A Ubisoft fejlesztői nem örülnek a kiadó NFT-mániájának
Ahogy arról mi is beszámoltunk, a Ubisoft is megszórná NFT-kkel a játékait, első körben a Ghost Recon: Breakpointhoz tettek közzé egyedi, sorszámozott játékbeli kiegészítőket. A játékosok nem fogadták túl jól az ötletet, ezért a cég a legnagyobb csendben rajtoltatta el végül a programot, a hírek szerint azonban házon belül sem övezte felhőtlen öröm mindezt.
Az NFT-knek helyet adó platform bejelentése.
A Kotaku számolt be róla, hogy a Ubisoft belsős fórumán többen is hangot adtak a nemtetszésüknek: míg valaki csak simán "felháborítónak" nevezte a bejelentést, mások egyszerűen úgy érzik, ez az egész nem éri meg ilyen negatív fogadtatás mellett. Volt, aki egyenesen kijelentette: az NFT-k "a spekulálásról, a mesterséges ritkaságról és az egoizmusról" szólnak, és nem érti, hogy lehetett ennek helyet adni egy videojátékban.
Arról már nincs hír, hogy a vezetőségnek mi az álláspontja a témában jelenleg, a helyzet visszásságát mindenesetre jól jellemzi: Stephen Totilo, a Kotaku volt főszerkesztője tizenkilenc Ghost Recon NFT-t már meg is talált a piactereken, ezekért pedig 634-234000 dollár közötti összegeket kértek el, ő azonban 21 dollárnál magasabb licitet sehol nem látott. (A Ubisoft az első NFT-ket ingyenesen bocsátotta a játékosok részére.)
Peter Molyneuxék már most milliókat keresnek a Legacyval
Nemrég írtunk arról is, hogy Peter Molyneux újabb játékötlettel merészkedett elő: a Legacy egy blokklánc alapú menedzserjáték lesz, amihez úgy (is) csatlakozhatunk, hogy NFT formájában földet vásárlunk a helyszínül szolgáló világban. Habár a cím csak jövőre rajtol el, a földeket már elkezdték árulni, és az igazán durva az, hogy kifejezetten jól fogynak.
A Rock Paper Shotgun jelentette, hogy a Legacy mára több mint 53 millió dollárt hozott a fejlesztőknek, az egyik legdrágább és legritkább, "londoni" helyszínért pedig 900 ezer dollárt (!) fizetett valaki. A nagy kérdés persze az, hogy a rejtélyes vásárló befektetése értékállónak bizonyul-e - ezt meglátjuk, ha ténylegesen is beindul a Legacy gazdasága.
A S.T.A.L.K.E.R. 2 készítői is belevágnak az NFT-őrületbe
Végül emlékezzünk meg arról, hogy a S.T.A.L.K.E.R. 2 fejlesztője, a GSC Game World is bejelentkezett az NFT-buliba, a cég bejelentette ugyanis a S.T.A.L.K.E.R.-metaverzumot, amely révén a játékosok "birtokolhatnak egy darabot a S.T.A.L.K.E.R. 2-ből", és "az első metaemberré" válhatnak.
Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a játékosok a DMarketen keresztül, NFT formájában megvásárolhatják a lehetőségét annak, hogy NPC-ként szerepeljenek a S.T.A.L.K.E.R. 2-ben, méghozzá igen részletesen lemodellezve. Erre persze csak korlátozottan lesz lehetőség, az NFT-kre januártól lehet majd licitálni.
Érdemes megjegyezni, hogy hiába a névhasonlóság, a GSC nem az Epic-féle MetaHuman Creatort használja a játékosok lemodellezéséhez - itt láthattok egy videót arról, hogy ez miként zajlik majd a valóságban.
A GSC egyébként más NFT-ket is szeretne piacra dobni, ezekről azonban nem beszélt egyelőre.
Aztán jöttek a mikrotranzakciók.
Aztán a lootbox.
Most ez...
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.