A Halo-széria Social és Ranked játéklistái mindig is teljesen önálló élményt képviseltek, idáig azonban nem sokat hallatott magáról a decemberben érkező Halo Infinite rangsorolt módja. Az alfa- és bétatesztek a könnyed, közösségi játékokra fókuszáltak, aki azonban komolyabban szeretné venni az online lövöldét, joggal reménykedhetett némi változtatásra - ezekre tért ki a 343 csapata a Halo Waypoint legfrissebb blogbejegyzésében.
Megtudhattuk, hogy a rangsorolt meccseken minden játékos a BR75 Battle Rifle-lel kezd, másodlagos fegyvert pedig nem kapunk mellé kapásból. A fejlesztőbrigád ezzel arra ösztönözni a játékosokat, hogy a térképeket kiismerve felkutassák az erősebb fegyvereket, amelyek állandó helyen és fix időközönként spawnolnak a pályákon, hasonlóan a klasszikus aréna shooterekhez. Ennek ellenére a BR75 is egy igen hatékony fegyver, így a frissen újraéledő játékosok is megállják majd a helyüket az ellenfeleikkel szemben.
A kompetitív meccsek alatt (amelyek egyébként a Slayer, a CTF, a Strongholds és az Oddball játékmódjait futtatják) éles lesz a friendly-fire, a radar és a gránátok találatjelzője azonban eltűnik a HUD-ról. Ennek nyomán jóval megfontoltabb, taktikusabb játékmenetre számíthatunk majd, ahol komoly előnyt szerez az, aki meg tudja lepni az ellenfeleit. Hasonló okokból kiemelt helyet kap a csapatmunka is, illetve ismét figyelnünk kell majd arra, hogy néhány óvatlanul elhajított gránáttal ne robbantsuk fel a komplett csapatunkat.
A Halo Infinite december 8-án érkezik PC-re, Xbox One-ra és Xbox Series X/S-re. A játék az első naptól benne lesz az Xbox Game Pass kínálatában is, ráadásul a multiplayer a széria történetében először free-to-play lesz.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.