Cyberpunk 2077 - a CD Projekt elnézést kér

  • Írta: gorien
  • 2021. január 14.
  • Hír
Link másolása
Marcin Iwiński, a CD Projekt egyik alapítója videóban adott magyarázatot arra, mi ment félre a Cyberpunk 2077-tel, de abba is betekintést ad, mit várhatunk idén a játéktól, így mikor jön az első jelentősebb patch vagy a next-gen frissítés.

A Cyberpunk 2077 megjelenése zajosra sikeredett. A játékosok egyik fele imádta, a másik óriásit csalódott – ez a kettősség a mi „Év játéka" szavazásunkon is visszaköszönt. A játéknak (különösen a konzolos változatoknak) tényleg vannak hibái, épp ezért Marcin Iwiński, a CD Projekt egyik alapítója videóban kért elnézést a játékosoktól, valamint erősítette meg, hogy a fejlesztők elhivatottak a minőségi játékkészítés és az őszinte kommunikáció mellett.

Utóbbi jegyében sorra vette, hogy mi vezetett a Cyberpunk 2077 konzolos átiratainak gyengébb teljesítményéhez: egyebek mellett az, hogy a játékot elsősorban PC-n igyekeztek tökéletesíteni, és azt hozzáigazítani a konzolokhoz. Iwiński megemlíti, hogy a fejlesztőcsapat elsősorban a hotfixekre koncentrál, de tíz nap múlva megkapjuk az első jelentősebb patchet, a rákövetkező hetekben pedig egy még komolyabb frissítést is.

Konkrét adatok nélkül ugyan, de roadmapet is mutatott a játékhoz. A DLC-kről addig nem is árulnak el semmit, amíg a játék gondjait rendbe nem hozták, ezért azokról csak az elkövetkező hónapokban fognak majd szólni. A PlayStation 5-re és Xbox Series X/S-re írt next-gen frissítésről viszont annyit legalább már tudunk, hogy 2021 második felében várhatjuk.

Néhány további, kérdezz-felelek módon megadott választ is találtok a Cyberpunk 2077 weboldalán: ezekből például megtudjuk, hogy a patchelés nem jelent crunchot a fejlesztőcsapatnak, illetve gőzerővel dolgoznak azon, hogy a játék visszakerüljön a PlayStation Store kínálatába.

93.
93.
#92: Saját magából indul ki :D

Nahh, irány Night City, gyerek végre elaludt, a keresztény börtöntöltelék után nem tudom milyen beteg filozofikus küldetésbe futok még bele.
92.
92.
#87: Mindig jó, amikor egy ebéd utáni szunyókálás után felkelek és azt látom, hogy valójában nem tudom hány accounttal beszélgettem közben saját magammal a legendák szerint. Biztos azért van ez, mert szerinted csak egy ember van a földön, akinek ugyan arról a dologról ugyan az a véleménye és csak ez magyarázhatja a dologot - de azért köszi a terápiát. Meh, inkább iszok egy kávét.
91.
91.
ABorealis27
Sajnálom, de nagyon nehéz és időigényes lefordítani azt a "böfögés" nyelvet, amit használsz és sajnos a Google fordító sem találja, így nehéz veled kommunikálni :(.
Amikor elkezdtél böfögve beszélni, a körülötted sírva röhögő emberek közül valaki visszafoghatta volna magát és jóindulatból elküldhetett volna logopédushoz és/vagy pszichiáterhez.
Akkor most talán nem csak értelmetlenül böfögnél kommentelés címszó alatt.
Sajnálom :(

Örülnél ha Duken lennék, mert ennyi mentsvárad lenne az ostoba troll kommentjeidre reagálókkal szemben, de még igazad sincs :D
Tényleg sajnállak :(.
90.
90.
#89: Mondja aki vagy 20 account-ot beregelt 4 éve mikor elkezdték kibannolni XD
Legszebb, hogy már mindenki annyira utál, hogy sokszor a saját védelmedre kell kelned az account-ok között ugrálva.
89.
89.
ABorealis27
#88: Igen, a támogató skizo én előbb regisztrált, csak utána a "gazda".
88.
88.
#87: Nem jött be, az én account-om lényegesen régebbi, mint az övé.
87.
87.
ABorealis27
#86: # Áhh, a beböfögős troll account, avagy Neotechtr #2
86.
86.
#84: Áhh, a kötekedős account, avagy duken #87.
84.
84.
ABorealis27
#83: Amikor egy skizofrén személy két énje egymással kommunikál :D. Sakkozni is szoktatok magatokkal?

