Meglepetésfrissítést kapott a legutóbbi Tomb Raider

  • Írta: fojesz
  • 2021. július 25.
  • Letöltés
Link másolása
Nem verte nagydobra a Square Enix, hogy a minap kiadott egy frissítést a Shadow of the Tomb Raiderhez, amelynek hála megtáltosodik a játék a PlayStation 5-ön és az Xbox Series-konzolokon.

Váratlanul érkezett egy frissítés a Shadow of the Tomb Raiderhez, amelynek hála megtáltosodik a next-gen konzolokon a játék. A Square Enix és az Eidos Montreal nem jelentett be semmit az újdonság kapcsán, azt a redditezők fedezték fel mind a PlayStation 5-ön, mind az Xbox Series X/S-en.

Akárhogy is, a pár tíz megabájtot nyomó frissítés a 2.01-es verziószámot viseli, és a leírás szerint elérhetővé teszi a 4K-60 fps kombót a legutóbbi Tomb Raider-játékban. Noha Xboxon a cím már támogatta az FPS Boost funkciót, úgy tűnik, a készítők végre előrukkoltak a natív megoldással is a framerate felpörgetésére.

20.
20.
#18: Nekem sem lesz soha platina, mert engem az nem mozgat. Nem csináltam meg minden mellékküldetést sem és végképp nem szedtem össze, vagy oldottam fel mindent, mert gyűlölöm az open world izéket :)
19.
19.
#17: Szerintem nem vagyok mazochista, vagy advanced gamer, legalábbis én nem gondolom magam annak. A legtöbb játékot én is normálon játszom, de valahogy a Shadow-nál el sem akartam úgy kezdeni. Részben azért, mert már a Rise-ot is feltettem hard-ra az utolsó harmadban, hogy ne legyen megszokott/unalmas és legyen valami tétje is a harcoknak, ne csak az idő kitöltése. Másrészt meg már csak azért is, mert mindent külön be lehet állítani. Aztán úgy voltam vele, hogy ha nem megy, akkor vissza veszem.

De ezen a módon teljesen máshogy jött le az egész játék. Amit az ember megszokott, hogy kocog az erdőben, benyomja a nézést a loot és ellenfelek miatt, meg módszeresen elfutkos közben és egy út végénél az egész termen át látja, hogy merre kell mászni a falon, az így nem működött. Persze ezért nem is volt olyan gyors és megszokott/unalmas sem.

Így a játék kicsit (well, nagyon) visszaadta a régebbi játékok hangulatát, ahol a termek nem csak dísznek vannak, hanem valami céljuk is van. Érdekes felfedezés volt, hogy festéssel és kopásokkal kijelölt utak nélkül egy mai grafikájú játékban MENNYIRE azt sem látja meg az ember első blikkre, hogy merre tud menni és a tombokról még nem is beszéltem. Tök jó nosztalgia volt újraélni azokat a régi élményeket, hogy fő sztori útvonalon már mindent 3-szor bejártál és egyszerűen nem lehet tovább menni. Aztán ilyenkor lövi az ember az ajtókat, meg ugrik bele a semmibe, hátha ... de nem :) És végül egy sima kiszögellésre fel lehetett kapaszkodni és továbbjutni pont ott, ahol beléptél a terembe és az egész hely mellékes tartalom volt csak loot és körülnézés miatt. Persze ezt az ember nem tudja iránymutatás nélkül. Végső soron szerintem marha jó játék volt ezért a Shadow, ami rövid sem volt és könnyű sem, de számomra minden fillért megért az árából.

De hozzáteszem, hogy úgy is be lehet állítani a játékot, hogy ne mutasson semmit a világon és full nehezek legyenek a fejtörők, miközben a harc very easy és fullon vagy élettel meg lőszerrel - vagy fordítva.
18.
18.
kryszisz
#16: Na, és pont ezért nem is lesz platina nekem soha, ez már számomra sok lenne, túlságosan is casual lettem az évek során:D
17.
17.
delphijos
#16: Hát te vagy mazochista vagy vagy csak advaced gamer, nekem ehhez nem lett volna türelmem. Én normálon mentem végig, mondjuk megcsináltam az összes mellékküldetést is. Tény, hogy így biztos könnyebb volt.

Egyébként a TR-nél és a UC-nél is valóban fura hogy a főszereplő egy gyilkológép, másrészt meg játékmenet szempontjából nem tudom mivel lehetett volna "helyettesíteni".
9.
9.
#7: Én is tartottam benne kb a közepétől vagy 4-5 hónap szünetet. Igazuk volt a fejlesztőknek, hogy jó az új Tomb Raider, de egyszer legyen már egy vége és ne járjon úgy, mint előző sorozat. Amit a játék nyújtani tud, azt már bemutatta az új sorozat a Shadow előtt is és volt benne összesen annyi játékidő, hogy a harmadik részre már ne essünk hanyatt semmitől. Meg alapvetően az a leghosszabb rész, kb kétszer annyi játékidővel elsőre, mint az előző kettő. Nem azt mondom, hogy nem laposodik el a közepén, de szerintem megérte a pénzét. De azért a 2-t sem utáltam és nem mondanám azt sem, hogy untam volna. Csak szerintem a játékstílusnak jobban áll vagy az a szigorúbb cső, mint az 1-ben volt, vagy az akkora terek, mint a 3-ban vannak. A második rész átmenet volt a kettő között és az nekem nem jött be annyira, persze a rossz játéktól még így is távol áll.
8.
8.
Stranger
megörültem hogy valami rendes tartalmi frissítés, erre csak ennyi
7.
7.
Macifasz
#6: Na, nálam fordítva van. Mármint azzal egyetértek, hogy az első a legjobb, de nekem a Rise is nagyon tetszett még, ellenben a Shadow már nagyon nem. Unalmas, érdektelen, végig se vittem.
6.
6.
Szerintem az első a legjobb és utána jön a Shadow. Azért csak a második, mert nyomi open world klisés. Bár talán mondhatjuk, hogy holtversenyben az 1 és a 3 a legjobb. A második egyszer lejátszható, de eléggé elszúrták.

#1 akkor vagy nincs jó géped, vagy egész egyszerűen PS-es vagy.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...