Szem nem maradt szárazon, amikor tavaly az Epic Games bemutatta, hogy milyen erő lakozik a legújabb grafikus motorjában, az Unreal Engine 5-ben, ami 8K-s textúrákkal és a Lumen elnevezésű bevilágítási technológiájával minden eddiginél élethűbb látványt varázsol a képernyőinkre. Jó hír, hogy tegnap korai hozzáférésbe került az engine, így egyesek már élesben is kipróbálhatják, hogy mire képes az új motor.
A hozzáférés nem csak korai, de meglehetősen korlátozott is, ugyanis egyelőre csak a játékfejlesztő-stúdiók csaphatnak le az Unreal Engine 5-re - a teljes verzió megjelenésére majd csak 2022 elején számíthatunk. Mindenesetre addig is az Epic megosztott egy meglehetősen hosszú videót, amiben most mindenki alaposan megcsodálhatja, hogy milyen lehetőségek lapulnak az új grafikus motorban.
Hogy 70 ezerért méregdrága volt-e, nézőpont kérdése. Ha azt vesszük, hogy PPU nélkül már egy évvel korábban piacon volt a Half-Life 2 és a PhysX támogatású játékokban a fejlettebb fizika csak a látványhoz tett hozzá, úgy eléggé.
Fanboi Igen a Dark Sorcere örök emlék marad, de van ott egy fontos pont (az apró betűs rész) amit annál a techdemónál senki nem domborított ki. Az, hogy azért nézett ki úgy ahogy mert egy nagyon kicsi zárt helyen játszódott. Egy GTA grafikát nem igazán szabad össze hasonlítani egy Ditroit -al. Minél nyitottabb a világ annál jobban vissza kell venni a csillivillit.
Így persze nehéz is össze hasonlítani bármivel, de szeritnem annak a tech demónak a szintjét elérte és van ahól túl teljesítette a Horizon a nyitott világával és a God of War vagy a Last of Us 2 esetleg a Death Stranding (pedig ott is van textura copy paste bőven és a látótávolsággal is szűken kényszerültek bánni), esetleg a red dead redemption 2 stb.
A Dark sorcerer vélemyényem szerint nem átverés volt és valóban PS4 en futott valós időben egy 30 m2 -es virtuális szobában. Az hogy sokan azt hitték hogy ez ugyan így fog kinézni esetleg egy open world játékban a más kérdés.
A fenti (UE5) tech demó pedig elég nyitott világban játszódik Ennek megfelelően is kell és lehet értékelni. Ami még ebből a tech demóból kimaradtt hogyha már itt tartunk az a több karakter megjelenítése egy időben ami a nyitottság mellett a másik erőforrást zabáló faktor.
Szerintem a köv generáció elég hamar képes lesz a fenti szintet elérni, de ha ebben a világban szeretnénk esetleg több tíz részletesen kidolgozott karaktert is mozgatni akkor ott valamiből vissza kell venni. Hisz az igaz, hogy ezek a bemutatók úgy készülnek, hogy végletekig kihasználják a lehetőségeket. (arra is volt próbálkozás, hogy kisebb helyeket jobb grafikával hozzanak létre, de a grafika minőségének ingadozása inkább rontja a játék élményt mint javítja így azt sem ajánlott megcsinálni, hogy nyitott világban vissza vesz a gép ebből abból túl nagy mértékben (még ha ezt is teszi) mert az egy szint után zavaró).
Nem vitatkozni vagy saját igazamat eröltetni szeretném csak úgy látom az, hogy a tech demó reális nem azt jelenti, hogy hajszálpontosan ugyan at várom vissza játékban ahol áldozni kell még másra is az erőforrásokból. Ők azt állítják a grafikai és audio (talán fizika) rész ennyit tud majd és mindenki úgy gazdálkodik ebből ahogy tud. Szerintem itt sem állítottak valótlant.
Erős Dejavu-m van a hozzá szólásokkal kapcsolatban. Ó hát ezt a gép nem bírja ám mert akkora a memória és a busz meg a mit tudom én micsoda, hogy ez csak rendelelt videó lehetett egyébként is(csodálom hogy ez utóbbi kimaradt) aztán még többet mutattak az utolsó AAA címek mint a tech ezek a tech demok amiket 3-4 éve "Hihetetlen teljesítménynek hittek" :).
Egyébként a hirizon 2 már most egy csoda pedig hol van még ennek a generációnak a tündöklése miért lenne ez a tech demo megugorhatatlan?
Durván jó cucc volt és már akkor PCIe foglalatba kellett rakni, amikor még simán (ne haragudjatok de nagyon rég volt, talán AGP slotos vga-k futottak). Engem kajak levett a lábamról már akkor, pedig sem az AMD sem az nVidia nem vásárolta fel őket és ráadásul tényleg, az akkori trendeknek megfelelően ha jól rémlik, olyan méregdrága ritkaságnak számított, mint most még a VR és ahhoz a konfig.
Nem temettük, de évtizedekre toltuk, hogy elérhető legyen az átlag gamernek is.
Ha jól emlékszem, erre élvezkedtünk a haverokkal: https://www.youtube.com/watch?v=8mhUqdU84wc
A lényeg, hogy egy elérhetetlen, méregdrága cuccnak tűnt akkor, valamilyen oknál fogva viszont felkarolta mindenki (gyártók, cégek, fejlesztők) és pillanatok alatt egy tömegcuccként lett elfogadott.
Sokszor van olyan, amikor olvasom, hogy majd évek múlva, sose, nincs szükség rá vagy fordítva és mégis elterjed vagy a siker ellenére elbukik. A vége mindig az, hogy azt kapjuk amit el szeretnének adni és amire pénzünk van, nem az amit szeretnénk megvenni.
Ezeket a híreket látva nem bánom , hogy megváltam a PS5 től.
Ps4 Pró val elvagyok amíg felébresztik a PS5 öt :)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.