Azt már eddig is hallottuk a redmondiaktól, hogy az új Xbox Series X a megjelenésekor több ezer előző generációs címet fog tudni futtatni majd. Jason Ronald most azonban még azt is hozzáfűzte, hogy az új konzolon a visszafelé kompatibilis játékok natívan futnak majd, és akár HDR-támogatással, illetve dupla fps-számmal is élvezhetjük őket, ami egyes esetekben (gyors matek után) így elérheti a 120 képkocka/másodpercet is.
Szóval hasonló (sőt talán még látványosabb) fejlődést tapasztalunk majd, mint ahogy azt láttuk egyes Xbox 360-as címeknél, amikor megkapták a maguk Xbox One X-tapaszukat. Jason ezek mellett még sokáig részletezi a fenti cikkben, hogy milyen fontos nekik, hogy a felhasználóik könnyen tovább tudják vinni az eddig elért eredményeiket, mentéseiket és játékait, egyszóval az egész eddigi xboxos profiljukat.
Ami azonban ennél is érdekesebb, hogy a korábban már bemutatott quick resume funkció - aminek a segítségével ott folytathatunk több játékot is, ahol éppen felfüggesztettük őket - bekapcsolható lesz a régebbi Xbox One-, Xbox 360- és Xbox-játékoknál is.
Mit mondhatnánk, alig várjuk, hogy mindezt mozgás közben is lássuk!
https://nofilmschool.com/2015/08/how-become-member-asc-american-society-cinematographers
Van olyan befutott operatőr is akit nem vettek fel nagyon könnyen, vagy elsőre. Azt akartam szemléltetni vele, Yedlin kapcsán, hogy valószínűleg tudja miről beszél.
A youtubeos tesztet végezd el, és döntsd el magad. Én megtettem, és úgy gondolom hogy megéri. Főleg az apró zajok meg hasonló részleteket jobban megtartja UHD-ban mint HD-ban, és nem annyira agressziv az algoritmus nagyobb bontású anyagokkal. De ismétlem, teszteld le, és döntsd el magad.
Ultimate - Igen erre figyelni is fogok, valószínűleg, holnap váltok Oledre VA panelről. Köszi a tippeket. Samsungot én speciel nem vennék, de persze ez személyes preferencia.
minimum 5 éves operatőri munka, és 3 tag ajánlása. Jelenleg 400 tagjuk van. És ez igazából egy Amerikai társaság, más országokban is megvan a megfelelője. Nem fityámálás ez természetesen, de azért ne túlozzunk.
Viszont a nagyobb felbontás miatt ha a codec ugyanaz, a nagyobb bitráta - nem néztem utána hogy konkrétan a YT mennyit enged 4k-nál és 1080-nál - simán "elveszik". Én nem hiszem hogy ezért megérné felskálázni , és 4x annyi adatot streamingelni , azért a plusz-ért amennyivel a 4K-t nagyobb bitrátával nyomja a YT.
A youtube commentre pedig, annyit hogy persze, hogy nem lesz jobb mindőségű, egy sima felkonverttől miért lenne, DE a youtube nagyobb bitraátát fog engedélyezni UHD esetében mint full hd esetében, ezáltal vizuálisan jobb a kép minősége, nem amiatt mert több az adat benne, hanem mert több adatot fog engedélyezni a youtube hozzá lejátszásnál. Pont azt akartam szemléltetni vele, hogy minőségbeli különbséget a bitráta plafon adja a különböző bontásoknál, és azért nem említettem a h265-öt mert a példát tekintve nem volt jelentősége. Sok anyag kerül fel még h264-ben és uhd bontásban amúgy, bár célszerűbb a h265 igen. Kérlek nézd meg azt is hogy milyen kontextusban írtam.
Lentebb a bontásnál pedig sehol nem irtam hogy nincs különbség, azt írtam, hogy nincs nagy vagy lényegi különbség, mint ami 1080p es 2160p között van, és igen, megjelenítő és tartalom függő a dolog.
Te miről beszélsz ? Az ASC nem rang. Ez az Amerikai operatőrök társasága.
Nem lehet csak úgy az utcáról besétálni, és tagfelvételt kérni, de azért szó sincs ilyesmiről hogy ez valami pár emberes csoport lenne....
A sávosodást az erős tömörítés okozza. Attól önmagában hogy nagyobb a felbontás, ez nem fog eltűnni. Sőt, ugyanolyan algoritmussal , ugyanakkora bitrate mellett a nagyobb tömörítés miatt a nagyobb felbotású anyag még sávosabb lehet. Persze ahogy alább írtam 4k-hoz nem "szokás" h.264-et használni....
Itt valami kavarodás van. Ha mindkettőnél h.264 codec van, és 50 mbit, akkor a nagyobb felbontású NEM LESZ JOBB MINŐSÉGŰ.
