Hiába roskadozik a különböző hibáktól a Dying Light folytatása, PC-n egyelőre nagyon nagy az érdeklődés a Stay Human iránt. A SteamDB adatai szerint a hétvégén az egyidejű játékosok száma elérte a 274 983-at, amivel a CS:GO és a Dota 2 után a harmadik legnépszerűbb játék volt, másrészt pedig a folytatás ezzel beverekedte magát a huszonöt legtöbbet játszott játék közé. Egészen pontosan a 23. helyig küzdötte fel magát.
Érdekesség, hogy az első rész a szebb napjaiban is mindössze 45 770 embert tudott egyidejűleg megmozgatni, de a Stay Human megjelenése a Dying Light játékosbázisának is jót tett, mert pár napja 36 277 játékos gondolta úgy, hogy visszatér ott is zombikra vadászni.
Mindenkinek jó szórakozást kívánok hozzá!
Nem véletlenül. Kb mindenben előreléptek az első játékhoz képest.
Kezdve azzal h a karakterünk nem egy beszélni nem tudó, irritáló egyéniség mint az első részben....
Csökkentették a zombik számát a városban, így nem érzed Axe-szal befújt szuperhősnek magad akire tapadnak a zombicsajok tizesével két lépés után. Így valóban open world fílingje van mert szét tudsz nézni nyugodtan, erről Harran Cityben csak álmodozni lehetett... Emellett a kisebb és nagyobb városrész is GYÖNYÖRŰ, teljesen egyedi épületekkel, helyszínekkel megalkotva. Az épületek másik épületek tetején briliánsak, mint ahogy a fő- és mellékküldik helyszínei is (templomok, felhőkarcolók, stb). A vertikálisan megnyitott és szinte puzzle parkúrelemekkel bejárható épületekhez hasonlókat se lehet látni és nemcsak a különféle tárgyak használata de a pályadizájn is zseni. Ebben is óriásit léptek az elődhöz, itt közelebb vannak az épületek egymáshoz és többféle lehetőség is van eljutni Aból Bbe. (Az ejtőernyőzésről ne mis beszélve). Az első részben kétpercenként zuhantam halálba, itt meg kb nehéz leesni is.
Az éjszaka se olyan zsúfolt, nincs minden sarkon volatile hogy pukizni is csak halkan lehessen mint az előzőben. Szvsz sokkal szebbre lett csinálva az éccakai város színezését is tekintve.
Az épületek belső terei, a belsőépítészeti részletesség, tárgyak és textúrák aprólékossága, a színezés és mindenekelőtt a fények és árnyékok össze sem hasonlíthatóak az első részben látottakkal. Nagyon szép lett. Ámulok.
És bár nem nagyon olvastam erről se pro se kontra véleményt de az fow-t nagyon eltalálták. Nagyon természetesnek tűnik a látószög. Amihez ha hozzáveszem az épületek arányosságát is, az eredmény igazán szuper lett. Az utcát járva felfelé bámészkodva minden realisztikus.
Összességében a világalkotás a posztapokaliptikus látvánnyal, a pályadizájn, a parkúr 10/10 -szerintem-. Nálam ebben az első rész egy 10/6ost kapott.
A sztori egy más tészta. Maga a választási rendszer és hogy megbízhatsz-melléállhatsz csoportoknak/embereknek az kjó. De annyira árnyalják a karaktereket hogy ez az egész döntési mivoltát a sztorinak rontja. Valahogy mindenki jó is és köcsög is egyszerre. Ráadásul a legszimpibb karaktereket nem 'szereti' a játék. Ettől függetlenül a történet 2/3áig ez is rendben van. Ott jön pár mindfuck az tény :DDD
A harcrendszer pedig semmi extra, de semmi olyan ami miatt le kéne xarozni. Sztem. Simán élvezhető.
Bug kb nincs a játékban, aki -az alább kritizálók közül- ilyenekkel találkozott az írjon már ide legalább 3at és ha lehet sokkolóbb fajtákból, amik poszttraumás stresszt okoztak a hóvirág lelkének. De hasból ne böfögjünk már be bugtenger iparosmunkát mert picit sem az.
Az open world - parkúr részét tekintve is nemcsak igényes de egyedülálló játék is. SZTEM.
Számomra simán hozza az előző rész hangulatát, csak itt szebb a látvány és átgondoltabb néhány játékmechanika.
Az Elden Ring-ig bőven elleszek vele. :)
Az első is katasztrófa volt a megjelenés napján.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.