Amikor a Fallout 76 fél lábbal már kilábalni látszott a közutálat pöcegödréből, a Bethesda bedobott egy újabb olyan frissítést, ami miatt ismét felháborodhatnak a széria csalódott rajongói.
Egy évvel a játék megjelenése után ugyanis megérkezett a Fallout 1st, a játék saját prémium előfizetéses rendszere, ami további extrákkal látja el azokat a játékosokat, akik szívesen kinyitnák a pénztárcájukat néhány hasznos extra fejében.
A 12 fontos havi, vagy 100 fontos éves bérlet tulajdonosai hozzáférhetnek a játék egyik legjobban várt fícsöréhez: saját privát világot indíthatnak, ahova kedvük szerint meghívhatják a barátaikat is - némi öröm az ürömben, hogy a meghívottak előfizetés nélkül is csatlakozhatnak.
A Fallout 1st ezen felül végtelen tárhelyet biztosít az előfizetőinek, valamint garantál egy bárhol lehelyezhető túlélőtábort, ami gyorsutazási pontként is szolgál. Ezen felül jár még mellé havonta bizonyos mennyiségű Atom, exkluzív ikonok, emote-ok és egyéb kozmetikai cuccok, köztük a New Vegas közönségkedvenc Ranger-szettje.
Ezért nem lepődök meg ezen a híren.
Az inkább meglepő, hogy még játszik valaki az ilyen állapotú játékokkal és még fizetni is fog.
Na, már nem idióták, már "csak" emberek? :DD
> Bethesda semmi mást csinál,csak váltogatja az üzleti modelleket,hogy csökkentse a pénzügyi bukását.
Amikor pénzügyi bukásról beszélsz, akkor nem is állhatnál messzebb a valóságtól. Nyilván nem kerestek annyit vele, mint a 30+ millió példányszámú Skyrimmal és a kitudja mennyi számban eladott újrahasznosított Skyrim SE-nel, de bőven visszahozta az árát és rakott is rá egy kellemes bónuszt már az első hónapban.
És ez a legnagyobb probléma, hogy baromi sokat kerestek ezzel a játékkal (is) - a meglevő assetek felhasználása miatt a fejlesztési költségek is csökkentek eleve - így nincs meg az a kijózanító pofon sem, ami egy ordenáré nagy bukásból jönne és ami k*rvára kijárna már nekik. És emiatt fájhat a fejünk a TES VI miatt, mert ha csak bele nem áll a földbe a Starfield (spoiler alert: nem fog) addig nem nagyon lesz változás, se technikai, se felfogás, se semmilyen értelemben.
Elég negatív volt ennek a játéknak a fogadtatása és jogosan.Régen csíptem a Bethesda játékait,de a legutolsó húzásaival lekörözte az EA-t,az Activision-t és a 2K-t.
A Gta 5 online jó ideje működik és nem haltak még éhen a Rockstar-nál,a RDR 2 online is fél éve megy mégsem havidíjas.
Ezt az egészet ott baszták el,hogy mindent beígértek és a felét nem tartották be,utána meg a kutyának se kellett a játékuk,most pedig próbálják megfejni azt a minimális játékos bázist,ami még van.
A Bethesda ezzel szerintem végleg elásta magát,aki pedig ilyen formában megveszi ezt a szart,az egy idióta.
A Zenimax ezert felvasarolta a BattleCry Studiost, csinaltak beloluk egy "Bethesda Game Studios Austint", hogy annak a multis veteran fejlesztoi hegesszek meg a motorjukat. Ez aranylag hamar meg is tortent, a FO4 altal hasznalt modositott Creation Enginebe beleeroszakoltak a multit lehetove tevo alrendszert/kodot.
Az alapkoncepcio az lett volna, hogy a jatekosok altal elfoglalt helyeken epitkezve (workshopokkal) mindenkinek lett volna bazisa, amelyet a tobbi jatekos tamadt/megnezett/stb. volna. Ez a koncepcio egyebkent a Skyrimban is benne volt mar, ott a stronghold rendszert hasznalta volna a jatek, de akkor ez meg csak egy kosza otlet volt.
