A nyár nagy meglepetése egyértelműen a Fall Guys: Ultimate Knockout volt, a játékosok azonnal rákaptak, de a megjelenés előtt, a béta alatt is roppant népszerű volt a Twitchen. Nem ez azonban az egyetlen indie játék, ami felküzdötte magát a nagyok közé a nézettségi listán: az InnerSloth 2018-as partijátéka, az Among Us is látszólag a semmiből lett a streamerek és játékosok kedvence.
Pedig az Among Us eredetileg nem rendelkezett online multiplayerrel, sőt még PC-n sem volt kapható, kizárólag csak mobilokon. A játék nagyon egyszerű, olyan, mint a gyilkosos játék (még Maffia vagy Vérfarkas néven ismert): 4-10 ember játszik együtt, az egyikük azonban titokban a többiek ellen van. Az Among Us ezt az ötletet aprócska űrhajósok közé helyezte.
A hétvégén az űrbéli intrikákat a Twitchen 400 ezren nézték a különböző csatornákon, miközben már másfél millióan játszanak vele – a szerverek jelenleg küzdenek is a hirtelen jött tömeggel. A játék mögött álló háromfős csapat nem is készült ekkora népszerűségre, mesélték a Kotakunak egy interjúban.
Az Among Us szerény méretű közönsége 2018 végén kezdett nőni, és frissítésről frissítésre bővült, majd 2019 közepén kezdtek el jobban felfigyelni rá, amikor egy koreai videós felkapta. Az igazi robbanás azonban idén júliusban következett be, amikor a Chance “Sodapoppin” Morris nevű Twitch-streamer kezdett játszani vele, és onnan be is indult az úthenger, ami a platform legnépszerűbbjei közé emelte.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.