A Valve ugyan a februárra áttolt megjelenést már nem halasztotta el, de az első Steam Deck-tulajdonosok nem lehetnek felhőtlenül boldogok, mert egyeseknél már most jelentkezett a joystickdriftelős probléma.
Az első szállítmányokat megkapó vásárlók közül többen is jelezték a Redditen, hogy a DualSense kontrollereket és a Nintendo Switchet is sújtó joystickdriftelés sajnos a Steam Decket sem kerülte el. Ez az a probléma, amikor a joystick akkor is inputot érez, amikor valójában hozzá sem nyúltunk.
A Valve-nál dolgozó egyik munkatárs, Lawrence Yang gyorsan reagált a problémára, és elmondása szerint már meg is oldották azt, ugyanis a szükséges szoftverfrissítés már be is szerezhető. Így Yang minden tulajdonos arra kér, hogy amint teheti, frissítse a Steam Deck firmware-jét.
Kizart, ha szoftveresen orvosolhato 1 frissitessel, ahogyan azt allitjak a Valve-tol ugye.
A joystick, azaz a hardver nem erez semmit, hanem a szoftverben van vmi glitch, bug. Magyarul a vezerlo program/driver a ludas, nem maga a joystick alkatresz a keszuleken.
Egyébként én még mindig nem értem ezt a driftelést dolgot. Közel 1 éve vagyok Nintendo Switch tulaj, nem csak játékra, de jelenlegi egészségügyi állapotom miatt testmozgás helyettesítére is használom. Nálam máig nem jelentkezett ez a probléma. Szerintem sok esetben a kedves játékos "keze" a baj, meg a nem megfelelő hordozás, esetleg az idegbetegség. Nekem kontrollerrem se nagyon ment még tönkre. Egyszer a szék megtörte a vezetékét, de egy kis ragasztó szallag és talán még mai is működne, ha újra elővenném. Gyerekként azért biztos volt PS1 kontrollerem, esetleg " Sárga kazettás Nintendo copy" kontrollerem, ami tönkre ment.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.