Ma ünnepli huszadik születésnapját az Xbox, a GQ pedig születésnapi interjút készített Phil Spencerrel, az Xbox-csapat jelenlegi vezetőjével. Ebben a beszélgetésben megszólal Sarah Bond is, a játékok ökoszisztémájáért felelős részleg vezetője, aki elárulta, hogy az eredetileg Arches kódnéven futó Game Pass projekt a kezdetek kezdetén még egy játékkölcsönző szolgáltatásnak indult.
Végül a Netflix-féle előfizetési modell irányába mozdult el a Microsoft, aminek az volt az oka, hogy alaposan megváltoztak a játékvásárlási szokások, ami értelemszerűen a játékok értékesítési politikáját is felülírta. Bond szerint ezt úgy kell elképzelni, hogy régen a játékok bevételének 75 százaléka a megjelenés utáni első két hónapban keletkezett, most viszont ez már két teljes évre oszlik el.
A modell egyébként sokáig nem minden kiadó tetszését nyerte el, így a Microsoft úgy döntött, hogy kezdetben régebbi játékokkal kezdenek el kísérletezni, hogy sikerüljön meggyőzni a kétkedőket is.
Az Xbox Game Pass 2017-ben rajtolt el, azóta pedig a Microsoft játéküzletének meghatározó szereplője. A legutóbbi, 2021 januárjában napvilágot látott adatok alapján több mint 18 millió előfizetője van a szolgáltatásnak.
És ez továbbra is egy kölcsönzőként működik. Mivel a letöltött játék csak az előfizetés meglétéig a tiéd. Tök lényegtelen hogy 1 db játékot töltesz le vagy 50-et.
És ha kikerül a Game Pass-bol akkor buktad a hozzáférést.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.