Nyolcmillióan rendelték elő a Cyberpunk 2077-et

  • Írta: gorien
  • 2020. december 10.
  • Biznisz
Link másolása
A CD Projekt RED büszke lehet, rekorderekké váltak a Cyberpunk 2077-re leadott előrendelések számával. A játékot már nagyban nyúzza a globális játékosközösség, de a régi konzolokon játszók nem boldogok maradéktalanul a kapott élménnyel.

Hét éve a Grand Theft Auto V tartotta az előrendelési rekordot 7 millió előrendeléssel. Most új királyt koronázunk: a CD Projekt RED befektetői oldala szerint az először 2012-ben bejelentett Cyberpunk 2077-re világszerte 8 millió előrendelés érkezett. Nem kis szám, na! A Steamen is rendesen pörög a játék: az elmúlt nyolc órában volt, hogy egymillió fölött volt a játékosok száma.

Nem mindenki boldogsága felhőtlen azonban, különösen a régebbi konzolokon nem. A Twitter és a Reddit számos csalódott rajongótól hangos (néhány példa itt, itt és itt), akik az alap PlayStation 4 és Xbox One konzolokon fagyásokról, hibákról, hiányos textúrákról, szögletes NPC-kről, köddé váló kocsikról és úgy általában rosszul optimalizált élményről számolnak be.

Fentebb láthattok egy vizuális összehasonlítást a különböző konzolok teljesítményéről, mások pedig már szorgalmasan gyűjtögetik a felbukkanó bugokat. És mivel az internetről beszélünk, hamar mémmé vált a PlayStation 4-en produkált látvány, amit a Twitteren régi játékokból vett képekkel gúnyolnak.

A Cyberpunk 2077 ma jelenik meg PC-n, Xbox One-on, PlayStation 4-en és Stadián, valamint Xbox Series X/S-en és PlayStation 5-ön is játszható. A kifejezetten újgenerációs konzolokra optimalizált változat jövőre várható.

148.
148.
Beniciodeltoro
PS4 pron szerintem szép a játék, mezei ps4-en biztos ocsmány.
Vannak pillanatok mikor szarul néz ki, de egyenlőre még nem rókáztam ki a belem :)
Voltam olyan negyedben ami úgy nézett ki mint a rioi favella majdnem, épületek egymás hegyén hátán, keskeny járdák, folyosók, tele üzlettel felirattal, emberekkel, tökre behúz.
Tény hogy bugok vannak szépen, meg lefagyás, ezt a játékot tényleg inkább ps5-re érdemes megvenni, majd ha lesz gépem hozzá akkor lehet újra megveszem, de addig elszöszölök ezzel.
The division szerintem részletgazdagabb, és nem akadozik, igaz kevesebb is az NPC az utcákon, nincs akkora tumultus.
Megértem azokat akik a sima ps4-en tolják, én vissza vinném hogy ez ocsmány, de ugye ezért nem fogják vissza venni, jatekaim.hu tele lesz cyberpunkkal :)
144.
144.
crashpipi
Engem hidegen hagyott ez a gém mindig is, a Witcher sem volt az én világom, kb csak a Konzolvilágos 7000 Ft-os ajánlat miatt bólintottam rá, hogy na annyiért legyen. Az első benyomásaim szimpatikusak voltak. Ma átraktam minőség módra, mert egyre jobban zavart a látnivaló. Gondoltam nem gond, ha nincs 60 fps, de ez nagyon sokszor vállalhatatlanul fosul néz ki.
És egy világ omlott össze bennem. Ez minőség módban is gyalázatos. Mintha egy évekkel ezelőtti gémet tolnék. :( XSX-en játszom 4k-s HDR-es Qleden...
Remélem ezzel tudnak majd valamit kezdeni! :(
142.
142.
Stig
Sziasztok! Csak egy kérdésem lenne, hátha más is hasonló cipőben van. Ma kaptam meg a peldanyom és délután kezdtem is szedni ps4 prora a 1.02 és patchet. Asszem 46gb volt vagy mennyi. Az utolsó 10 gb nal behalt minden. Ujrainditottam, netem is rendben, kabelre tettem és alig jön valami. Kb 10 perc alatt 20 mega. Másnál is behalt a store letöltése vagy csak engem érint ez a megtiszteltetés? :D
141.
141.
manderel
#140: A Flight Simulator amúgy is a Microsoft saját játéka.
Ki tudja milyen szerződést kötött a CDPR a konzolgyártókkal már akkor mikor bejelentették cirka 7 éve, hogy milyen platformokra fog megjelenni. Nem biztos hogy annyi lett volna a dolog hogy azt mondják, bocs, ezekre mégsem adjuk ki.
140.
140.
Zuzmo
Flight Simulatorról most derült ki, hogy nem jelenik meg sima Xbox-ra, csak Series X/S-re, fél évvel a PC-s megjelenés után.
Ha nem lett volna pre-order, akkor lehet törölhették volna a PS4, Xbox One Cyberpunkot, mondjuk nem tudom, hogy ez időben mikor lett volna még elfogadható, és mit szóltak volna hozzá a tömegek, hogy bocsi, csak az új generációra lesz, és PC-re. Főleg, hogy készlethiány van, vagy emiattt még eltolták volna a megjelenést tavaszig.
138.
138.
Tokodboy
#137: Szeirntem azt dugtosták addig ameddig csak tudták :D
137.
137.
pityke0211
Még azt valaki megmutathatná, hogy hol promózták az alap PS4, Xbox one gameplayt, mert sehol sem találtam...
136.
136.
manderel
#133: Ez pont nem lehet a mentségük, ha jól emlékszem úgy olvastam, hogy a 7 év allatt több mint 120 millió dollárt öltek bele, amivel minden idők egyik legdrágább játéka lett. Persze kérdés hogy ebből mennyi volt a tényleges fejlesztési költség, és mennyi a marketing. Utóbbira is jó sok mehetett, pl nem nagyon emlékszem, hogy idehaza más játéknak lettek volna óriásplakátjai.
135.
135.
CitromH
#116: Ez nagyon jól hangzik, de ugye te sem gondolod komolyan, hogy így működik a játékfejlesztés: Ma kitaláljuk, hogy megcsináljuk a Cyberpunkot, szerintünk 3 év múlva kész lesz és kész is lett. Természetesen ez lenne a csoda és mindenki erre vágyik.

