Váratlanul érkezett egy frissítés a Shadow of the Tomb Raiderhez, amelynek hála megtáltosodik a next-gen konzolokon a játék. A Square Enix és az Eidos Montreal nem jelentett be semmit az újdonság kapcsán, azt a redditezők fedezték fel mind a PlayStation 5-ön, mind az Xbox Series X/S-en.
Akárhogy is, a pár tíz megabájtot nyomó frissítés a 2.01-es verziószámot viseli, és a leírás szerint elérhetővé teszi a 4K-60 fps kombót a legutóbbi Tomb Raider-játékban. Noha Xboxon a cím már támogatta az FPS Boost funkciót, úgy tűnik, a készítők végre előrukkoltak a natív megoldással is a framerate felpörgetésére.
De ezen a módon teljesen máshogy jött le az egész játék. Amit az ember megszokott, hogy kocog az erdőben, benyomja a nézést a loot és ellenfelek miatt, meg módszeresen elfutkos közben és egy út végénél az egész termen át látja, hogy merre kell mászni a falon, az így nem működött. Persze ezért nem is volt olyan gyors és megszokott/unalmas sem.
Így a játék kicsit (well, nagyon) visszaadta a régebbi játékok hangulatát, ahol a termek nem csak dísznek vannak, hanem valami céljuk is van. Érdekes felfedezés volt, hogy festéssel és kopásokkal kijelölt utak nélkül egy mai grafikájú játékban MENNYIRE azt sem látja meg az ember első blikkre, hogy merre tud menni és a tombokról még nem is beszéltem. Tök jó nosztalgia volt újraélni azokat a régi élményeket, hogy fő sztori útvonalon már mindent 3-szor bejártál és egyszerűen nem lehet tovább menni. Aztán ilyenkor lövi az ember az ajtókat, meg ugrik bele a semmibe, hátha ... de nem :) És végül egy sima kiszögellésre fel lehetett kapaszkodni és továbbjutni pont ott, ahol beléptél a terembe és az egész hely mellékes tartalom volt csak loot és körülnézés miatt. Persze ezt az ember nem tudja iránymutatás nélkül. Végső soron szerintem marha jó játék volt ezért a Shadow, ami rövid sem volt és könnyű sem, de számomra minden fillért megért az árából.
De hozzáteszem, hogy úgy is be lehet állítani a játékot, hogy ne mutasson semmit a világon és full nehezek legyenek a fejtörők, miközben a harc very easy és fullon vagy élettel meg lőszerrel - vagy fordítva.
Egyébként a TR-nél és a UC-nél is valóban fura hogy a főszereplő egy gyilkológép, másrészt meg játékmenet szempontjából nem tudom mivel lehetett volna "helyettesíteni".
#1 akkor vagy nincs jó géped, vagy egész egyszerűen PS-es vagy.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.