DOOM Eternal - 1000 fps a határ

  • Írta: szlav
  • 2020. március 2.
  • Érdekesség
Link másolása
A DOOM Eternal alatt duruzsoló id Tech 7 motor nem csupán remek optimalizációt, de elképesztő lehetőségeket is biztosít. Elméletben 1000 képkocka/másodperces sebességgel is futtathatjuk majd a játékot - csak győzzük alátenni a vasat!

Az id Software id Tech engine-jére sosem lehetett panaszunk, de úgy tűnik, hogy a DOOM Eternallal érkező hetedik iteráció különösen jól sikerült. A motor vezető programozója, Billy Kahn az IGN interjújában elárulta, hogy a rendszernek hála a játékot akár 1000 fps-es sebességgel is futtathatnánk - feltéve persze, ha találnánk ma olyan számítógép-konfigurációt, ami értékelhető látvány mellett képes lenne erre. A 2016-os DOOM alatt pörgő id Tech 6-nél egyébként 250 fps volt a felső korlát.

Ez persze alig több jópofa érdekességnél, Kahn azonban mesélt olyan fejlesztésekről is, amelyeknek a felhasználói szintű hardver birtokosai is örülhetnek. Megtudhattuk például, hogy a csapat rengeteget finomított azon, hogy az engine miképp osztja majd be az erőforrásait. Az úr elmondása szerint sokat javult a CPU-optimalizáció, azaz a játék jóval hatékonyabban használja majd a processzor magvait.

Ami pedig a konzolváltozatokat illeti: az új motor itt is zöld utat ad egy-két újdonságnak, különösen ami a PS4 Prót és az Xbox One X-et illeti, na és persze a következő generációs konzolokat, Kahn azonban sajnos nem mesélhetett ezekről bővebben.

A DOOM Eternal március 20-án jelenik meg PC-n, PlayStation 4-en és Xbox One-on, később pedig Nintendo Switchen is elérhető lesz.

7.
7.
hedzsooo
Éppen akartam írni hogy az emberi szem 120 vagy 144 FPS felett nem érzékeli már a különbséget de én szerencsére egy állat vagyok és 1000 FPS alá nem is adnám sohasem...
6.
6.
delphijos
Az jó ha jól beosztja a “magvait”. CPU-nál meg főleg. :)
5.
5.
Datzy
Egy versenyjáték esetén 100 és 1000 FPS közötti különbség 10x-es előnyt jelenthet.
4.
4.
Király. Nekem nem kell 1000 FPS, a csak sima 60 is nagy örömet szerezne, ha a játék jó és élvezetes, neadjisten emlékezetes lenne.
3.
3.
GAMEROD
Nem értem ennek mi a hírértéke. Idáig is lehetett buherálni custom fps limiteket elég sok játéknál. Rivatuner-en nemtudom mennyi a max, szerintem ott is van 1000. Elindítanék most így 18 év elteltével egy Unreal2-t az is mehetne 1000 fps-el. Majd a Doom is fog menni úgy 18 év múlva annyival. Az más kérdés kinek van rá igénye, ahhoz annyi Hz is kéne. Inkább az ember visszafogja a teljesítményt olyan játéknál ahol túlzottan elszállnak az fps-ek, mert felesleges erőforrás pazarlás ha jóval utoléri a képfrissítést.
2.
2.
Yanez
Majd a PS10 és az Xbox XXXL-nél már alap elvárás lesz a 100K/1000fps. Különben elavult szarok lesznek, amin képtelenség játszani.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...