Érdekes részleteket árult el a Control fejlesztéséről a GamesIndustry.biz interjújában Tero Virtala, a Remedy CEO-ja. Megtudhattuk például, hogy alig 30 millió eurós büdzséből készült el a játékuk, amely az AAA-s címek mértékével nem számít hatalmas összegnek, így az sem lett volna hatalmas tragédia a stúdió életében, ha lényegesen rosszabb fogadtatásban részesül az alkotásuk. A fejlesztés egyébként mindössze három év alatt lezajlott - ez a hatékonyság nyilvánvalóan hozzájárult az alacsony költséghez is.
Virtala megemlítette azt is, hogy az első néhány hét eladásai már közel sem játszanak akkora szerepet, mint korábban - a digitális piac megerősödésének mellékterméke, hogy a játékok után hosszabb távon is folyamatos a kereslet. "Szerencsére továbbra is fogy a Control. Ezt az egyediségének és a minőségének köszönheti, no meg persze a játékosok között terjedő szájhagyománynak. Emellett pedig továbbra is van egy olyan jókora játékosréteg, akik még nem is hallottak a Controlról. Ezek mind olyan faktorok, amelyek hozzájárulnak a hosszútávú eladásokhoz."
A játék előtt pedig továbbra is ígéretes jövő áll, hiszen a jövő év folyamán legalább két DLC-vel egészül majd ki a története.
Én már vagy 5 éve nem reagálok az olyan kommentekre és emberekre, akik hidegen hagynak. A szabálysértést viszont korrigálnom kell, akarom vagy sem. Nem léphetem át a határt és szívességet sem tehetek annak, aki ki nem állja a másikat. Sajnos ez így működik. A gazdagtól sem lophatunk, hogy odaadhassuk a szegénynek, pedig lenne rá kereslet és sokan meg is köszönnének.
Godach talán épp rosszkor és rossz helyen fogott hozzá beleállni crytek-be, de a mentségére legyen mondva, hogy a srác borzolja már a kedélyeket egy ideje, különösen ma volt tevékeny, aminek fényében nem meglepő, hogy egyes embereknél elszakad a cérna.
Több helyen voltam már - és vagyok most is - moderátor, az igazi trollokat nagyon messziről felismerem, akik soha nem vétenek a szabályzat ellen, hanem szépen okosan provokálják a közösség tagjait egészen addig, amíg valakinél ki nem borul a bili. Ezek sokkal veszélyesebbek, mint a sima anyázók, mert a legtöbb felhasználóból a tehetetlenség érzését váltják ki, amiből egyenesen következik a düh.
Nem merem teljesen biztosra mondani, de crytek folyamatos önellentmondásos tevékenysége és már-már szándékosnak tűnő értetlensége nagyon hasonlít ezeknek a közösségromboló embereknek a tevékenységére.
Nyilván nem mondom meg neked, hogy mit csinálj vele (én a magam részéről elengedtem a srácot a lelki békém érdekében), csak arra szerettem volna rávilágítani, hogy ebben az esetben nem godach a hunyó, sokkal inkább valaki, akinek pont sikerült óvatlanul belelépni egy csapdába.
Komolyan kíváncsi vagyok a véleményedre és nagyon remélem, hogy most az egyszer növesztesz vazz te is tököket és megmondod...
Csípem a Remedy játékait,de ez az első olyan fejlesztésük,amiért még 3000 Forintot se fogok adni soha.
Nem tudom, meddig marad a piacon annyira szem előtt egy új játék, hogy még viszonylag dinamikusan fogyjon, de nekem egy kicsit szomorú, hogy az első hónap elteltével a befektetett összegnek nagyjából még csak a felét tudta visszahozni, haszonról pedig még egyáltalán nem beszélhetünk. Szerintem az első hónap után már eléggé meredeken zuhanni szoktak az eladások, szóval ebben a tempóban akár egy évig is eltarthat, mire egyáltalán visszahozza azt a pénzt, amennyibe került. De ne legyen igazam, és legyen sikeres anyagilag is.
A Control-on is messziről látszik, hogy a látvány érdekében szinte mindent feláldoztak. Igen, szép, dinamikus, látványos, misztikus katyvasz már megint... az első 10-15 percben: de aztán amikor megszokja az ember szeme, és átlát a varázslaton és rájön, hogy a világ legrosszabb lövöldözős játék mechanikájával van dolga, már megint! Le sem tagadhatná a Remedy!
Továbbra is azt jön le a számomra, hogy a Remedy fantasztikusan tud világot / hangulatot teremteni ( akár csak, mint Kojima! ), de fingjuk nincs arról, hogyan kell egy jó játékmechanikát implementálni... Nagyon messze vannak ők a tripla-a élvonalától... Ők egy túlfújt színes, szagos, elvont, misztikus de részint üres lufi a játékiparban... :(
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.