Gyorsan és olcsón készült a Control

  • Írta: szlav
  • 2019. december 5.
  • Biznisz
Link másolása
Nem tett túl sokat kockára a Remedy a Control fejlesztésekor, az ennek ellenére mégis remek fogadtatásban részesült. A játék három év alatt elkészült az alig 30 millió eurós fedezetből.

Érdekes részleteket árult el a Control fejlesztéséről a GamesIndustry.biz interjújában Tero Virtala, a Remedy CEO-ja. Megtudhattuk például, hogy alig 30 millió eurós büdzséből készült el a játékuk, amely az AAA-s címek mértékével nem számít hatalmas összegnek, így az sem lett volna hatalmas tragédia a stúdió életében, ha lényegesen rosszabb fogadtatásban részesül az alkotásuk. A fejlesztés egyébként mindössze három év alatt lezajlott - ez a hatékonyság nyilvánvalóan hozzájárult az alacsony költséghez is.

Virtala megemlítette azt is, hogy az első néhány hét eladásai már közel sem játszanak akkora szerepet, mint korábban - a digitális piac megerősödésének mellékterméke, hogy a játékok után hosszabb távon is folyamatos a kereslet. "Szerencsére továbbra is fogy a Control. Ezt az egyediségének és a minőségének köszönheti, no meg persze a játékosok között terjedő szájhagyománynak. Emellett pedig továbbra is van egy olyan jókora játékosréteg, akik még nem is hallottak a Controlról. Ezek mind olyan faktorok, amelyek hozzájárulnak a hosszútávú eladásokhoz."

A játék előtt pedig továbbra is ígéretes jövő áll, hiszen a jövő év folyamán legalább két DLC-vel egészül majd ki a története.

32.
32.
#13: Kiveve ha valaki mondjuk mar 5 oraja nyuzza es unja, mennyit varjon meg? Igy is kell nezni sajnos,en nem vagyok erintett, nem jatszottam vele mert PC-n tolom es nem fogok Epictol venni semmit. Ja amugy ok is kifizettek a studiot hogy naluk jelenjen meg...
26.
26.
Yanez
#24: Tökéletesen értem miről beszélsz, de itt nincs semmiféle csapda. Én mindössze egy mezei modi vagyok és moderálok, ha kell és most is azt vizsgálom, hol van itt szükség az én moderátori beleszólásomba. Nekem is megvan a véleményem erről-arról, de nem gyomlálhatok olyan gazt, amely nem tesz kárt. Helyette a többi növénnyel törődöm és pontosan ezt kéne tennie mindenkinek.

