A Summer Game Fest alkalmából bemutatkozott az Epic Games legújabb grafikus motorja, az Unreal Engine 5, ami olyan látványt varázsol elénk, amire egyszerűen nincsenek szavak - ezt látni kell!
A lentebb látható techdemót valós időben rögzítették egy PlayStation 5-ön, és hát nehéz szavakat találni a látottakra.
A látvány a mozis CGI-minőséget súrolja, amit a 8K-s textúrák mellett a Nanite nevű új technológiával sikerült elérni, amivel filmes asseteket tudnak importálni komolyabb minőségvesztés nélkül a készítők. Valamint ott a Lumen elnevezésű technológia, aminek hála a fények megjelenítése minden eddiginél életszerűbb lesz.
Az Unreal Engine 5 a tervek szerint 2021-ben érkezik meg közénk, amit mi már most türelmetlenül várunk.
Ráadásul mikor különféle események vannak a játékban, pl. volt már Star Wars-os, Borderlands-os, meg pl. Batman-es, mindegyik világ megjelenési stílusát tökéletesen átültették a Fortnite térképre... Lehet divatfikázni a Fortnite-ot, ám ettől függetlenül nem véletlen a töretlen sikere sokak körében, a tévhiedelemmel ellentétben pedig kortól, meg pl. foglalkozástól függetlenül.
Nagyon szép egyébként, de szerintem a játékok nem ilyenek lesznek. Az előző Unreal Engine videója is nagyon szép volt, de a játékok ... más oldalról közelítették meg a szépséget.
Ha igazak a pletykák GTA5 lesz ma az egyik ingyenes játék az epicen.
A 33 millió poligonos szobornál például azt, hogy Z-brush-ban készült modellek direkt behelyezése rendhagyónak számít manapság, mert ott valóban nagyon szép modelleket csinálnak a művészek, de olyan irtózatos poligonszámmal, hogy annak csak egy butított változata kerül be a játékokba. Sok esetben csak referencia mintának szokták használni (meg persze lehet belőle promo anyagnak rendereleni képet hirdetésekbe), amit újból "bebugyolálnak" elnagyolt poligonokkal. UE5 meg úgy tűnik fogta a Z-brush modellt és szépen megette vacsorára.
A szobornál nincs "normal map" felületi adat. Vagyis minden dudor/rücsök valós 3D, nem pedig 2D-s optikai csalás.
Aztán erre még rájön, hogy itt elvileg nincs LOD. A "Level of Detail" egy erőforrás optimalizáló eljárás, aminél egy részletgazdag objektumból több változatot is készítenek egyre kevesebb poligonszámmal és az engine aszerint cseréli ki a modellt kisebb poligonszámúra, ahogyan távolodunk a tárgytól a játékban. Ugyanis tök felesleges a hardevert olyan többmilliós poligonú objektumok számításával terhelni, amik a távolság miatt már csak 10 × 10 pixelesek a képernyőn. Arra elég egy kis poligonszámú modell. Na ez a LOD itt nincs, vagyis a szobor látható részeit mindig a 33 milliós változatból számolja, akármilyen messze állunk tőle.
Hab a tortán, hogy aztán ebből a szoborból közel 500-at raktak egy szobába.
Megjegyzés: A PS5-öt 10 körüli TFLOPs-al hirdetik, új XB-t 12 körüli és ha elnézem az nvidia kártyák számítási kapacitásának fejlődését, az a 21 TFLOPs-os kiszivárgott pletyka az RTX 3000-es sorozatra egyáltalán nem tűnik elérhetetlennek. Simán lehet a jövőben ilyen játékokat csinálni. A kérdés inkább az lesz: mennyire dobja ez majd meg az elkészítési időt.
https://www.youtube.com/watch?v=dwrp9hndH_U
A játék megjelenése után bevallották, hogy előrenderelt cucc volt a hardver "várható" teljesítményére alapozva, mivel a grafikus chip még el se készült amikor ezt (és a többi "gameplay" demot) bemutatták.
Mondjuk később az MS is lebukott, hogy a kiállított X360-asok csak üres dobozok voltak, egy rejtett PC-n futottak a játékok :D
https://www.youtube.com/watch?v=bXouFfqSfxg
Durva az is hogy ebben a gameplayben vagy ingame játékmenetben semmi pop up nem volt. Csak számít az az ssd. ;) Majd ha jönnek a játékok úgyis látni fogjuk, aki meg magyaráz meg károg hadd károgjon. Az a dolga. Varjú.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.