A gépigény ugyanis első pillantásra már a minimum elvárások terén is egészen magas. Ha 1080p-s felbontáson szeretnénk a legalacsonyabb beállítások mellett stabil 60 fps-sel játszani, akkor például NVIDIA-fronton egy GTX 970-re, vagy egy GTX 1650-re lesz szükségünk, míg az AMD-t használóknak egy Radeon R9 290-re, vagy egy modernebb generációs RX 470-re.
Ha pedig 1440p mellett szeretnénk futtatni, magasabb grafikai beállításokkal, és szintén stabil 60 fps-sel, akkor már egy RTX 2060 vagy egy AMD Radeon RX Vega 56 is nélkülözhetetlen lesz a gépházban. Persze a Bethesda fejlesztői nyilván okkal tüntették el a gépigényt, szóval a megjelenésig még változhat a felállás.
A jelenlegi gépigény tehát:
Minimum:
- OS: 64-bites Windows 7 vagy Windows 10
- Processzor: Intel Core i5 @ 3,3 GHz vagy AMD Ryzen 3 @ 3,1 GHz
- Memória: 8 GB RAM
- VGA: NVIDIA GeForce GTX 970 (4 GB), GTX 1060 (6 GB), GTX 1650 (4 GB) vagy AMD Radeon R9 290 (4 GB), RX 470 (4 GB)
- Tárhely: 50 GB szabad terület
- Megjegyzések: 1080p / 60 fps / alacsony grafikai beállítások
Ajánlott:
- OS: 64-bites Windows 10
- Processzor: Intel Core i7-6700K vagy AMD Ryzen 7 1800X
- Memória: 16 GB RAM
- VGA: NVIDIA GeForce GTX 1080 (8 GB), RTX 2060 (8 GB) vagy AMD Radeon RX Vega 56 (8 GB)
- Tárhely: 50 GB szabad terület
- Megjegyzések 1440p / 60 fps / magas grafikai beállítások
#20 #21 Szerintem csak a szokásos paráztatás pc-s tábornak, hogy vegyen új hw-t.
" A Doom: Eternal inkább a szimulációs komplexitása terén tűnik érdemleges előrelépésnek (fizika, környezeti interakció szintje, bejárható terület nagysága, stb.), azonban ezek sokkal inkább CPU-alapú, a CPU-t igénybe vevő feladatok."
A videókból itélve sokkal nyagyobbak a terek nem ?
Akárhogy is nézzük, a fejlesztők hivatalos álláspontja szögesen ellentmond az itt közzé tett gépigénynek. Szóval a problémát tekintve most teljesen irreleváns, hogy mikori kártya a 970, a lényeg az, hogy az előző részből kiindulva, az előző és a mostani részt összehasonlítva, illetve a hivatalos nyilatkozatokat alapul véve a játéknak szignifikánsan jobban kellene futnia.
A csúcs Pentiumok (MMX 200-233MHz) megint tartották a lépést az első szériás Pentium 2-vel. Azonos órajelen csak egészen minimális előnye volt, a korai P2 alapú Celeronokat (L2 cache nélküliek voltak) meg mind verte. Szóval a 3 év azért általában stabilan megvolt.
Régi szép idők. :)
A gépigényen nyavalyogni 2020-ban botorság, régebben egy operációs rendszer csere is minimum gépbővítéssel járt, nemhogy a "gaming".
A 2016-os részhez 4 magos i5 és 8 szálas FX procit írtak. Eközben elbírta egy 2 magos(!) E-8400.
https://www.youtube.com/watch?v=T224Q5e0wjw
Akár igaz, akár nem a gépigény, az ajánlott 1440p-hez van, ami nagyot lassít minden konfigon. 70-es végű nvidia kártyával az RTX 2XXX-en kívül már fájdalmas az 1440p. Ezt számold bele.
Ehhez képest azt látom, hogy minimum gépigénynek egy GTX 970 van megadva az 1080p/60FPS minimum grafikán való tartásához, ami nevetséges. 2016-ban, az első rész idején ugyanilyen kártyám volt, és az előd teljesen csutka max beállításokkal futott 1080p felbontáson, betonstabil 60FPS-sel (a két spéci extra beállítást, azaz a Nightmare Shadows és Nightmare Textures opciót leszámítva).
Na mármost a Doom: Eternal vizualitás terén bár fejlődött az elődhöz képest, de nem hiszem, hogy annyit, hogy az említett cím minimum beállításai a 2016-os Doom maximum beállításai fölött legyenek. A Doom: Eternal inkább a szimulációs komplexitása terén tűnik érdemleges előrelépésnek (fizika, környezeti interakció szintje, bejárható terület nagysága, stb.), azonban ezek sokkal inkább CPU-alapú, a CPU-t igénybe vevő feladatok.
Abból ítélve, amit láttam, a Doom: Eternal kb. High-on nézhet majd ki úgy, mint a 2016-is rész Very High-on (maxon). Ha pedig az engine-ben történt pozitív irányú változásokat, fejlesztéseket mindemellé figyelembe vesszük, akkor egy GTX 970-nek pont, hogy Very High-on kellene majd tudni futtatnia 60FPS-sel a játékot (persze alacsonyabb felbontasú textúrákkal a 4GB-os VRAM limit miatt), és nem pedig Lowon.
Én egy GTX1080Ti-t használok jelenleg, egy 3440x1440-es ultrawide monitorral. Bíztam benne, hogy belőhetem majd a játékot igy 100Hz-re, de a fentebbi információk alapján így már inkább csak a 60FPS lesz a reális, teljesíthető cél.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.