Öt Xbox-játéknál már bekapcsolható az FPS Boost

  • Írta: fojesz
  • 2021. február 18.
  • Hardver
Link másolása
A Microsoft tegnap élesítette az FPS Boost funkciót, amely egyelőre öt visszafelé kompatibilis Xbox-játéknál kapcsolható be. A fícsör megduplázza, egyes esetekben pedig megnégyszerezi a framerate-et.

A Microsoft már az Xbox Series X/S premierje előtt belengette, hogy egy fejlesztéssel képes lesz megduplázni a visszafelé kompatibilis Xbox-játékok framerate-jét: ez a funkció végül tegnap élesedett FPS Boost néven, és öt játékot támogat egyelőre.

A visszafelé kompatibilis játékok már eddig is sokat profitáltak a next-gen hardverek erejéből, az Xbox esetében ez jobb framerate-et, magasabb felbontást, rövidebb töltési időt és automatikus HDR-támogatást jelentett, de a PlayStation 5 kapcsán is beszéltünk már megtáltosodó slágerjátékokról.

Az extra erőforrás kihasználása azonban nem triviális, általában ugyanis a játék kódja jelenti a szűk keresztmetszetet, vagyis a fejlesztőknek egy ponton túl hozzá kell nyúlniuk a programhoz, ha azt szeretnék, hogy az alkotásuk hiba nélkül, minden egyes képkockát kifacsarjon az erősebb hardverekből.

A Microsoft már az Xbox Series X/S érkezése előtt leszögezte, hogy igyekeznek mindezt automatizálni, vagyis azt akarják elérni, hogy a visszafelé kompatibilis játékok anélkül is látványosan szebbek és gyorsabbak legyenek, hogy a fejlesztőjük hozzájuk nyúlt volna. Az FPS Boost is ennek jegyében született meg: a funkció úgy duplázza, vagy akár négyszerezi meg a játékok framerate-jét, hogy erről gyakorlatilag maga a program sem tud.

A Microsoft illetékese, Jason Ronald szerint bizonyos visszafelé játékok futtatásakor azt tapasztalták, hogy az új Xboxok CPU-ja és GPU-ja üresjáratba kapcsol, olyan gyorsan elvégezte a feladatát. Innen jött az ötlet, hogy a parlagon heverő erőforrással lehetne valamit kezdeni, így kidolgoztak egy technikát, amivel "átverik" a játékot: dióhéjban arról van szó, hogy gyorsabban küldik vissza neki az adatokat a Direct3D API-ból, így az fps-számláló anélkül pörög fel, hogy magához a kódhoz hozzá kellene nyúlni - sőt a játék továbbra is azt hiszi, hogy az eredeti framerate-tel operál.

A megoldás hátulütője, hogy nem húzható rá minden egyes játékra: a Microsoft egyelőre a Far Cry 4-et, a New Super Lucky’s Tale-t, a Sniper Elite 4-et, az EA Sports UFC 4-et és a Watch Dogs 2-t vette fel a támogatott címek listájára. A Fallout 4, amivel eredetileg demózták a funkciót (lásd fent), érdekes módon még nem szerepel közöttük, de a cég folyamatosan bővíti majd a felhozatalt.

A Digital Foundry egyébként már tesztelte a játékoknál az FPS Boostot, az eredményeiket erre találjátok meg:

2.
2.
Yami
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...