A tavalyi év vége főleg attól volt hangos, hogy a játékfejlesztők is lehetőséget látnak az NFT-k és a blokklánc technológia játékokba integrálásában. A Ubisoft már meg is tette az első kísérleteket, majd nem sokkal később a S.T.A.L.K.E.R. 2 készítői is jelezték, hogy belevágnak az őrületbe. Ez utóbbi ötlet végül rövidéletűnek bizonyult, mert a rajongók visszajelzései után a fejlesztők azonnal visszakoztak. Akadnak persze olyanok, akik már most nagyot kaszálnak az NFT-zéssel: például Peter Molyneux, akinek a csapata már most milliókat keresett a Legacyval.
Ezek után nem meglepő, hogy a Square Enix elnöke, Yosuke Matsuda az újévi levelében lelkesen üdvözölte ezeket a feltörekvő megoldásokat, amelyek kapcsán azt is megjegyezte, hogy reméli, hogy a játékipar legújabb meghatározó trendjét láthatjuk éppen születőben. De Matsuda megjegyezte azt is, hogy a felhőtechnológiák, a kriptovaluta és a metaverzum is követendő példának tűnnek, így a japán kiadó biztosan kísérletezik majd velük.
A Square Enix elnöke ugyanis úgy véli, hogy blokklánc technológián alapuló játékok esetében megvan annak a lehetősége, hogy azok önfenntartóvá váljanak, hiszen lényegében nem szórakozásról, hanem munkáról lesz szó, ahol tulajdonképpen a keresetünkért fogunk majd játszani. Matsuda szerint ez az irány egy teljesen új közönséget szólít meg és vonzhat be. Éppen ezért a Square Enix úgy tervezi, hogy saját kriptovalutát vezet majd be az ilyen játékok működtetésére.
Természetesen az elnök tisztában van vele, hogy a játékosok többsége szórakozásból játszik, és ők fenntartásokkal kezelik az új trendeket, de ez Matsuda szerint rendben is van. Viszont az elnök leszögezte, hogy véleménye szerint lesz egy masszív réteg, aminek az a motivációja, hogy pénzt is keressen, miközben "játszik". A Square Enix vezére ugyanis hiszi, hogy a blokkláncalapú tokenek bevezetésével olyan ösztönzőket tudnak majd a játékokba építeni, amivel többféle módon lehet majd a játékosokat motiválni, legyen szó pénzkeresetről, játékban való részvételről vagy kapcsolatteremtésről.
Azzal zárta gondolatait, hogy a Square Enix számára arról fog 2022 szólni, hogy az úgynevezett "decentralizált játékokat" beépítsék a portfóliójukba. A kiadó vezére ugyanis úgy véli, hogy az alapvető technológiák már léteznek, a kriptoeszközök elfogadottsága pedig már áll olyan szinten, hogy érdemes legyen belevágni ebbe a kísérletbe.
Ubi-Riot mintára fognak csinálni GR Breakpoint-LoL szerű játékokat azoknak akik az egyedi kinézetre és az értékkel megáldott felszerelésre élveznek. A cikkben is azt modja a fickó h lesznek játékok amik az ilyen barmoknak az igényeit elégítik ki. Akik még egy videójátéknál is adnak vesznek.
Mindenki másnak ott vannak a Square Enix normális címei.
Mindemellett ha nem lesz igény az nft-kre vagy ártani fog a megítélésüknek akkor ők is lehúzzák majd a retyón mint a STALKEResek. Nem hülyék gyülekezete. Az Avengers-en is hatalmasat buktak, változtattak is. A Ubinál is az utóbbi évek copy-zása és a lélektelen, tartalom nélküli és túlárazott tucatjátékok miatt nagy bukta van a költségvetésben és ha az Avatar nem sikerül überkirályra meg is dől a cég lassan. Ezt látni fogják mások is (remélem). Múlt héten lehozták vhol h addig 7 db NFTt adtak el ubifosnál ;D
MINDEN cég csak több pénzt akar és ez a lényegük. Egyik sem jótékony szervezet. Annyi a különbség, hogy más az üzletpolitika mert pl attól tartanak, hogy ezzel vásárlókat veszítenek. Minden cég egyéni megítélése, hogy melyik hoz több profitot. De a lényeg ugyanaz, a profit. Szóval nem értem igazán a kommented egy részét.
Remelem ez az NFT be fog dolni, pumpolni penzt skin-ekert egy dolog, de tonkre tenni a kornyezetet a blockchain-nel, csak mert meg tobb penzt akar a sok rohadek, az viszont mar emberiseg elleni buntett.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.