A The Verge számolt be róla, hogy jövő héten cégnevet válthat a Facebook, és egy olyan márkát indítanak útjára, amely jobban tükrözi a jövőbeli terveiket - így például a metaverzum megalkotását. A vállalat október 28-án tartja az éves Connect konferenciáját, de a hírek szerint az új nevet már hamarabb felvezethetik.
Maga a közösségi oldal nem vált nevet, az új cégnév azonban arra is utal, hogy az már csak egy terméke lesz a sok közül - a Facebookhoz tartozik az Instagram, a Whatsapp és az Oculus is többek között. Korábban egyébként hasonló okokból, hasonló névváltáson esett át a Google is, a keresőjéről ismertté vált vállalat az Alphabet nevet vette fel, míg a Snapchat mögött álló csapat már csak Snap néven fut.
Az új cégnév egyébként hétpecsétes titok, állítólag még a vezetőség tagjai közül sem ismeri mindenki. A találgatások szerint azonban a Horizon márka jó befutó lehet, ezt a nevet használta ugyanis az évek óta készülő, a Facebook és a Roblox keresztezéseként leírható VR-alkalmazás, amit később Horizon Worlds névre kereszteltek át. A Facebook egy munkahelyekre szánt VR-programot is készített, ezt Horizon Workroomsnak hívják - ezek már sejtetik, hogy milyen irányban tapogatózik a vállalat.
A Facebook atyja, Mark Zuckerberg korábban több ízben is lenyilatkozta, hogy most már "metaverzumcégként" gondolnak magukra, amely szerinte a "megtestesült internet", egy mindent átfogó virtuális valóság. A cég már létre is hozott egy dedikált csapatot ennek a világnak a megteremtésére, a napokban pedig azt is bejelentette, hogy tízezer embert vesznek majd fel Európában a metaverzumos terveik megvalósítására.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.