Az egyre népszerűbbé váló crossplay-funkciók és a ritkuló exkluzív címek mellett úgy tűnik, hogy bomladoznak a platformok közötti falak, de vannak olyan határok, amelyekből a Sony egyszerűen nem hajlandó engedni. Üzleti szempontból mindez érthető, hiszen a jelenlegi konzolgeneráció nyertese nem utolsó sorban a fantasztikus exkluzívjainak köszönheti a sikereit, ezzel azonban egy mesterségesen fenntartott kerítést állít, amellyel rengeteg potenciális vásárlótól fosztja meg a fejlesztőstúdiókat.
Cory Barlog, a 2018-as God of War atyja beismerte, hogy ő személy szerint nagyon szívesen elhozná PC-re is a többszörösen díjnyertes játékát, ez azonban egy olyan lépés, ami messze meghaladja az ő hatáskörét. "Ahogy az napról napra bebizonyosodik, én nem Kojima vagyok" - ezzel a mondattal zárta a tweetjét, reagálva a hírekre, miszerint a kifejezetten PS4-re szánt Death Stranding PC-re is megjelenik majd 2020 nyarán.
Nem érdemes egyelőre tehát a God of War PC-s változatára várni, Barlog ugyanis egyelőre nem találta meg azt a szuperfegyvert, amivel Kojima mattot adott a Sony fejeseinek. Mi mindenesetre bízunk abban, hogy előbb-utóbb megváltozik a jelenlegi helyzet, addig is pedig a master race figyelmébe ajánljuk a Red Dead Redemption 2-t, amely holnap, azaz november 5-én végre PC-n is elérhetővé válik.
Ha kikerülne pl. Steam-re, akár 2 év után is, akkor a következő részt vagy nem támogatnák annyira, vagy egyáltalán nem, mivel a "kételkedők" kivárnának úgyis, hogy hiába konzolex-nek lett eladva, csak jött PC-re is (lásd RDR2), és nem biztos, hogy egy-két cím miatt beruháznának egy új konzolra, ha pl. annak az árából egy erős-közepes PC-re is fejleszthetnének a jelenlegiből.
Magyarul egy ilyen cím (ameddig megmarad tényleg húzónévnek minőség terén) elengedése öntökönszúrás lenne a Sony részéről, még a 2-3 éves ex-szerződésekkel is szerintem.
Persze én csak a gazdasági oldalt nézem most, a fan-faktor lehet pont ellentétes lenne.
Egy kicsit csepegtetett a Detroit meg Strandingel,de a komoly húzó címeket nem fogja engedni.
A DS-el az a helyzet, hogy már a fejlesztés tervezésének az elején teljesen nyilvánvalóan és hivatalosan bejelentették 2015 Decemberben, miután a Konami-nál megszűnt a Kojima Productions '15 Júliusában és függetlenül újjáalakult a fenti néven az év végére, hogy az új játékuk PS4-re és PC-re fog megjelenni.
Kojima visszatérésének a módja az általa nem kifejezetten favorizált Sony-hoz vélhetően már az első tárgyalások során le lett fektetve és a Sony eredetileg is engedélyezte a majdani Death Stranding megjelenését PC-re is (de Xbox-ra nem). Míg Balrog-éknál nyilván már az elején kőbe volt vésve, hogy egy all time PS4-PS5 exkluzíz játék elkészítésére kérték fel őket. Meg is lehet tenni ilyen kijelentéseket Kojimáék részéről, hiszen azt látjuk, hogy a sajtó 3-4 évvel ez előttre sem emlékszik vissza a saját maguk által lehozott hírekre.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.