Viszont, mivel ennek a kifejlesztese nem ket nap volt, es nem akartak a FO4 alapjait fejleszto Marylandi BGS es a multit hegeszto BGS Austin csapat miatt ket helyszinen fejleszteni a jatekot, igy az egesz multi koncepciot levagtak a FO4-rol es lett belole egy onallo a projekt, a FO76. Ezert is olyan felkesz, kvazi funkcio nelkuli - es emiatt csak opcionalissa valo - a FO4-ben a bazisepites, es ezert is talaltak meg a kliensben a multi kod egy reszet, amelyet jelenleg is probalnak eletre kelteni amator modderek.
Vagyis, a koncepcio es az otlet a teljesen sajat kutfobol szarmazott. Persze, a TES es FO kozosseg evek ota konyorogok a multiplayer lehetosegeert, de mindenki csak egy egyszeru coopot szeretett volna, nem azt, amit vegul kaptak.
Ami a penzugyi reszet es az elofizetesi rendszer otletet illeti, az ESO-bol vettek at egy az egyben. Meg az atom mennyisege (1650) is centire azonos a Crown mennyiseggel odaatrol.
A gond az, hogy az ESO havi 15 dollarjaert megkapod az osszes DLC-t is a feneketlen crafting bag melle, amely DLC-k konkretan extra - valaszthato, de nem kotelezo - tartalmak, fejenkent 10-20+ oranyi extra jatekidovel, es nagyon sokat hasznaljak es kihasznaljak ezt a lehetoseget. Nem is panaszkodik senki az ESO Plus miatt, aki marad az ESO-nal, az rendszerint elo is fizet idovel.
Viszont a FO76-ban ez a rendszer egyelore korainak tunik, barmennyire is csabito a scrapbox vegtelensege, sok embernek ez nem eleg. Szerintem hamar vezettek be a rendszert, meg kellett volna varni a Wastelanderst es a modok hasznalatanak lehetoseget, hogy legyen tenyleges extra tartalom a havidijert cserebe, de hat amig megy a szeker es gennyesre keresi magat egy ceg, addig a "figyelunk a velemenyetekre" szlogen csak ures igeret...
#19: Szerintem Bethesda-n belül pénzügyi szakemberek nyomására készült el ez a játék, kétlem hogy Todd fejéből pattant volna ki. Vicc, hogy Őt utálja ezért mindenki, de lássuk be nem beszélhet a saját munkáltatója ellen, hacsak nem akar lelépni.
Ha ennyire nagy az arcuk akkor miért nem lehet refundolni?
Minden FO-rész megvan, de ez nem lesz.
A Bethesdanak nincs ilyen kenyszere, ok most is es a jovoben baromi sokat keresnek minden produkcioval, annak minosegetol fuggetlenul. Siman kiadjak a kovetkezo jatekaikat (Starfield, TES VI, kovetkezo Fallout, stb.) is majd felkesz allapotban, bugosan, az emberek veszik majd, mint a cukrot, a modderek meg majd megoldjak.
Ezert is baromsag, amit a #12-ben irt 5.iktor, mert a Bethesda fonoke maga a "Bethesda", nem oltonyos emberek mondjak meg mit csinaljanak, hanem ezeket a szarsagokat ok maguk talaljak ki. Ha tenyleg nem csak egy bab lenne az egykor a Bethesdabol jogi kenyszer miatt kivalt Zenimax, hanem valodi fonok, nem itt tartana a ceg altal kepviselt minoseg.
Viszont, amig ezt leirtam, valaki megint vett egy Bethesda jatekot valahol a vilagban, igy aztan koszonik szepen, de ok jol elvannak igy.
http://falloutfirst.com/
Ááá, köszi, akkor sem.
Amikor levitték az árát 3 euróra, gondolkodtam, hogy meg kéne venni, de valamiért nem tettem.
Hát most már bánom. Ahogy olvasgatom fene jó játék lett belőle, de akciósan is 27 euró.
Sajnos nem látom, hogy a Bethesda erre az útra lépne. Fejlesztés nulla, de fizetni kellene. Megjelenéskor kaptam ingyen fiókot, de ha két napot toltuk multiban, sokat mondok. És valahogy azóta sem vitt rá a lélek, hogy letöltsem....
Mert itt igazából ezen a téren van hatalmas gond. Sok kiadó/fejlesztő már megjelenés pillanatában ennél kevesebbért kínálja a portékáit úgy hogy nincs a háttérben ilyen negatív kritika mint itt. Tehát tényleg csak arra tudok gondolni hogy ezeknek az ötleteknek a vezére egy idióta.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.