Minden idők legnagyobb üzletét jelentette be a Microsoft nemrég, a redmondiak ugyanis közel 70 milliárd dollárért készülnek felvásárolni az Activision Blizzardot. Ez egy olyan léptékű üzlet, amely már a versenyhatóságok figyelmét is felkeltette: az amerikai Federal Trade Commission már jelezte is, hogy vizsgálni fogja a megállapodást.
Noha papíron előfordulhat, hogy ezek a szervezetek megfúrják az üzletet, Satya Nadella, a Microsoft vezérigazgatója nem tart ettől. Egy, a Financial Timesnak adott interjúban kifejtette, hogy a piac rendkívül fragmentált, és ők csak a harmadik legnagyobb szereplővé válnak a felvásárlást követően (a Tencent és a Sony után) - a monopolhelyzettől pedig messze vannak.
"A nap végén annak tükrében kell mindezt megvizsgálni, hogy milyen iparágról beszélünk. Milyen a piac? Még a felvásárlást követően is csak a harmadikok leszünk tizenvalahány százalékos piaci részesedéssel, és még a legnagyobb szereplőnek is tizenvalahány százaléka van mindössze. Ez tükrözi, hogy mennyire fragmentáltak a tartalomgyártó platformok."
Nadella azt is megjegyezte, hogy éppen azért szeretnének növekedni, hogy a terjesztési lehetőségek kiteljesedhessenek, jelenleg ugyanis ezek jelentik a legnagyobb korlátot a piacon.
Ami ezen kívül van, az egy halom címnek a jogai. Talán ezek lehetnek igazán értékesek.. de azt hiszem ennyi.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.