E3 2019: Újabb részletek a Modern Warfare-ről

  • Írta: sirdani
  • 2019. június 12.
  • Hír
Link másolása
Az E3 Coliseum eseménye során terítékre került a 2019-ben esedékes Call of Duty-epizód is, melyről megtudtuk, hogy visszatér benne a Spec Ops kooperatív mód. Ráadásként pedig kaptunk még két új képet is a multiról.

Ugyan a nagyobb stúdiók és játékfejlesztők prezentációiban ezúttal nem képviseltette magát a Call of Duty, ez azonban közel sem jelenti azt, hogy teljes mértékben távol maradnának az E3-tól a készítők. A tegnapi E3 Coliseum során a játék narratívájáért felelős rendező, Taylor Kurosaki több érdekességet is elárult a Modern Warfare-ről.

„A multiplayer játékmód számára a legfontosabb az élmény egységesítése lesz. A Modern Warfare nem egy modális játék. Ha Modern Warfare-t játszol, akkor Modern Warfare-t játszol függetlenül attól, hogy single, multiplayer vagy co-op menetet indítasz, ugyanabban a világban fogsz játszani. És visszatér a Spec Ops is.”

Egyelőre még nem tudni pontosan, hogy miként fest majd a gyakorlatban ez a nem modális felépítés, de az mindenképpen remek hír, hogy ha zombimódot nem is, de Spec Ops-pályákat kapni fogunk az új epizódban. Ezekről egyébként azt kell tudni, hogy rendszerint olyan rövidebb küldetések, melyeken a gyors és összehangolt akción van a hangsúly, ha társaink csak egy kicsit is eltérnek majd a pontos tervtől, akkor könnyen kudarcba fulladhat a bevetés.

A beszélgetésről készült felvétel mellé pedig még két kép is érkezett az új grafikus motorral a játék multiplayer részéből, melyekből kiderül, hogy visszatér a Juggernaut és a Ghillie felszerelés is.

Mindezek mellett megtudtunk pár érdekességet a játékmenetről is, hála Jacob Minkoffnak, a játék single player részéért felelős rendezőnek. Bizonyára mindenki emlékszik még a régebbi részekből azokra a drámai belassításokra, amikor a csapatunk berobbant egy ajtót, és a következő pár másodpercet lassítva élhetjük át, így lehetőséget kapunk precízen célozva kilőni a túszok mögé bújt rosszfiúkat. Nos, ennek búcsút inthetünk. „Egyáltalán nem lesz slow-mo rész a kampányban. A fejlesztés korai szakaszában még próbálkoztunk ezzel a mechanizmussal. Aztán viszont rájöttünk, hogy ugyan ez a sorozat egyik igazán ikonikus részlete, de azt éreztük, hogy már túl régóta csináljuk mindig ugyanazt, és nincs benne semmi új vagy eddig nem látott ötlet - legalábbis semmi izgalmas a játékos számára -, amit egy ilyen jelenetben bemutathatnánk.”

De persze mindez nem jelenti azt, hogy búcsút inthetnénk a Modern Warfare során a közelharci lövöldözésnek. Sőt, pont ellenkezőleg! A sajtó néhány munkatársának zárt ajtók mögött levetítettek egy hosszabb részletet a Piccadilly Circus környékén játszódó pályáról, melyben egy négyfős brit osztag kutat át egy lakást London belvárosában.

A korábbi epizódokhoz képest hatalmas változást jelent, hogy a játéktér sokkalta szűkebb lett. Míg régebben a tág terek sokat segítettek az AI számára a navigációban és a fedezékkeresésben, addig mostanra minden megváltozott. A plafont nem emelik meg, a belső tereket nem bővítik ki, az ajtókat nem alakítják szélesebbre, az Infinity Ward csapata minden téren próbálta tartani az 1:1-es arányokat. Ennek hatásra a hangulat lényegesen nyomasztóbb és feszültebb lett a bevetések során, jobban átérezzük az akció tétjeit, és ráadásul mindez a játékmenet terén is egy kisebb forradalomhoz vezetett.

A vak lövöldözés és rohangálás helyett ugyanis sokkalta megfontoltabbnak és lassabbnak kell majd lennünk, a középpontba minden esetben a biztonságos fedezék kiválasztása és a precíz célzás kerül. Ennek támogatására vezetik be egyébként a mounting systemet is. Az újítás lényege, hogy a játékos a fegyverét nekitámaszthatja bizonyos felületeknek, melynek Minkoff elmondása szerint elsősorban nem látványbéli, hanem játékmeneti hatása lesz; a fegyverek majd sokkalta kevésbé rúgnak vissza, és stabilabb célzást tesznek lehetővé.

Hasonló újítást jelentenek az „analóg ajtók” is. Ez tulajdonképpen azt jelenti, hogy az ajtóknak idáig lényegében csak két állása volt; vagy zárva voltak, vagy teljesen nyitottak. Mostantól viszont lehetőségünk lesz őket szépen lassan, fokozatosan kinyitni, hogy éppen csak bekukkantsunk az adott szobába, ám ha úgy hozza a szituáció, akkor rá is rúghatjuk az ajtót ellenfeleinkre.

Teljesen átalakítják a lőszerek ballisztikus áthatolását is a különféle akadályokon. A falakat és a fedezékeket a megfelelő kaliberű golyóval lehetőségünk lesz szitává lőni, ám az ehhez szükséges fegyverek rendszerint nagyobbak és nehezebbek lesznek, így a mozgékonyságunkat is negatívan fogják befolyásolni. Éppen ezért komoly figyelmet kell majd szentelnünk arra, hogy minden küldetés előtt a megfelelő fegyverrel induljunk a csatába.

A Call of Duty: Modern Warfare október 25-én jelenik meg PC-re, Xbox One-ra és PlayStation 4-re. A játékról korábban írt összefoglaló cikkünket pedig az alábbi linken érhetitek el, míg a hivatalos trailerért ide érdemes ellátogatnotok.

4.
4.
shatterhand
Atom lesz.
Az egyetlen gondom,hogy.....AZ E3 ÉPÜLET FELÜLETEN OTT VIRIT A COD ES EGY KIB.OTT GAMEPLAYT NEM ADTAK MÉG LE NYILVANOSAN. MOST AKKOR LESZ RÓLA VIDEÓ VAGY SEM???
2.
2.
Neo1989
Ezért szar hogy a Sony kihagyta az E3-at mert akkor muszáj lett volna mutatni valami gameplyat. Így meg nincs. Mondjuk még ilyen E3 se volt még soha.
1.
1.
ollie92
Na, ez kezd érdekes lenni. Lehet a végén ismét visszatérek a CoD-hoz.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...