlesztővel és kiadóval kollaborált, hogy minél szélesebb lehessen a Stadia kínálata már a megjelenéskor. Ennek kapcsán láthattuk a Larian Studios (Divinity: Original Sin) háza táján készülő Baldur's Gate III előzetesét is. A belga stúdió alapítója, Swen Vicke lelkesen mesélt az ambiciózus projektről, s örömét fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy a Stadiának hála mindenki a legjobb grafikai beállítások mellett élvezheti majd a szerepjátékot. 

A Baldur's Gate III bejelentését további előzetesek követték - címeké, amelyek már az első körben biztosan a Stadia katalógusába tartoznak majd. Olyan játékokat láthattunk, mint a Destiny 2, a Ghost Recon: Breakpoint vagy a The Division 2, de bemutatkozott két új cím is. A Gylt egy lopakodós játéknak ígérkezik, ahol egy fiatal lányként bujkálunk majd az iskolát megszálló démonok elől. A Get Packed ezzel szemben egy négyfős kooperatív cirkusz lesz, ahol a költöztetés és csomagszállítás őrületét élhetjük át a barátainkkal. Az előadást egyébként egy újabb összeállítás zárta, ahol az említettek mellett még több tucat játékot villantottak meg.

Végül pedig megérkeztünk az árazáshoz és az elérhető csomagokhoz. A Stadia Pro előfizetés 10 dolláros havidíjjal érkezik - ezzel érhetjük majd el a Stadia saját online könyvtárát, amely játékait a fent említett 4K felbontásban, 60 fps-es gyorsasággal játszhatjuk. Ezen felül lesz egy úgynevezett Stadia Base tagság is. Ez az ingyenes szint arra szolgál majd, hogy a Stadia saját online boltjában hagyományos módon megvásárolt játékokat játszhassuk, legfeljebb 1080p-s felbontás mellett. Ha tehát itt csengetjük ki egy program teljes árát, akkor azt a Stadia rendszerén keresztül magunkkal vihetjük majd bárhova. A Stadia Base valószínűleg csak 2020-ra várható.

Bemutatkozott a Stadia Founder's Edition is, amely az early adoptereket célozza majd, a 130 dolláros csomag vásárlói próbálhatják majd ki először a szolgáltatást. A csomagban kapunk egy Chromecast Ultrát, egy limitált kiadású Night Blue Stadia kontrollert, a Destiny 2-t, valamint három hónap Stadia Pro "Buddy Pass" előfizetést, amit egy barátunkkal vagy családtagunkkal meg is oszthatunk.

Számunkra azonban szomorú hír, hogy a 2019 novemberében induló szolgáltatás kezdetben Magyarországon nem lesz elérhető. Reméljük, hogy túl sokat nem kell várnunk majd a kipróbálására, hiszen a Google 2020-ban számos további országba is eljuttatja majd a Stadia rendszerét.

A teljes előadást itt tekinthetitek meg:

31.
31.
zozo76hun
#26: en a gepepitest mar reg abbahagytam, de ha ez tenyleg jo lesz, elhagyom az allando konzol-vasarlast.
26.
26.
godach
10 dollár per hó?
Az olyan 3 ezer havonta. Egy évre 40k kB.
Három évente kompromisszumokkal ráköltök ennyit egy vga-ra is. Ha jó lesz a kínálat, lehet hagyom a gépépítést a francba.
25.
25.
user101
#23: taps! ez szép volt... :)
24.
24.
tsulok
#23: Szerintem okkal van Mb/s írva és nem MB/s.
23.
23.
Tinman
"lesz a minimum 35 Mb/s-es kapcsolatra" - írja a cikkíró.

Közben meg beteszi azt a képet, ahol meg egyértelműen megabitről van szó. Egy ECDL alapfokot kérlek végezz el, köszi.

Hint:
- 35 MB/s (megabájt per másodper) = 280 Mbps (megabit per másodperc)
- 35 Mbps (megabájt per másodper) = 4.375 MB/s
- MB/s = a Byte naggyal írandó a rövidítésben
22.
22.
user101
Ebben az a vicc, hogy például a Steam-link ( az se volt olcsó :) wifin teljesen használhatatlan és a 100mbit-es vezetékes kapcsolattal is úgy szaggatott és laggolt, ráadásul a tömörítés miatt ocsmány volt a kép már egy 110cm-es tévén is, hogy két hónap múlva a gatyámat lefostam örömömben, hogy el tudtam adni minimális bukó mellett.. :(((

Azt gondolom, hogy anyagilag nem fog megbukni, viszont rengeteg casual / koca gamert, aki eddig nem vett se konzolt, se gépet be fog tudni rántani. Aminek van egy olyan veszélyes oldala is, hogy ha megy a szekér akkor rájuk fognak optimalizálni a kiadók és még butább, primitívebb és együgyübb programok fognak születni...

Nem véletlen, hogy az idióta EA is lenyilatkozik olyanokat, hogy nincs jövője a single játékoknak, kizárólag a szolgáltatás szerű multira hajlandóak koncentrálni...

Hát ezt köszönhetjük majd a stadiának... Csak remélni tudom, hogy megmarad pár lelkes kiadó / fejlesztő, akinek elég lesz, ha 4 milliót elad egy Nioh-ból :)))
21.
21.
#18: De hát mit szépítsük, ez így nagyon kevés.
15.
15.
Ooorky
#14: Az nem sokat jelent, nálam pl. a remote play sokkal szrabb minőségű, mint a ps now, mind képminőség, mind irányítás szempontjából.
11.
11.
Stranger
#8: Azt sem tudni, hogy az egyes országokon belül mennyire lesz elérhető.
8.
8.
kanguru
Figyeltétek a nagy hype után fél másodpercre felvillanó 14 országban lesz idén elérhető részletet?? Ennyit a Googlenek óriási 7500 node-os architerktórája van szövegről. A vicc hogy ezekben az országokban egyrészt sokkal szarabb a net mint nálunk. Az meg, hogy Pixel 3 mobil kell hozzá lol vicc...
Ez egy újabb Google projekt kisérlet nem igazi termék.
7.
7.
Pajti
Gondoltam hogy nagyobb lesz a füstje mint a lángja. Amennyire reklámozták hogy így telefonon meg úgy telefonon ahhoz képest csak Google telefonon, ami persze érthető csak hát na. Engem személy szerint eddig sem érdekelt de szerintem most sokan csalódottak mert nem pont erre számítottak.
6.
6.
#5: Nem fog, ez egy halott rendszer...ma már egy ps4 vagy xbox 60-70 rugó, és adnak hozzá akár több kontrollert, játékokat, pl Division 2-t is amit mutattak a Stadiánál, szóval azokat venni e helyett sokkal értelmesebb. Megnézném egy launch day-nél hogy hogy hal majd meg a stadia, ha több ezren akarnak ugyanazzal játszani. Röhej.
5.
5.
Yanez
Ha ez működni fog a mobilnetemmel a tabletemen, akkor bőven lesz mit csinálnom a kocsimban, amikor várakozok. De egyelőre még várok vele, míg meg nem győződök róla, hogy ez egy stabil rendszer lesz. No meg majd ha több száz game lesz már abban a virtuális könyvtárban.
3.
3.
Ez meg nem gyozott meg, lehet akarmilyen 4k ha laggol az iranyitas oda az elmeny... nagyon kevesen mulik.
1.
1.
PaprikaJancsi
Hát ez se olyan lett, amilyenre vágytam. :/ viszont az előfizetés árával kapcsolatban igazam volt :)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...