Ingyenes online terápia ON
Vissza kellett volna ütni, amikor a kisebbségi a kibelezett PlayStationnel megvert a kapualjban. Talán akkor nem alakult volna ki a PS ellenes pszichózis és az azt támogató második személyiség.

#80
"nem vágom, hogy egy ennyire nem buta ember hogyan tudta hozzákötni az életét és a gondolkodását egy ennyire foshalmaz géphez"
Mármint magadról beszélsz? Te kötötted hozzá a gondolkodásodat, csak negatív irányban. Elég az elmúlt pár napi kommentjeidben böngészni...
Első lépés a gyógyulásban, ha beismered a függőséged.

Ingyenes online terápia OFF
83.
83.
#80: Szerintem is abból ered a frusztráció, hogy pofonvágta az élet, a lomis piac kukájából kiszedett fat pisi4 már sz*rt se ér, pisi5-re meg várnia kell míg valaki végre kidob egyet mikor lecseréli series X-re.
80.
80.
#79: Nem tud megállni és én partner vagyok én is ebben, ha erre van igény, mint kötelező sötét oldal, de azért létezik az, hogy túltoltak valamit Csak nem esik le a tantusz hogy nem rajtam és rajtunk kéne kitölteni a stresszeket. Nagyon jó gyerek az garantálom és okkal kedvelem nagyon, de nem vágom, hogy egy ennyire nem buta ember hogyan tudta hozzákötni az életét és a gondolkodását egy ennyire foshalmaz géphez. Nem bőgött, amikor színtisztán minden ok nélkül halálra dícsérték a platformját, most meg harcol egy elveszett dologért egy letűnt kor hadszínterén. Benne lennék, hogy összedobjunk neki egy gépre. Videokártyát tudok adni én is és aki a tech-spec-nek megfelelő alkatrészeket tud bedobni az írjon privátot. Postát én rendezem.
73.
73.
Azért jó látni, hogy duken semmit se változik, ami nem pisi exkluzív az sz-r és kész.
72.
72.
Caleon
#67: Ja, a Bethesda nagyon szépen túlélte, fel is vásárolták. :D
70.
70.
#69: Ki tudja, látszólag bármit csinálnak vele, mindig van sírás.
69.
69.
delphijos
#65: "beállítanák konzolon, hogy max 30-40 féle járókelő legyen és ne nézzen ki minden egyes darab ellenfél a játékban teljesen máshogy (hanem csak egy adott fajta ellefél mindig ugyan úgy, mint a többi játékban is), valamint a legtöbb mozgó reklámot statikusra cserélnék és több lenne a hasonló textúra az épületeken"

Ezek szerintem teljesen vállalható kompromisszumok lennének. Nem hiszem hogy ezért háborgás lenne...
68.
68.
#66: Néhány ezer konzolparaszt hisztijétől nem fog megszűnni.
Meg legalább ismét rájöttek, hogy a PC a jövő.
67.
67.
#66: Hát persze :) Brit tudósok sem tudják kitalálni a mai napig, hogy a Bethesda hogyan élte túl az elmúlt évtizedet, de a CD majd kiad egy játékot, elad belőle egy hét alatt 13 milliót, aztán megszűnik. Good job, Caleon.
66.
66.
Caleon
#64: Semmi gond vele, ha a cél a CDPR megszűnése.
65.
65.
#64: Ezt most nem védelemből, csak saját vélemény, hogy szerintem is meglepően jól fut, ha azt nézzük, hogy jóval magasabb a grafika színvonala a last-gen konzolon, mint ahogy egy gyengébb-közepesebb PC-n játszó player beállít magának. Olyanok vannak nyélre húzva benne, amit még az 1070 OC kártyámmal gondolkodás nélkül egyszerűen kikapcsoltam.