Nem véletlenül lett mondjuk 8 év a fejlesztési idő. Változik a játék, zsákutcás fejlesztéseket dobnak ki a kukába, változik a technika és az aktuális grafikai igények. A hardver is változik. 8 év az rengeteg idő. Nem gondolom, hogy elvárható egy AAA címtől, hogy 8 évvel ezelőtti technikával dobják a piacra. Volt rá példa, a reakció pedig: ezt a szart kellett ennyi ideig fejleszteni?

A cyberpunkot a két kiadó időközben megjelent konzoljaira fejlesztették végül teljesen érthető módon. Miért ne tették volna? Grandiózus, előremutató grafikával ellátott alkotást szerettek volna létrehozni, ezt meg is tették. Ennek áldozata a last gen konzol, és PC upgrade.

Te vajon hogy döntenél a helyükben? Varázspálca nem ér.
134.
134.
Tokodboy
#133: Hát szerintem ez elég nagy költségvetésű játék volt.
Főleg ha figyelembevesszük azt is, hogy az itt dolgozó emberkék mondjuk a felét vagy 3adát keresik egy EA vagy bármelyik amcsi csapat dolgozóihoz viszonyítva.
Tehát ha csak fele akkora volt a költségvetés arányaiban ugyanott vagyunk.
133.
133.
delphijos
#132: Ez mondjuk a pénzről is szól. Nem tudom mennyi volt a fejlesztési költség, de egy EA-nál a duplája lett volna, és a konzol pontot komplett külön csapat csinálja...
132.
132.
Tokodboy
#130: Egyébként meg mutasson valaki nekem egy kelet európai fejlesztőcsapatot akik tudnak a konzolokkal valamit is kezdeni.
Nincs nagyon.
Ahhoz már programozásügyileg sokkal hozzáértőbbnek kell lenni.
A kelet európai stúdióknáél mindig azt látni, hogy erőművon oké, alatta meg....
131.
131.
delphijos
#129: Oké, csak akkor meg az van, hogy ha nem megy, akkor az ambiciókból kell leadni. Egy seggel nem lehet két lovon ülni.
130.
130.
Tokodboy
#127: Dehogynincs.
Pl garázsfejlesztőknél meg indieknél, meg junioroknál :D
129.
129.
manderel
#127: Ez valószínűleg a hosszú fejlesztési idő átka, és hogy évekkel a bejelentés után, menet közben már nem engedhették el a prevgen konzolokat.
Olyan nincs, hogy valami jól fut közel 8 éves hardvereken, de közben hoz egy kiemelkedő részletességű nyílt világot is, a mai kor elvárásainak megfelelve, ráadásul nem 1-2 architektúrából kifacsarva a maximumot, hanem multiplatform. Legalábbis ilyen széles körűen skálázható játékról nem tudok.
127.
127.
delphijos
#120: “ Amikor bejelentették a (ma már prevgen) konzolokra, valószínűleg fogalmuk sem volt hogy ilyen szarul fog futni rajtuk.”

