A Disney legutóbbi pénzügyi helyzetjelentése alapján a Disney Plus 94,9 millió előfizetővel zárta a tavalyi évet, míg a szintén házon belüli Hulu 39,4, az ESPN Plus pedig 12,1 millió felhasználóval büszkélkedhet. Különösen persze az első számú szolgáltatás teljesítménye megsüvegelendő: a Disney korábban négy év alatt szerette volna összehozni az első 90 millió előfizetőt, végül elég volt neki 14 hónap is. (Összehasonlításképpen a Netflix most lépte át a 200 milliós mérföldkövet.)
A Disney legutóbb a decemberi Investor Dayen mondott számokat a Disney Plus kapcsán, akkor 86 millió felhasználóról számolt be. Az év végére tehát látványosan megugrott a nézőtábor, amiben minden bizonnyal közrejátszott a The Mandalorian második évada és a legutóbbi Pixar-film, a Soul is, amely Amerikában kapásból a szolgáltatás kínálatában látta meg a napvilágot. Fontos megjegyezni viszont, hogy a mostani szám január 2-i állapotot rögzít, vagyis a WandaVision miatt beregisztrálók még nem szerepelnek az összesítésben.
Nem meglepő, hogy a Disney újragondolta a hosszútávú terveit, jelen állás szerint 230-260 millió előfizetőre számít a 2024-es év végéig. Persze vár még rá feladat bőven: habár a cég streaminggel foglalkozó üzletága 3,5 milliárd dollárt termelt az elmúlt negyedévben (ez 73 százalékos növekedés), a Disney Plus előfizetőnként számolt bevétele 4 dollár 3 centre esett, amin mindenképpen javítani szeretnének - ezt a cég áremeléssel fogja kompenzálni kiindulásképpen.
A teljes Disney forgalma 16,25 milliárd dollár volt az év utolsó három hónapjában, és bár teljesítette a korábban megfogalmazott elvárásokat, ez éves szinten 20 százalékos visszaesést jelent. A vállalat a koronvírus-járvány miatt több mozipremierjét is kénytelen volt elnapolni (esetleg streamingre költöztetni), aminek legfeljebb annyi pozitív oldala volt üzleti szempontból, hogy így a marketingen is tudott spórolni.
A nagy csúszók közé tartozik a következő Marvel-film, a tervek szerint május 7-én érkező Black Widow is: a film esetében továbbra is mozipremierrel számol a Disney, és a jelek szerint szükség esetén hajlandó újra elhalasztani azt.
Én pl. nem szeretek egy hetet várni a következő részre.
Minden évadot csak akkor nézekl meg, ha megvan a teljes évad.
Pl. a Mandalorian sorozatot is úgy néztem, hogy megvártam az utolsó részt és akkor megnéztem az egész évadot.
A Netflix rád bízza milyen ritmusba nézed.
Tény, hogy így inkább tűnik egy hosszú feldarabolt filmnek, mint sorozatnak.
A Vajáknál sajnáltam, hogy egybe jött ki. Sokan megnézték, de nem tudtunk nagyon beszélni róla.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.