Én már vagy 5 éve nem reagálok az olyan kommentekre és emberekre, akik hidegen hagynak. A szabálysértést viszont korrigálnom kell, akarom vagy sem. Nem léphetem át a határt és szívességet sem tehetek annak, aki ki nem állja a másikat. Sajnos ez így működik. A gazdagtól sem lophatunk, hogy odaadhassuk a szegénynek, pedig lenne rá kereslet és sokan meg is köszönnének.
24.
24.
DeKor
#22: Bár nem engem kérdeztél, de remélem nem gond, ha én (is) válaszolok, tekintve, hogy a hozzászólásom miatt robbant ki ez a kisebb balhé. Ami egyébként még nem is számít kifejezetten balhénak, ha azt nézzük, milyen anyázások szoktak menni.
Godach talán épp rosszkor és rossz helyen fogott hozzá beleállni crytek-be, de a mentségére legyen mondva, hogy a srác borzolja már a kedélyeket egy ideje, különösen ma volt tevékeny, aminek fényében nem meglepő, hogy egyes embereknél elszakad a cérna.
Több helyen voltam már - és vagyok most is - moderátor, az igazi trollokat nagyon messziről felismerem, akik soha nem vétenek a szabályzat ellen, hanem szépen okosan provokálják a közösség tagjait egészen addig, amíg valakinél ki nem borul a bili. Ezek sokkal veszélyesebbek, mint a sima anyázók, mert a legtöbb felhasználóból a tehetetlenség érzését váltják ki, amiből egyenesen következik a düh.
Nem merem teljesen biztosra mondani, de crytek folyamatos önellentmondásos tevékenysége és már-már szándékosnak tűnő értetlensége nagyon hasonlít ezeknek a közösségromboló embereknek a tevékenységére.
Nyilván nem mondom meg neked, hogy mit csinálj vele (én a magam részéről elengedtem a srácot a lelki békém érdekében), csak arra szerettem volna rávilágítani, hogy ebben az esetben nem godach a hunyó, sokkal inkább valaki, akinek pont sikerült óvatlanul belelépni egy csapdába.
23.
23.
Anti4730
#21: Alig maradtak mar emberek ezen az oldalon, vagyis nem vagyunk tul sokan, ne akard mar azt a keveset is kirugni:))
22.
22.
Yanez
#21: Elolvastam a kommenteket és lehet, hogy én vagyok hülye, de konkrétan most mi volt crytek 15-ös kommentjében a kötekedés??? Ellenben Te személyeskedni kezdtél. Most nem azért, de a kedvemért olvasd vissza a kommenteket, mert esküszöm nem értelek. Ha nem nehéz, magyarázd el, mert az én szememben most kizárólag te sértettél szabályt. Lehet, hogy valamelyik másik topikról beszélsz?
17.
17.
godach
#16: Te Yanez. Személy szerint téged ismerlek innen mint monderátor. Mondd már el nekem, mint TAG hogy látod ezt a kölyköt itt? Gondolom mint staff, el kell tűrnöd mert konkrétan szabályt nem szeg, de mindannyian tudjuk milyen aljas, gusztustalan módon inzultál mindenkit aki a hírek alatt meg jelen.
Komolyan kíváncsi vagyok a véleményedre és nagyon remélem, hogy most az egyszer növesztesz vazz te is tököket és megmondod...
14.
14.
adamsfamily
#12: Amikor megjelent,nem igazán tudtam hova rakni ezt a játékot.Annyira nyomták vele az RTX-et,hogy kicsit techdemo szaga volt.Nem mertem volna megvenni,pláne úgy,hogy állítólag szarul is volt optimalizálva.Múltkor torrentről leszedtem,hogy megnézzem milyen,de szerintem RTX nélkül csutkára húzva is csúnyának tűnt.
Csípem a Remedy játékait,de ez az első olyan fejlesztésük,amiért még 3000 Forintot se fogok adni soha.
13.
13.
Anti4730
#11: Epphogy a harcrendszer melysege as elso harom ora utan jon at igazan a controllban, ugyanis kb akkor kezdenek el megnyilni az izgalmasabb kepessegeid, es az uj helyszinek a jatekban. Ez az a jatek, amivel ha nem jatszottal legalabb 8 orat vele ne alkoss rola velemenyt..
12.
12.
DeKor
30 millióból készült és az első hónapban 18 millió dollár bevételt hozott. Ez azért egy kicsit ijesztő. Nem tudom, hogy a 30 millióban benne van-e a terjesztési költség, vagy kizárólag a fejlesztésé, de az biztos, hogy a 18 millió dolláros bevétel tényleg csak a tiszta bevétel, szóval ebből még lejön egy csomó lóvé.
Nem tudom, meddig marad a piacon annyira szem előtt egy új játék, hogy még viszonylag dinamikusan fogyjon, de nekem egy kicsit szomorú, hogy az első hónap elteltével a befektetett összegnek nagyjából még csak a felét tudta visszahozni, haszonról pedig még egyáltalán nem beszélhetünk. Szerintem az első hónap után már eléggé meredeken zuhanni szoktak az eladások, szóval ebben a tempóban akár egy évig is eltarthat, mire egyáltalán visszahozza azt a pénzt, amennyibe került. De ne legyen igazam, és legyen sikeres anyagilag is.
11.
11.
user101
Az első Max Payne nagyon jó volt, mert remek képi világgal és izgalmas történet meséléssel elvitte a hátán a világ legrosszabb akció játék mechanikáját és mozgás-kultúráját amit valaha játékban készítettek... Amit talán csak a 'bullet time' mentett meg a végére! A második Max Payne engem annyira untatott, hogy észre sem vettem, hogy folytatás, olyan volt, mint valami olcsó DLC... :/ AW: fantasztikus hangulat, világ de unalmas, monoton, bénácska játékmechanika... A QB-vel bár elvoltam, de le sem tagadhatná a Remedy, hogy az ő 'gyermekük'...

A Control-on is messziről látszik, hogy a látvány érdekében szinte mindent feláldoztak. Igen, szép, dinamikus, látványos, misztikus katyvasz már megint... az első 10-15 percben: de aztán amikor megszokja az ember szeme, és átlát a varázslaton és rájön, hogy a világ legrosszabb lövöldözős játék mechanikájával van dolga, már megint! Le sem tagadhatná a Remedy!

Továbbra is azt jön le a számomra, hogy a Remedy fantasztikusan tud világot / hangulatot teremteni ( akár csak, mint Kojima! ), de fingjuk nincs arról, hogyan kell egy jó játékmechanikát implementálni... Nagyon messze vannak ők a tripla-a élvonalától... Ők egy túlfújt színes, szagos, elvont, misztikus de részint üres lufi a játékiparban... :(
10.
10.
Slik
az alan wake az egyik kedvencem de azota egyik jatekuk sem tetszett
7.
7.
Gykrizsi
Amúgy elvileg jön game passba
6.
6.
Gykrizsi
#3: Mondjuk a Max Payne nagyon ajánlott, főleg a kettő
5.
5.
SLi
#3: pedig a Max Payne 1-2 is zseniális
3.
3.
csongor1996
Olyan gyönyörű ez az első két komment egymás alatt. Nekem is tetszett egyébként, de én az összes Remedy játékot szeretem az Alan Wake óta. Korábbiakhoz nem volt szerencsém.
2.
2.
Anti4730
Kivalo jatek, egyaltalan nem latszik rajta az alacsony koltsegvetes.
1.
1.
GAMEROD
Meg is látszik, a gyorsan és olcsón készült játékok unalmasak már az első 10 percben is.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...