Ilyen meg nincs, vagy komoly tervezési hiba. Azért nem úgy megy a fejlesztés hogy fullos PC-n befejezik, aztán kipróbálják konzolon és csodálkoznak hogy nem megy....
125.
125.
manderel
#121: A Witcher 3-at eredetileg kizárólag PC-re jelentették be, aztán a Microsoft E3-as konferenciáján derült ki, hogy jönni fog a nextgen konzolokra is, ami akkor a PS4 és az Xbox One volt.
360-ról és PS3-ról hivatalosan szó sem volt.
124.
124.
G Logan
Én egy 1080ti - vel játszok rajta pc-n.
Hát búgok akadnak bőven, a grafika teljesen átlagos, sőt szerintem valahol nagyon is átlagon aluli.
Konzolon meg nem csodálkozom hogy nem megy, annak idején a witcher 3 at , szutyok 2 magos pc - egy 650ti 2gb vga-val sokkal szebben lehetett futtatni mint ps/xbox-on , a cdpr sose értett a konzol porthoz.
123.
123.
Tokodboy
#113: Egyébként meg tessék:
https://www.youtube.com/watch?v=HPVOHACoHlo
https://www.youtube.com/watch?v=JIJJ9OtiKQ8
Generációnyi különbség van ugye? ;)

Ahhoz, hogy valóban jól nlézzen ki nagyon drága hw kell hozzá.
Ez érdem? Szerintem nem.
Ellenben meg lehet nézni, hog ymonjduk a Naughty mit hozott kis a sima PS4-ből, na az már érdem.
122.
122.
Tokodboy
#113: PS4 PRO és PC

De tanulj meg olvasni és értelmezni.

A PS4 verzióról beszéltem és továbbra is tartom, hogy PS4-en ettől vannak szebb játékok, ahogy most jelenleg kinéz PS4-en.......

A föröcsögés meg az amit a szerencsétlen gyerek (direkt nem mondom, hogy férfi) csinál az általád linkelt videóban, ultra gáz.
121.
121.
Fata Morgana
#119: A Witcher3-nál érdekes be tudták 4 év után jelenteni hogy mégsem jön Xbox360-ra és PS3-ra itt is csak ennyi kellett volna, nem több.
120.
120.
manderel
#116: Amikor bejelentették a (ma már prevgen) konzolokra, valószínűleg fogalmuk sem volt hogy ilyen szarul fog futni rajtuk. Az utóbbi 1-2 csúszás már emiatt volt, de nyilván nem mondhatták akkor hogy "bocs, ezekre mégsem adjuk ki".
Ennek ellenére sajnos látszik hogy hiba volt, és a prevgent a usernek kell elengedni ezzel a játékkal ha már ők nem tudták, és majd az új konzolokon kitolni.

PC-n viszont már egy 1660Ti-al is sokkal jobb a helyzet, mint az alap konzolokon.
119.
119.
Fata Morgana
#118: A CDPR-nek illett volna tudni az alapelvet, "csak akkorát harapj amit le is tudsz nyelni" itt nem jött be, ez nem a felhasználók hibája, mint előttem írták, még épp hogy kijöttek (vagy még ki sem jöttek) a ma már "last gen" konzolok, mikor be lett jelentve a játék.
Mindegy ha úgy sem érted a lényeget.
118.
118.
Fata Morgana
116.
116.
delphijos
#106: Bocs, de szerintem sincs igazad. Ezer éve be lett jelentve, megy a fejlesztés, egyszerűen nem lehet arra hivatkozni hogy “vegyél nextgen konzolt”. Még a félgenes konzolok se voltak sehol. Az hogy PC-n milyen hw kell, az egy más kérdés. De a fejlesztőcégnek az is dolga hogy felmérje hogy milyen platformokra ( és PC-n hw-re ) SZERETNÉK kiadni, és mi a REALITÁS. Tudom hogy itt különösen megy főleg a PC hw-vel a “dobálózás” és úgy csinál mindenki mintha minden gépben RTX3090 SLI lenne. De ott sem ez az általános. Persze hogy legyen ugrás, ez viszi előre a fejlődést, de azért ne olyan áron hogy “8 éve fejlesztjük, de akinek 2 évnél régebbi cucca van az dobja ki”. Főleg a konzoloknál. Lehetett volna mondani ( és volt cikk is hogy nagyon szívnak vele ) hogy egyelőre PC-re jön, és majd nextgen konzol verzió lesz. Sajnáljuk. De azt nem lehet hogy “kiadjuk, de azokon ne játszatok vele mert szar lesz”.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...