Viszont, a 4K-hoz h.265 ( HEVC ) kódolást szokás használni, NA EZ TÉNYLEG fejlettebb, ugyanolyan bitrate mellett jobb minőséget eredményez.
Ugyanezeket már elmondták - kb ugyanígy - a 720 - FHD FHD - 4K vonatkozásban is. Persze, a szemét senkinek se veri ki a különbség ( persze tartalom, és megjenítő függő is ) , de na....
Első sorban, én soha nem mondtam hogy nincs különbség 1080p es 2160p között. Hatalmas különbség van. 2160p és 4320p között nincs nagy különbség vizuálisan, és ennek igazolására küldtem a két linket, hogy két független véleményt mutathassak..
Másodsorban, a youtube nem alkalmas arra, hogy minőségbeli ugrásokat megtudj pontosan ítelni, mivel teljesen más bitrátával működik az 1080p és a 2160p-s mód. Tehát, ha van egy 1080p-s videód és azt fölskálázod 2160pre manuálisan bármilyen vágó programmal, és tételezzük fel hogy az 1080p-s változat és a 2160ps változatot is 50mbps-es h264-es tömörítéssel töltöd fel, akkor a 2160p-s változatnak jobb lesz a minősége az algoritmusés a bitráta miatt. Szóval itt a különbség az a bitráta. Ha mindezt összehasonlítod vimeo esetében, akkor láthatod, hogy mivel ott jóval nagyobb bitrátát engedélyeznek, ezért sokkal jobb lesz a minősége is mindkét bontásban.
Harmadsorban pedig elérkeztünk oda amiről te is írsz, és amiben tökéletesen igazad van. Jó minőségű anyagokat kell nézni, és akkor teljesen felesleges a felbontás további növelése, és én erről írtam picit lentebb, hogy miért nem fontos szempont számomra a HDMI 2.1. Magyarországon még a HD bontású adások sugárzása is hagy kívánni valót maga után, nem beszélve az uhd-ról aminek nyoma nincs, se online se TV esetében.
Harmadsorban pedig játékok szempontjából ezért nem fontos számomra az UHD 120 FPS sem, mert erre maximum kompetitiv shooter játekok esetében lenne szükségem, egy God of Warnál, Last of Usnál, vagy hasonló story alapú action adventure játékoknál nem. Természetesen ha valaki csak konzolon játszik teszem azt Apex Legendset, vagy Warzone-t akkor megértem, hogy miért dönt mondjuk egy HDMI 2,1-es portal rendelkező tvnél. A magasabb FPS alacsonyabb input lagot is jelent. De átlagos felhasználásnál a különbség elhanyagolható, és én személyesen shootereket pc-n szeretek játszani. Mindenkinek mások a preferenciai, amit tiszteletben kell tartani, viszont nincs értelme bedőlni a marketing szövegnek, és a hypenak, mert sok esetben értelmetlen.
Videoknál is lehet értelme a magasabb felbontásnak, mert szét van tömörítve a kép a legtöbb platformon és mondjuk a színátmenetek sávosak lesznek. De egyébként is a downsampling alatt mondjuk 4 pixel közül kiválaszthatja a legjobbat az algoritmus, ettől jobb a képminőség mint natívan (ez mondjuk játékoknál is igaz). Nézz meg egy ilyen videót 8k-ban. 1080P-s monitoron is megeszi reggelire az 1080p-s blu-ray tartalmat.
https://www.youtube.com/watch?v=U-6wqFE79Gc
Ha tökéletes minőségű videókról és hibátlan renderelésről beszélnénk, akkor totál felesleges lenne a felbontást növelni, de ilyen nincs, úgyhogy vannak előnyei, ha nem is sok.
Nekem többet ad a játék élményéhez egy jól kidolgozott animáció, fejlettebb NPC AI vagy HDR támogatás, a Raytracingről nem is beszálve. És a NEXT GEN konzoloktól sem várom a 60 fps-t minden játéktól, természetesen 2160p felbontásról beszélek.
A témához visszakanyarodva, szerintem nagyon jót tenne rengeteg régi játéknak ha kompromisszumok nélkül szép látvánnyal tolhatnánk újra végig őket.
Arról nem tehetek, ha más ezt csinálja.
minden nap, mindig ugyanazok az emberek csinálják, kommentek tucatjain keresztül ne viccelj már...
" mint egy normális kommentelőnek."
aki esetenként napi 20-30 kommentben őrjöng hogy ki kinek a multiregje és minden nap ugyanazt írja le mindenhova az nem "normális kommentelő"
A troll téma : azért azon is el lehetne gondolkodni, hogy az is fura, hogy van 1 troll, és utána a cikk alatt a kommentek 99 százalékának ez a témája. A végén a troll “szidása” több trollkodást eredményez. ( és most én is ezzel foglalkoztam a jó téma helyett ) Lehet ezzel is szakítani kéne.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.