A Star Wars Jedi: Fallen Order is megkapta a maga next-gen frissítését, a patch ingyenesen érhető el PlayStation 4-re és Xbox One-ra is, és platformtól függően javít a játék teljesítményén és/vagy felbontásán.
Amennyiben PlayStation 5-ön játszunk a játékkal, a frissítés telepítése után 45-ről 60 fps-re ugrik a framerate, míg a 810-1080p között ugráló dinamikus felbontás helyett fixen 1200p-s felbontáson renderel majd a játék, ami utólag 1440p-re skálázódik fel.
Xbox Series X-en mindjárt két üzemmód közül választhatunk: a teljesítménymódban 60 fps és 1080-1440p között ingadozó dinamikus felbontás a jussunk, egyébként pedig 1512-2160p-s dinamikus, utólag 4K-ra skálázott felbontásnak örülhetünk.
Xbox Series S-en nem változik a felbontás, a framerate viszont 45-ről 60 fps-re nő.
Én a saját részemről úgy, hogy a legtöbbet PC-n játszom, pl nem is vettem 4K monitort, mert negyedeli a gépem teljesítményét és így kisebb hardverrel is elvagyok a PC felbontáson (=1440p natív). Amióta LCD a monitor, az óta a natív alatti felbontás ócska képet eredményez, azért van ez. Szóval pl én nem költök most külön 4K kijelzőre, hogy utána semmi se fusson jól. De jó dolog, hogy megvan a választás lehetősége. Viszont ez a dolog eléggé korlátozott abban az esetben, ha egy konzol már csak azért is a 4K-t erőlteti, utána meg 30 fps lesz a dolog. Olyan ostoba ez a világ, hogy mindig csak a megapixel, meg a felbontás (ugyan az), de az, amit talán a gamerek a legjobban szeretnének (fps) az meg teljesen másodlagos. Persze ezzel nem azokat bírálom, akik beruháztak egy durva jó 4K TV-re, de könyörgök, mi a rák hajtja azt meg...? Mondtam már, hogy utálom a marketinget és a jelszavakat (mint pl 4K, VR-ready, Y2K ready, stb)?
A jelenlegi konzolos programokban és felhozatalban (később változhat) leginkább csak az árnyékokhoz jó, de sugárkövetés alapú rendernél PC-n is a fények és tükröződések esetén majdnem túl sok milliszekundumot ad hozzá a renderhez. DF kiszámolta, hogy egy átlagos 8.3 ms növekedés 30 fps-t csinál a 40ből és ugyan ez a 8.3 ms 48 fps-t csinál a 80-ból és további tesztek kimutatták, hogy az AMD és a vizsgált játékok esetén 12-15 ms késés is lehet rendesen bekacsolt RT-el, míg az nvidia változat ahogy említve lett, ennek a fele lassulását szenvedi csak rendszerint el.
Amiből meg mi számolhatjuk ki (én csak kerekítek most), hogy ha egy alap 1440p felbontású (akárhová is skálázott) belső rendert konzolon szilárd 60 fps-sel szeretnénk látni, ami 16.6 ms, akkor annak a konzolnak magában tudnia kéne az alap játékot RT nélkül 1440p-ben 110-120 fps-el röccenés nélkül renderelni. (Spolier: nem tudja.)
Ugyan ezen számok általános törvénye alapján, valamint hasonló körülmények és grafika esetén a szilárd 30 fps + RT eléréséhez meg 60-65 fps RT nélküli renderelést kell tudnia. (Spoiler: Fallen Order grafikán azt sem tudja)
Ebből az következik, hogy a Fallen Ordernél gyengébb grafikát lehet csak velük megvilágítani 1440p-ben a 30 fps-hez. De ha valaki ezen a tényen akar pont megsértődni, azért hozzáteszem, hogy a 3D mark-ban tesztelt összes PC 85 százalékánál gyorsabb gépen (ami hajszál híján pont nem éri el a high end gaming PC 2020 meghatározást) a Quake 2 path tracing verzió 1080p-ben tud 58-60 fps-t.
Mármint a Quake 2-ben. Poligon+geometry level=1997. Most már tudjuk, hogy hol kell vágni a jelenlegi grafikán a jövőben. De ez mindig így volt a "fejlődéssel" és mindig is így lesz.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.