DOOM Eternal - idő előtt lelőtték a gépigényt?

  • Írta: sirdani
  • 2020. március 7.
  • Gépigény
Link másolása
A Bethesda csapata felrakta a játék gépigényét a DOOM Eternal steames adatlapjára, amit aztán pár perccel később le is töröltek. Még nem tudni, hogy a végleges gépigény látott-e napvilágot, de ha igen, akkor felköthetjük a gatyánkat.

A gépigény ugyanis első pillantásra már a minimum elvárások terén is egészen magas. Ha 1080p-s felbontáson szeretnénk a legalacsonyabb beállítások mellett stabil 60 fps-sel játszani, akkor például NVIDIA-fronton egy GTX 970-re, vagy egy GTX 1650-re lesz szükségünk, míg az AMD-t használóknak egy Radeon R9 290-re, vagy egy modernebb generációs RX 470-re.

Ha pedig 1440p mellett szeretnénk futtatni, magasabb grafikai beállításokkal, és szintén stabil 60 fps-sel, akkor már egy RTX 2060 vagy egy AMD Radeon RX Vega 56 is nélkülözhetetlen lesz a gépházban. Persze a Bethesda fejlesztői nyilván okkal tüntették el a gépigényt, szóval a megjelenésig még változhat a felállás.

A jelenlegi gépigény tehát:

Minimum:

  • OS: 64-bites Windows 7 vagy Windows 10
  • Processzor: Intel Core i5 @ 3,3 GHz vagy AMD Ryzen 3 @ 3,1 GHz
  • Memória: 8 GB RAM
  • VGA: NVIDIA GeForce GTX 970 (4 GB), GTX 1060 (6 GB), GTX 1650 (4 GB) vagy AMD Radeon R9 290 (4 GB), RX 470 (4 GB)
  • Tárhely: 50 GB szabad terület
  • Megjegyzések: 1080p / 60 fps / alacsony grafikai beállítások


Ajánlott:

  • OS: 64-bites Windows 10
  • Processzor: Intel Core i7-6700K vagy AMD Ryzen 7 1800X
  • Memória: 16 GB RAM
  • VGA: NVIDIA GeForce GTX 1080 (8 GB), RTX 2060 (8 GB) vagy AMD Radeon RX Vega 56 (8 GB)
  • Tárhely: 50 GB szabad terület
  • Megjegyzések 1440p / 60 fps / magas grafikai beállítások
26.
26.
Falcon
Nem.lesz benne hagyományos multi team death mach ugyhogy ez nalam kimarad emiat
25.
25.
Soproni1895
I7-6700, 16 Gb DDR-4 és Asus Strix Gtx 970 4 Gb mellett (SSD-ről) a 2016-os rész teljesen maxon 1920x1200 pixel mellett 100-120 fps közt ingadozva futott. Ha ez mondjuk ray tracing nélkül minden maxon 60 helyett mondjuk 40 fps-sel elfutkorászik, hát szerintem nem fogok ezen keseregni.
23.
23.
Nagyerecsakide
#22: Arra én is kívancsi leszek. Reméljük, hogy a nem kis számú konzolos táborral nem most jut eszükbe kekeckedni.
#20 #21 Szerintem csak a szokásos paráztatás pc-s tábornak, hogy vegyen új hw-t.
22.
22.
cyberstaker
Már az előző is durván jól volt optimalizálva konzolokra de ez. Új geometriai motor, 60 fps. Megnézem hogy fog ez futni a szegény kis ps4 FAT emen :D
20.
20.
Heldengeist
#19: Min? Miben érinti ez a konzolost? Konzolon nem 2K 60fps Very High lesz.
19.
19.
Nagyerecsakide
A konzolos ilyenkor kajánul felröhög :)
18.
18.
RebornSoul
#14: Erre írtam pár kommentel ezelőtt ezt:

" A Doom: Eternal inkább a szimulációs komplexitása terén tűnik érdemleges előrelépésnek (fizika, környezeti interakció szintje, bejárható terület nagysága, stb.), azonban ezek sokkal inkább CPU-alapú, a CPU-t igénybe vevő feladatok."
17.
17.
kanguru
Kivancsi leszek ra, hogy fut tenylegesen Stadian 4k-ban
14.
14.
PapaYeti
#12: Szerintem a válasz teljesen egyertelmű.
A videókból itélve sokkal nyagyobbak a terek nem ?
13.
13.
PapaYeti
Jó erős ez a switch :P
12.
12.
RebornSoul
#5: A fejlődés tényleg le van lassulva, de most nem ennek a kérdésköre a probléma/diskurzus forrása. Hanem az, hogy miért van az, hogy a Doom 2016 elfutott betonfix 60FPS-sel 1080p-ben egy GTX 970-nel max beállításokon, és erre itt a folytatás, ami vizuálisan alig néz ki jobban, RÁADÁSUL elvileg optimalizáltabb alatta az engine is, és mégis csak a minimumra elég a 970?

Akárhogy is nézzük, a fejlesztők hivatalos álláspontja szögesen ellentmond az itt közzé tett gépigénynek. Szóval a problémát tekintve most teljesen irreleváns, hogy mikori kártya a 970, a lényeg az, hogy az előző részből kiindulva, az előző és a mostani részt összehasonlítva, illetve a hivatalos nyilatkozatokat alapul véve a játéknak szignifikánsan jobban kellene futnia.

