A Sony a hivatalos PlayStation Blogon jelentette be, hogy már készül a következő generációs VR-szemüvege a PlayStation 5-höz, amely mind teljesítményben, mind pedig interakció tekintetében "drámai ugrást" ígér.
A posztot Hideaki Nishino, a Sony platformtervezésért és -menedzsmentért felelős alelnöke jegyzi, és bár különösebb konkrétumokat nem osztott meg az új eszköz kapcsán, annyit elárult, hogy mindent kamatoztatnak majd, amit a PlayStation VR tervezése közben tanultak. A next-gen headset a felbontás, a látószög, a mozgáskövetés és az irányítás terén is előrelépést jelent, és egyetlen kábelen csatlakozik majd az új PlayStationhöz, hogy egyszerűsítsék a használatát.
A Sony egyelőre képeket sem mutatott az új eszközről, így illusztrációnak marad a PlayStation VR.
Legalább ennyire fontos részlet, hogy az új VR-szemüveg mellé egy új VR-kontroller is dukál majd; ezen a téren alapos lemaradásban volt a Sony, hiszen a PlayStation VR-hoz a PlayStation Move-ot használhattuk. Túl sok részletet erről sem tudtunk meg, de az biztos, hogy a DualSense bizonyos újdonságai itt is visszaköszönnek majd.
Nishino szerint az új szemüveg kapcsán még rengeteg munka vár rájuk, így az 2021-ben biztosan nem fog piacra kerülni, ugyanakkor mindenképpen szerettek volna helyzetjelenteni a témában a rajongóknak - ezért a mostani bejelentés.
A Sony egyébként különösen mostohán bánt a PlayStation VR-tulajokkal a generációváltás kapcsán: habár a PlayStation VR kompatibilis a PlayStation 5-tel, a PlayStation 5-játékok már nem támogatják az eszközt, így azzal csak előző generációs címeket nyúzhatunk. Ez különösen az olyan multiplatform játékok esetében furcsa, mint a Hitman 3.
A controllernek is ideje, mert az hogy beat sabert csak 1000 éves controllerekkel lehet játszani kissé abszurd.
Amúgy összeségében nagyon várós. Hol lehet előrendelni!? :D
pedig mindig is erdekelt milyen lehet
Az a baj, hogy hiába nagyon grandiózus a kép és nagyon meg van csinálva a grafika, létezik egy fal, amit szerintem nemigen fognak mostanában ledönteni. Egy az, hogy a fülünkben van egy folyadék, ami az egyensúlyérzékünkért felel. Másik meg, hogy bármilyen hihetetlenül is hangzik, de tudományosan bizonyított tény, hogy minden egyes embernek van agya. A való életben ezek a szervek, mint agy, fül, meg ilyesmi, hogy szemek pl együttműködnek.
Másrészt, pedig hiába próbál neked a játék nagy dimenziókat mutatni, ahol a hatalmas távolban nézed, ahogy 3D Joe ellovagol a naplementébe, ha közben, ennek a látása érdeklében a szemgolyódban a pupilládnak nem a távolba kell fókuszálni, hanem egy másfél centire odarakott LCD monitorra. Olyan, mint amikor a konyhában egyszerre nyitod meg a hideg és a meleg vizet. Beleéled magad, hogy meleg, de mégsem égeti le a bőrödet, mint a Robotzsaruban az Emil-nek.
Van, ami működik VR-ben és van, ami nincs. Tud olyan élményeket okozni, amire mindenki vágyik, és tud tőle folyni a könnyünk is rendesen kora reggel a napfelkeltében. Nagy felbontás ide, vagy oda, ha előre nézel, akkor számolod a kockákat a képen. Ráadásul ott szemenként kell a res+fps és hiába van meg a 60, csak jó kis zacskós leves lesz a valódi szemünk a valóságból megszokott inf fps olvasásához képest.
Összességében meggyőző a látvány, de egy hegy tetején lévű kínai kolostor nagytermében lévő mozivászonra kivetített Chrome böngészőben azt sem tudod elolvasni a felbontás okán, hogy melyik lapon vagy, nemhogy normálisan használni tudnád. Persze az elnagyolt dolgok mennek és akkor fun, de amúgy tré.
Van ez a billentyűzet Steam VR-ben, ami egy legalább 2m x 1m köréd hajlított félkör ív. Az oké, hogy tudsz rajta faszán gépelni és nagy élmény (miközben a valóságban csápolsz, mint egy állat), de egy a VR-ben lévő normál bill méretű billentyűn nem tudsz írni, hiszen ujjaid sincsenek. A mostani VR még nem az a nagybetűs VR, mint a királylány lelkűek álmaiban van.
De legalább elindultak a fejlesztések. A jelenlegi beszerezhető játékok közül az eddigi jól bevált és nem azonnali fullos real time okádást okozó hozzávalók felhasználásával pl a Half Life: Alyx már egy lehetséges út egy jól játszható játékhoz, ami nem fél órás a játék, hanem 14.
Szerintem aki most VR-t akar, az beruházhat, de csak annak a tudatában, hogy ez egy csak egy gadget, ami tud jó dolgokat, de kb Comodore 64 szinten van a mai játékokhoz képest és nem fogunk majd mindent így játszani. És nem is fogjuk ezt akarni. Aki kipróbálta, az tudja, hogy miért.
Az igazi beleélést előbb el lehet érni mindenfajta további érzelemkeltéssel, ha pl egy kabinban játszunk, amit alulról hidraulikák mozgatnak, ezzel szimulálva a G erőket. Ez a "dülöngélő szék" egy autós játékban már most 10-szer akkora élményt nyomat sima 2D-s TV-vel is, mint bármelyik VR szemüveges holmi a nappaliban a kanapén.
Persze lehetne kombinálni a hidraulikát a VR szemüveggel, de ez messzire vezet, mert az nem csak egy drága szemüveg, hanem egy többmillió forintos hardver is lenne, az meg neked nincs. Persze minden sci-fi rajongó tudja, hogy még akkor nem is beszéltük arról, hogy minden olyannak fennáll a veszélye, amire most nem tudunk rávilágítani. Mi van pl akkor, ha egy Tökéletes™ fizikai és grafikai szimulációban lezuhanunk játék közben? Ha rendesen átvertük az agyunkat, akkor úgy is fogjuk látni és érezni is, hogy leesünk. Nem fogja ledobni az agyunk az ékszíjat és halunk szörnyet "álmunkban", mielőtt földet érnénk?
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.