Közel 13 éve várják már a rajongók, hogy valamilyen formában folytatódjon a Half-Life története. Nemrég kiderült, hogy a nagy visszatéréshez szükségünk lesz majd egy VR-szemüvegre is, a Half-Life: Alyx ugyanis a Valve Index mellett az Oculus-headseteken, a HTC Vive-on és a Windows Mixed Reality-eszközökön fogja elérhetővé tenni a shootert.
Természetesen a tökéletes élmény a Valve Indexen lesz az igazi, többek között az irányításnak köszönhetően, így nem csoda, hogy a rajongók, mint a cukorkát, úgy kapkodják el a készleten lévő Valve Index-példányokat. Gyakorlatilag a játék bejelentése óta a Steam eladási listájának az élbolyában van a VR-szemüveg, amihez egyébként ajándékba adják majd a címet.
A The Verge most interjút készített az egyik fejlesztővel, Robin Walkerrel, aki elárult néhány izgalmas részletet. Eddig is sejteni lehetett, hogy a Half-Life: Alyx egy kifejezetten a történetre koncentráló élmény lesz, de most hivatalosan is megerősítést nyert, hogy a játék egy javarészt lineáris kaland (itt-ott választási lehetőségekkel, elágazásokkal), de online lehetőségeket egyelőre biztosan nem fogunk kapni.
Walker azt is elárulta, hogy az előzetes visszajelzések szerint ez lehet az első olyan VR-játék, ami nem viseli meg különösebben a VR-szemüveg viselőjét, így akár pihenők nélkül, órákon keresztül is játszható lesz a játék. A fejlesztő szerint úgy tervezték meg a játékot, hogy inkább a rövidebb, szakaszosabb élményt részesítse előnyben, így őket is meglepte, hogy a rajongók akár 2-3 órán át is játszottak, mielőtt szünetet tartottak volna.
A Half-Life: Alyx 2020 márciusában érkezik a PC-s VR-eszközökre.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.