11.
11.
Heldengeist
#10: Azért az 1 év barokkos túlzás bármelyik korhoz. Ha csak nem generációváltás előtt nyúltál bele például egy 386DX-20-ba. A Pentium pláne nem nyírta ki a 486-ot. A késői gyártású 100-120MHz-es darabok jól állták a sarat a 60-66MHz-es Pentiumok ellen a Quake megjelenéséig (ami már bőven a Pentium MMX korszaknak is a vége).

A csúcs Pentiumok (MMX 200-233MHz) megint tartották a lépést az első szériás Pentium 2-vel. Azonos órajelen csak egészen minimális előnye volt, a korai P2 alapú Celeronokat (L2 cache nélküliek voltak) meg mind verte. Szóval a 3 év azért általában stabilan megvolt.
10.
10.
Nando
#5: 3-4 év? Ugyan, volt, hogy egy év alatt lett hulladék. :) 386, 486-os gépek, de akár az első Pentium széria. :)
Régi szép idők. :)
A gépigényen nyavalyogni 2020-ban botorság, régebben egy operációs rendszer csere is minimum gépbővítéssel járt, nemhogy a "gaming".
9.
9.
Stranger
Már megint be vagytok tojva egy leírástól.
A 2016-os részhez 4 magos i5 és 8 szálas FX procit írtak. Eközben elbírta egy 2 magos(!) E-8400.
https://www.youtube.com/watch?v=T224Q5e0wjw
8.
8.
#4: Erre csak akkor lesz válasz, amikor kijött a játék és meglátjuk, hogy milyen felbontásban mit mutat. De még a hír is lehet kamu. Bár ennyivel megjelenés előtt az id-nél már biztosan tudják a gépigényt.
7.
7.
GAMEROD
Az ajánlotton már 1000fps-el fut?
5.
5.
Heldengeist
Azért ha belegondolunk a GTX970 egy 6 éves középkategóriás kártya, az R9-290 pedig 7 éves. És ez 1080p@60fps-re. Még mindig azt mondom, hogy ehhez képest rohadtul le van lassulva a fejlődés. Nem véletlen, hogy az előző gépem is kisebb-nagyobb ráncfelvarrásokkal 10 évet kihúzott. Voltak idők, amikor egy csúcsgép is 3-4 év alatt effektíve elektronikai hulladékká vált, most meg azon kesergünk, hogy egy majdnem 10 éves konfiguráción nem very highon megy majd a játék.
4.
4.
RebornSoul
#3: Ahogy írtam, 1080Ti-m van már. Csak maga az optimalizáció a megkérdőjelezhető.
3.
3.
#1: Hát, ha megnézel egy videót erről a játékról, akkior te is látod, hogy már most elkönyvelheted, hogy a 970-eseden teljesen jól fog menni 1080p-ben. Még ha nem is full ultra + minden élsimítás, de egy átlagosan high-ra, esetleg valamit ultrára állítva is jól fog menni.

Akár igaz, akár nem a gépigény, az ajánlott 1440p-hez van, ami nagyot lassít minden konfigon. 70-es végű nvidia kártyával az RTX 2XXX-en kívül már fájdalmas az 1440p. Ezt számold bele.
2.
2.
Ekkora gépigénye lenne neki? Legyen, csak nem számítottam rá, hiszen az előző rész nagyon össze volt rakva optimalizáció terén. De az előző résznél az is igaz, hogy 1080p volt az alap, most meg már az 1440p és az irdatlanul oda tud b-ni minden gépnek. Mondjuk, ha egy Doom sem fut már az ember gépén, akkor ideje fejleszteni, nem igaz?
1.
1.
RebornSoul
Ennyit arról a kijelentésről, hogy még sokkal optimalizáltabb lesz a játék a 2016-os részhez képest. Elvileg több, mint egymillió sornyi kódtól szabadították meg az engine-t, annyira áramvonalasították, hogy hatékonyabban tudja kihasználni a régi és új grafikus kártyákat, illetve a processzorokat.

Ehhez képest azt látom, hogy minimum gépigénynek egy GTX 970 van megadva az 1080p/60FPS minimum grafikán való tartásához, ami nevetséges. 2016-ban, az első rész idején ugyanilyen kártyám volt, és az előd teljesen csutka max beállításokkal futott 1080p felbontáson, betonstabil 60FPS-sel (a két spéci extra beállítást, azaz a Nightmare Shadows és Nightmare Textures opciót leszámítva).

Na mármost a Doom: Eternal vizualitás terén bár fejlődött az elődhöz képest, de nem hiszem, hogy annyit, hogy az említett cím minimum beállításai a 2016-os Doom maximum beállításai fölött legyenek. A Doom: Eternal inkább a szimulációs komplexitása terén tűnik érdemleges előrelépésnek (fizika, környezeti interakció szintje, bejárható terület nagysága, stb.), azonban ezek sokkal inkább CPU-alapú, a CPU-t igénybe vevő feladatok.

Abból ítélve, amit láttam, a Doom: Eternal kb. High-on nézhet majd ki úgy, mint a 2016-is rész Very High-on (maxon). Ha pedig az engine-ben történt pozitív irányú változásokat, fejlesztéseket mindemellé figyelembe vesszük, akkor egy GTX 970-nek pont, hogy Very High-on kellene majd tudni futtatnia 60FPS-sel a játékot (persze alacsonyabb felbontasú textúrákkal a 4GB-os VRAM limit miatt), és nem pedig Lowon.

Én egy GTX1080Ti-t használok jelenleg, egy 3440x1440-es ultrawide monitorral. Bíztam benne, hogy belőhetem majd a játékot igy 100Hz-re, de a fentebbi információk alapján így már inkább csak a 60FPS lesz a reális, teljesíthető cél.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...