Egyébként, ha
beállítanák konzolon, hogy max 30-40 féle járókelő legyen és ne nézzen ki minden egyes darab ellenfél a játékban teljesen máshogy (hanem csak egy adott fajta ellefél mindig ugyan úgy, mint a többi játékban is), valamint
a legtöbb mozgó reklámot statikusra cserélnék és több lenne a hasonló textúra az épületeken,
lassítanának a kocsikon és a futáson egy kicsit,
akkor vélhetően el lehetne kerülni a 15 fps-re zuhanásokat vagy beállásokat egy tűzharcban, ami egy bejárható épület mellett van.

De szerintem nem ezt fogják tenni, mert abból is elégedetlenség lehetne. Minden esetre most már követni fogom a dolgot.
64.
64.
#63: Elindult rajta = meglepően jól futott.
Mi itt a probléma?
63.
63.
Caleon
#60: Ha valakinek alap konzolja van és 21 ezer forintért megvette a játékot, amiről a fejlesztő azt mondta, hogy nincs gond vele, akkor ne már az legyen a hibás, aki megvette a játékot és azt remélte, minőséget kap a pénzéért.
CDPR becsapta a vásárlókat, ezt pedig a piac kegyetlenül beárazta. A vevők pedig joggal dühösek.
60.
60.
pityke0211
#45: A kedvencem az egészben, hogy ha valaki a hazugságokról beszél a játékkal kapcsolatban ( most nem rólad van szó) akkor mindig ezt az egy frázist idézik: "meglepően jól fut a játék konzolokon". Ha ez alapján a mondat alapján perlik őket, akkor elég gyenge lábakon áll a vád.
Szerintem például ebben semmi hazugság nincs, számomra az is meglepő, hogy már hét éve sem csúcskategóriás, és legalább 3 éve totál elavult gépeken egyáltalán elindul. Az meg, hogy játszani is lehet vele...
59.
59.
Caleon
Én amúgy nem bántanám az ubisoftot. Vedd le a játékait a storeból és nézd meg, mi marad.
Division, Siege, For Honor, Immortals, a mai napig mernek új ipvel kísérletezni.
Új AC széria pedig kifejezetten kellemes.
Minden gyártó újrahasznosít. Még a Mass Effectet is a Kotor mintájára húzták fel. BioWare, Blizzard, EA Sports, de még CDPR is ugyanazt csinálja. Nagyobb, szebb, több - ez a jelmondat, a kreativitással meg vigyázni kell, mert ha nem veszi a nép, akkor bukta. Egy franchise újabb részeit azért veszik, mert egyszerűen szeretik. Ha meg szeretik a receptet, miért változtassanak rajta?
58.
58.
adamsfamily
#49: A CDPR ezt az 1 játékot fejlesztette meg az engine-t.
A Ubisoft viszont évek óta úgy üzemel,mint egy gyár.Alapvetően,ha végignézed a játékaikat,némi átskinezés,átírt sztori és egy új térkép.
Ha valamit megcsinálnak,akkor azt újrahasznosítják mindenhol.Szóval a 2 cég elég eltérő.Ott volt a Watch dogs,lehetett benne autót vezetni,fogták és arra építették a Crew-t.De ott van az Immortals Fenyx rising ami saját beismerésük szerint egy Odyssey bug miatt született.
Nem külön-külön funkcionálnak a csapatok,hanem az egyik gyártott valami szart és a másik is gyárt egy hasonló szart kicsit átmókolva.A Ubisoft-nál pont ebben mutatkozik meg,hogy kevés az emberük.
56.
56.
#53: ? Hmm? Amilyen kötözködős tudok lenni, simán fel tudnék tenni egy régi drivert és olyan bugvideókat csinálni a CP-ról, hogy nekem lenne a legtöbb nézettségem. De ezt más játékkal is meg lehet csinálni. Viszont amondó vagyok, hogy ha reprodukálni tudunk egy bug-ot azt érdemes minden játéknál elküldeni inkább a fejlesztőknek és segíteni nekik. Mondjuk van, amikor elgurul a gyógyszer, mint pl annyi konfekció emailt küldtem már az Epic-nek arról, hogy a fostos launcherükben nem megy az egéren az előre és a vissza gomb, hogy azt szerintem csak miattam rakták bele karácsonyra.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...