Half-Life: Alyx - komoly lesz a gépigénye

  • Írta: Shifty
  • 2019. november 22.
  • Gépigény
Link másolása
Közel 12 éve már, hogy utoljára örülhettünk egy Half-Life-játéknak. A tegnap bemutatott Half-Life: Alyx sajnos csak VR-szemüvegekkel lesz játszható, ráadásul a gépigénye is erősnek ígérkezik.

VR-mércével is komoly erőforrást igényel majd a játék

Tegnap hivatalosan is bemutatkozott a legújabb Half-Life-játék, ami azonban valószínűleg nem sok rajongó számára nyújtott megnyugvást. A jövő márciusban bemutatkozó Half-Life: Alyx ugyanis egy VR-exkluzív játék lesz, amit alapvetően a Valve Index képességeire hegyeztek ki, de ettől még játszható lesz az Oculus szemüvegeivel, a HTC Vive-val és a Windows Mixed Reality-eszközökkel is.

Az első előzetes alapján már nyugtázhattuk, hogy piszkosul jól néz ki a játék, ennek azonban ára is lesz. A most megjelent gépigény ugyanis jóval magasabb elvárásokat támaszt a VR-tulajdonosok elé, a Valve szerint sokkal komolyabb erőforrásra lesz szükségünk a játék futtatásához, mint ami egyébként a VR minimum, beugró rendszerkövetelménye.

Ez azt jelenti, hogy a Half-Life: Alyx minimum rendszerigénye a következő:

  • Processzor: Intel Core i5-7500 / AMD Ryzen 5 1600
  • Memória: 12 GB RAM
  • VGA: NVIDIA GTX 1060 / AMD RX 580 - 6 GB VRAM


Ezzel szemben a Valve Index önmagában megelégszik bármilyen kétmagos processzorral, 8 GB memóriával és egy NVIDIA GTX 970 vagy AMD RX 480 videokártyával.

Tervben volt, hogy készül egy VR-os Portal-játék is

Geoff Keighley nemrég leült a Valve fejlesztőivel - ennek a beszélgetésnek a leirata leplezte le az új Half-Life-játékot -, ahol David Speyrer elárulta, a kezdetek kezdetén több franchise-zal is kísérleteztek. A VR-élmény nyújtotta korlátok miatt a multiplayer-orientált játékok egyből kiestek, így maradt a Portal és a Half-Life. Kezdetben a Portal tűnt a befutónak, de aztán alaposan megvizsgálták a Half-Life-ot, illetve annak alapjait, és arra jutottak, hogy rengeteg olyan játékmechanikai elem van a Half-Life-ban, ami szuperül működik a VR-os világban is. Éppen ezért lett végül az Alyx egy főleg felfedezésre, fejtörőkre, a környezettel történő interakcióra és harcra kihegyezett játék.

Azért VR-exkluzív, mert...

Szintén a fenti videóinterjúból derül ki, hogy amikor a csapat megvizsgálta annak a lehetőségét, hogy új Half-Life-játékot készítsen, és ahogy haladtak a kutatómunkával, úgy lett világos számukra, hogy a VR a legjobb eszköz arra, hogy a lehető legteljesebbé tegyék a játékélményt. A Half-Life: Alyxban ugyanis rengeteg mindennel fogunk interakcióba lépni, ennek az élménynek a közvetítése pedig nem oldható meg egérrel és billentyűzettel.

3.
3.
ssemtexx
Totál felesleges HYPE a semmi körül...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...