Egyelőre a Microsoft sem fogad arra, hogy a cloud gaming leválthatja a játékkonzolokat vagy a PC-ket, ezért amikor elkezdtek a Project xCloudon és az új generációs Xboxon dolgozni, inkább arra törekedtek, hogy a kettő tökéletes összhangban működjön együtt, és kiegészítse egymást. Ahogy a Switch is egyfajta hibrid rendszer, az xCloud is lehetővé teszi a játékosok számára, hogy akkor is folytathassák a játékot, amikor távol vannak a gépüktől.
Erről maga Phil Spencer, az Xbox-csapat főnöke beszélt a GameSpotnak: "Nem akarjuk azt mondani az embereknek, hogy az xCloud leváltja a konzoljukat, esetleg helyettesítené a PC-s vagy a switches játékot. Ugyanakkor úgy véljük, hogy a lehetőség, hogy magammal vihetem a teljes játékélményemet - így amikor bejelentkezem, az összes barátom, játékom, mentésem achievementem és a teljes könyvtáram elérhető -, rendkívül fontos."
Spencer azt is megjegyezte, hogy az új Xbox és az xCloud végső soron ugyanaz a platform, ami azért jó, mert így a külsős fejlesztőknek sem telik majd különösebb erőfeszítésébe az, hogy működésre bírja a játékát a Microsoft felhős platformján. Ebben persze az is fontos szerepet játszott, hogy a következő generációs konzolt már az xClouddal párhuzamosan tervezték meg.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.